#


نحوه مسواک زدن صحیح

نحوه مسواک زدن
8 ژانویه 2017 بدون نظر 1809 بازدید

نحوه مسواک زدن صحیح

به نحوه مسواک زدن صحیح عادت کنید

نحوه مسواک زدن صحیح بسیار مهم می باشد و می تواند مانع از التهاب لثه شود. سالم نگه داشتن دندان ها مستلزم این است که به طور مرتب دندان هایتان را دندانپزشک معاینه کند و همچنین بهداشت دهان و دندان هایتان را رعایت کنید. ما در این مقاله سعی داریم اشتباهات رایجی که موقع مسواک زدن مرتکب می شوید را برایتان بازگو کنیم.

به اندازه کافی دندان هایتان را مسواک کنید

زمان مناسب برای مسواک زدن ۲ دقیقه است درحالی که مسواک زدن فرد حدود ۴۵ ثانیه طول می کشد. مسواک زدن کمتر از ۲ دقیقه مانع از جذب فلوراید خمیر دندان به دندان می شود و با کوتاه کردن زمان مسواک زدن دندان ها به خوبی تمیز نمی شود.

دقت داشته باشید همه ی دندان ها و دو طرف دندان ها به خوبی مسواک زده شوند و حتما ۲ دقیقه دندان هایتان را مسواک کنید نه بیشتر و نه کمتر از این زمان.

یک مسواک را به مدت طولانی استفاده نکنید

میانگین عمر یک مسواک ۳ ماه است و اگر شما روزانه ۲ الی ۳ بار در طول ۷ روز هفته دندان هایتان را مسواک کنید بعد از حدود ۲۰۰ بار مسواک زدن دقت داشته باشید که باید مسواکتان را عوض کنید زیرا موهای مسواک شکسته می شود و موهای شکسته دهان و دندان های شما را به درستی تمیز نمی کنند.

نحوه مسواک زدن

بعد از مسواک زدن دهانتان را به خوبی با آب بشویید

بعد از مسواک زدن حتما دندان هایتان را با آب بشویید. شما می توانید خمیر دندان را بیرون بریزید اما زمانی که آب وارد مخلوط می شود کارایی فلوراید را از بین می برد. برای شست و شوی دندان هایتان شما می توانید از دهان شویه های حاوی فلوراید هم استفاده کنید.

نحوه نگه داری مسواک

نگه داری مسواک در توالت یکی از اشتباهات رایج

نگه داری مسواک در توالت باعث می شود مسواک آلوده شده و باکتری ها را به خود جذب کند. هنگامی که سیفون را می کشید، محتویات کاسه توالت در تمام جهات اسپری می شود.

قرار دادن درب روی مسواک به کاهش آلودگی بسیار کمک می کند و سعی کنید مسواکتان را داخل کابینه ی دارویی خود قرار دهید.

اشتباهات مسواک زدن

بعد از مسواک زدن زبانتان را هم بشویید

زبانتان را بعد از مسواک زدن حتما بشویید تا از بوی بد دهان و باکتری ها خلاص شوید. از مسواک مخصوص شستشوی زبان یا از محلول های اسکراب استفاده کنید.

نحوه مسواک زدن

از مسواک سخت و سفت استفاده نکنید

اگر موهای مسواک شما خیلی سفت و سخت باشد به لثه آسیب می رساند پس سعی کنید از مسواک های با موهای نرم استفاده کنید.

هدف از مسواک زدن تمیز شدن دندان ها است نه برق انداختن روی آن ها. استفاده از مسواک های سخت باعث آسیب رساندن به مینای دندان می شود و آن ها را حساس می کند.

مسواک زدن را با زاویه درست انجام دهید

همیشه باید مسواک را در زاویه ۴۵ درجه قرار دهید و به صورت دایره ای مسواک بزنید با این روش به راحتی تمام دندان ها و لثه ها تمیز می شود. نحوه مسواک زدن درست و اصولی به زاویه قرارگیری مسواک هم بستگی دارد.

استفاده اشتباه از مسواک

نحوه صحیح مسواک زدن به شکل چرخشی است و از حرکات عقب و جلو خودداری کنید. حرکت دایره ای مناسب ترین و بهترین نحوه مسواک زدن است.

نحوه مسواک زدن

بیش از ۲بار در روز مسواک نزنید

بعضی افراد فکر می کنند مسواک زدن ۳.۴ بار در روز و بعد از هر وعده غذایی الزامی است در صورتی که نیازی نیست بیش از ۲ بار در روز دندان هایتان را مسواک کنید زیرا مسواک زدن بیش از حد باعث از بین رفتن مینای دندان و آسیب رسیدن به لثه می شود.

چه مدت بعد از غذا خوردن باید مسواک بزنید؟

خیلی از افراد بلافاصله بعد از خوردن غذاهای اسیدی شروع به مسواک زدن می کنند در صورتی که بعد از خوردن غذا ph دهان کاهش می یابد و مسواک زدن باعث می شود اسید به راحتی وارد مینای دندان شود. ۳۰ دقیقه بعد از غذا خوردن می توانید شروع به مسواک زدن کنید.

هر هفته سعی کنید یکی از این کار ها را انجام دهید تا عادات غلط خود را ترک کنید و به نحوه صحیح مسواک زدن عادت کنید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *