#


افسردگی؛ ۱۹ روش برای غلبه بر غم و اندوه

14 اکتبر 2017 بدون نظر 1531 بازدید

افسردگی؛ ۱۹ روش برای غلبه بر غم و اندوه

افسردگی؛ ۱۹ روش برای غلبه بر غم و اندوه

دربهترین متخصصان نیز گهگاهی در زندگیشان دچار افسردگی می شوند، اما می دانند که حتی شدیدترین نوع افسردگی نیز قابل برگشت است. در موارد نه چندان جدی روشهای بسیار ساده می تواند اثرات شگفتانگیزی داشته باشد. بنابراین اگر زانوی غم بغل گرفته اید، برای پرواز روح تان یکی از روشهای ثابت شده زیر را امتحان کنید.

راحت بنشینید و از آن لذت ببرید.

بنیامین فرانکلین میگوید: هیچ چیز، مشخص تر و قاطع تر از مرگ و مالیات نیست. او یک کلمه را فراموش کرده است : غمناکی .

ویلیام ناوس میگوید: داشتن یک احساس بد، چندان هم مشکل بزرگی نیست؛ زیرا احساس افسردگی یک حالت موقت است و به خاطر اینکه غمگین هستید، غمگین تر نشوید.

فعال باشید .

دور زدن در خانه و نشستن روی زمین، قطعاً شما را افسرده تر می کند. بنابراین خارج شدن از خانه بهترین کار است . پیاده روی کنید، سوار دوچرخه شوید ، به دیدن یک ، دوست بروید، شطرنج بازی کنید، کتاب بخوانید.

کارهای سرگرم کننده تان را در ذهن مرور کنید.

بھتریں راه برای انتخاب یک فعالیت نوشتن فهرست کارهایی است انجام دادن آن احساس لذت می کنید. البته مشکل اینجاست که هنگامی که فرسوده و غمگین هستید، هیچ کاری برای لذت اور نیست. پس باید چه کار کنید؟ یکی از این کارها را انتخاب کنید و آن را انجام دهید.

با یک نفر بلند صحبت کنید.

بونی استریک لنده استاد روانشناسی دانشگاه ماساچوست ، میگوید: همیشه ، شریک کردن ، احساسات تان با شخص دیگر کمک کننده است. دوستانی را که به شما اهمیت پیدا کنید و آنچه در فکرتان میگذرد برای آنها بیان کنید.

افسردگی

به راحتی گریه کنید.

اگر صحبت کردن دربارهٔ مشکلات باعث جاری شدن اشک میشود بگذارید اشک ها جاری شؤد :گریه یک راحت کننده عجیب است، مخصوصاً اگر بدانید دربارهٔ چه چیز گریه می کنید.

بنشینید و وضع تان را تجزیه و تحلیل کنید. .

خیلی اوقات، اگر بتوانید منشأ اصلی افسردگی را بیابید احساس بهتری خواهید داشت، از هر زمانی که مشکل تان را شناختید، میتوانید بگوید چه کاری لازم است برای آن انجام دهید.

تلاش کنید، تلاش کنید، سپس دست بکشید.

ما نیز همانند بچه ها و نوجوانان، فکرهایی داریم که زندگی برای ما به وجود آورده است : ولی گاهی اوقات ، وقت زیادی روی آنها می گذاریم . به دنبال عقاید زودگذر بودن می تواند باعث افسردگی شود.

 ورزش کنید.

مطالعات متعدد نشان می دهد که ورزش کردن می تواند برای غلبه بر غم و اندوه مؤثر باشد . اگر قبلاً ورزش می کردید اما اکنون مشکل فکری دارید، آن قدر ورزش کنید تا بدن تان کاملاً تحلیل رود. این کار راه مناسبی برای تخلیه تنش ها می باشد.

افسردگی

جعبه مداد شمعی را بردارید .

الن مک گرات و رئیس انجمن روانشناسان آمریکا» میگوید: یک راه بسیار مؤثر برای بیان احساسات ، نوشتن و یا به عبارت صحیح تر، نقاشی کردن است.

اگر بلافاصله بعد از موضوعی که باعث افسرده شدن شما شده است، بنشینید و شروع به نقاشی کنید. ممکن است از دیدگاهی که ازنقاشی شما فهمیده میشود، احساس شگفتی کنید. انتخاب رنگ قرمز می تواند نشان دهندهٔ خشم ؛ سیاه، غمگینی و خاکستری ، عصبی بودن باشد.

با واقعیتها سازگار شوید .

هنگامی که به مقایسه تصورات خود با واقعیت میپردازید، ممکن است دریابید که حقیقت آن طوری نیست که شما فکر می کنید. برای مثال شما شک دارید که ممکن استنامزدتان شما را فریب داده باشد ( دلیل خوبی برای افسردگی ) ؛ پیش برویسد و پرس و جو کنید ، شاید در اشتباه باشید .

یک کار واقعاً کسل کننده انتخاب کنید.

آنچه ممکن است شما را از ناراحتی نجات دهد، می تواند چیزی باشد که افکار شما را منحرف کند و توجه شما را از غم و اندوه برگرداند، برای انجام این کار کساری . را که واقعاً کسل کننده است ، انتخاب کنید و آن را انجام دهید، برای مثال ، کاشی های حمام تان را با مسواک ، تمیز کنید و یا یک برگ از کتاب را بارها و بارها بخوانید .

آرام باشید.

زندگی در قرن بیستم، کمی پرجنب و جوش است. اگر فکر می کنید که افسردگی شما ریشه در مشغله زیاد دارد شاید نیاز به استراحت داشته باشید. پس وقت بیش تری برای حمام آب گرم و یا ماساژ بگذارید.

از گرفتن تصمیمات مهم ، اجتناب کنید.

شما واقعاً نمی توانید به نیروی قضاوت خود در زمان افسردگی اعتماد کنید. تصمیم های مهم زندگی را در زمانهای بعدی که حال تان بهتر باشد، بگیرید. اگر تصمیم : .اشتباهی بگیرید، بیشتر در ناراحتی و گرفتاری فرو می روید.

به دیگران احترام بگذارید .

به علت افسردگی ممکن است با دیگران با گستاخی رفتار کنید. ممکن است پرخاشگری شما با جواب متقابل دیگران همراه باشد و آخرین چیزی ( یک دوست) را که در هنگام افسردگی به آن نیاز دارید ، از دست بدهید.

از فروشگاهها فاصله بگیرید.

همانطور که پرخاشگری با دیگران می تواند اثر زیادی در افسردگی شما داشته باشد زیاده روی در خرید کردن نیز همین اثر را دارد. ممکن است در هنگام خرید، احساس خوبی داشته باشید اما افسردگی در هنگام دیدن صورت حساب به سوی شما باز می گردد.

یخچال تان را ببندید.

زیاده روی در خوردن نیز همین اثر را دارد؛ در آن لحظه احساس لذت دارید ، أما بعدا افسردگی تان بیشتر می شود. از خانه بیرون روید و میل به خوردن را از بین ببرید.

تجویز تغذیه ای

تغذیه بیشتر از هرعامل دیگری ، فکر شما را کنترل می کند. این گفته، ادعای اسلاگل . و اسنادیاز دانشگاه لس آنجلس » است. مهمترین مواد غذایی برای مقابله با افسردگی چیست ؟  بهترین آنها ویتامین های گروه B و برخی آمینواسیدهای خاص هستند.

افسردگی

هشدار پزشکی

چه وقت باید به دنبال کمک باشیم؟

اگر شما افسرده شده اید و علی رغم تمام راههایی که برای غلبه بر آن می شناختید، هنوز این احساس برای تان باقی مانده است ، شاید وقت آن است که به متخصصان مراجعه کنید. متخصصان انستیتو ملی سلامت فکری پیشنهاد کردند که هر فردی که چهار و یا تعداد بیشتری از : علایم ذیل را برای مدت بیش .۳ دو هفته در خود نشان دهند باید به دنبال کمک پزشک باشد و یا به روانشناس مراجعه کند :

* عصبانیت و غمگینی مداوم و یا احساساسات پوچ

* احساس نا امیدی و بدبینی

* احساس گناه ، بی ارزشی و تنهایی

*  دست دادن علاقه و یا لذت در انجام فعالیتهای عادی از جمله فعالیتهای جنسی

* اختلالات خواب (شامل بی خوابی ، زود بلند شدن از خواب و یا خواب بیش از حد)

* اختلالات تغذیه ای ( تغییر در اشتها و کمبود یا اضافه وزن)

* کاهش انرژی، بی حالی و با احساس هلاک شدن

* فکر مرگ و یا خودکشی و یا تلاش برای خودکشی

* نا آرام و حساس بودن

* اختلال در تمرکز، حافظه و تصمیم گیری

اگر احساس افسردگی می کنید، در صبح و در حالت ناشتا ( معدهٔ خسالی ) ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ میلی گرم از آمینواسید ,۱ – تیروزین مصرف کنید و ۳۰ دقیقه بعد با خوردن ویتامین B کمپلکس همراه صبحانه رژیم خود را کامل کنید.

دکتر اسلاگل می گوید : من کسی را نمیشناسم که دچار مشکل خفیف افسردگی شده و به این درمان پاسخ نداده باشد .

کمک به دیگران در طول زمان افسردگی

اگر یکی از نزدیکان دچار افسردگی شد، بهترین کاری که می توانید انجام دهید، چیست؟ روبرت جاف و دکترای درمان خانوادگی » پاسخ میدهد: گوش کنید ! بیشتر از هر چیز دیگری، دوستتان به یک گوش شنوا نیاز دارد.

اگر یکی از دوستان تان دچار افسردگی شد و چیزی در این باره به شما نگفت ، خودتان پا پیش بگذارید و از وی سؤال کنید که آیا احساس افسردگی می کند ؟ و ادامه دهید : از چه موقع دچار این حالت شدی ؟ دکتر جانی معتقد است که این سؤال خوبی است زیرا تعیین زمان آغاز افسردگی کمک می کند که واقعه یا وقایعی که باعث آن شده اند، مشخص می شوند. در اینجا موارد مفید دیگری توسط دکتر جافی توصیه میشود.

* هنگامی که دوست تان صحبت دربارهٔ افسردگی را شروع کرد، نهایت تلاش تان را بکنید که یک محيط امن بر ای او ایجاد کنید. موضوع را با گفتن جمله هایی نظیر «اوه! بسه ديگر ، تو هيج دليلى برای افسردگی نداری » بدتر نکنید .

*  راه حلهای آسان نظیر «خودت می دونی » و « تو چه نیاز داری، و… را پیشنهاد نکنید. در عوض به او اجازه دهید خودش راه حل را پیدا کند و شما فقط به عنوان یک شنونده باشید.

* تلاش کنید فرد افسرده را به فعالیت های ورزشی تشویق کنید.

* او را به پیدا کردن راه حل های مناسب تشویق کنید.

یادتان باشد افسردگی می تواند باعث از دست دادن علاقه فرد به همه چیز شود.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *