#


اهدا گروه خونی O منفی برای کمک به زلزله زدگان

گروه خونی O منفی
13 نوامبر 2017 بدون نظر 1185 بازدید

اهدا گروه خونی O منفی برای کمک به زلزله زدگان

اهدا گروه خونی O منفی برای کمک به زلزله زدگان

سخنگوی سازمان انتقال خون در رابطه با کمک به زلزله زدگان گفته است: کسانی که گروه خونی O منفی هستند برای کمک به کسانی که در مناطق زلزله زده هستند خون شان را اهدا کنند. به گزارش ازمن بپرس ، بشیر حاجی بیگی در روز دوشنبه اعلام کرد: تمام مراکزی انتقال خونی که در سراسر کشور هستن آماده ی خدمت رسانی به منطقه های زلزله زده برای تامین خون و فرآورده های لازم می باشند.

همچنین افزود: ذخیره هایی که برای خون و فرآورده های آن شده است ، در حال حاضر در کشور خوشایند می باشد و از این مسئله مطمئن هستیم که خون مورد نیازی که برای مصدومان زلزله می خواهیم را می توانیم تامین کنیم.

حاجی بیگی اعلام کرد: با توجه به این که افرادی که دارای گروه خونی O منفی هستند در ایران تنها سه تا چهار درصد می باشند و چنین افرادی که این گروه خونی را دارند به عنوان دهنده عمومی اطلاق می شوند و می توانند به تمام گروه های خونی تزریق کنند. پس به کسانی که دارای گروه خونی Oمنفی هستند در خواست داریم که برای اهدای خون به مناطق زلزله زده هر چه زودتر اقدام کنند.

گروه خونی O منفی

گروه خونی O منفی

همچنین حاجی بیگی خاطر نشان کرد: افرادی که گروه خونی O منفی دارند برای ادای خون می توانند به مراکز ویژه ی اهدای خون مراجعه کنند.

وی ادامه داد: افرادی که در ایران دارای گروه خونی O مثبت نیز هستند ۳۳درصد از افراد را شامل می شوند و به مین دلیل از آن ها هم درخواست داریم تا برای اهدای خون به این مراکز بروند.

از شب گذشته واحدهای خونی از شهرهای ایلام ، همدان و کردستان به مراکز درمانی کرمانشاه ارسال می شود. زلزله غرب کشور تا به این ساعت کشته و مصدومان زیادی را داشته است.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *