#


اعتیاد به قند و شکر علاوه بر دیابت سلامت قلب مغز و کبد را نیز به خطر می اندازد

اعتیاد به قند و شکر
15 جولای 2017 بدون نظر 1731 بازدید

اعتیاد به قند و شکر علاوه بر دیابت سلامت قلب مغز و کبد را نیز به خطر می اندازد

در حالت آرامش ، قند برای بدن سالم ضروری است.

میلیونها سال پیش اجداد ما بر روی میوه غنی از قند متکی بودند . نه تنها مواد مغذی آنها مقدار زیادی انرژی را به آنها عرضه می کرد ، بلکه در ذخیره سازی چربی نیز کمکشان می کرد – چیزی که می توانست تفاوت بین زندگی و مرگ در دوران سختی باشد . کسانی که قند به مقدار کافی جذب نکردند ، انرژی کافی و گنجایش فیزیکی برای مبارزه و تولید مثل را نداشتند و بنابراین قادر به انتقال ژنهایشان نبودند.

در نتیجه، مغز انسان یک مکانیسم جالب برای ادامه دادن و رنده ماندن ایجاد کرد : یک میل و اشتها ناپایدار برای شیرینی ها . متأسفانه ، در حال حاضر این تکامل اغلب باعث آسیب میشود تا کمک به انسان . بسیاری از مردم ، مخصوصا در ایالات متحده آمریکا ، شکر بسیار بیشتری نسبت به مقدار مورد نیاز برای بقای خود مصرف می کنند . در حالی که افزایش وزن و پوسیده شدن دندان ها ممکن است واضح ترین عواقب مصرف بیش از حد قند و مواد قندی باشد ، بسیاری اثرات “پنهان” دیگر مصرف بیش از حد مواد شیرین نیز وجود دارد که اثرات محلک تری دارند .

قلب

هنگامی که قند مصرف می شود ، وارد جریان خون می شود و باعث بالا رفتن قند خون می شود و اثرات نامطلوب بر مهم ترین ارگان حیاتی بدن  ما دارد : قلب . محققان در یک مطالعه در سال ۲۰۱۳ که در مجله انجمن قلب آمریکا منتشر شد، مقدار زیاد قند ، به خصوص گلوکز ، قلب را تحت فشار قرار می دهد و عملکرد عضلات قلب را کاهش می دهد . کلینیک کلیولند گزارش داد که اگر این امر به مدت طولانی در قلب رخ دهد ، در نهایت منجر به نارسایی قلبی می شود .

به گزارش مجله سلامت زنان : “مقادیر فراوانی از فروکتوز، نوع دیگری از قند که معمولا در غذای مصنوعی شیرین دیده می شود، باعث کاهش سطح کلسترول خوب در خون می شود . این پروسه می تواند باعث تولید یک نوع خاص از چربی شناخته شده به عنوان تری گلیسیرید شود ، که وقتی کی این ماده از کبد به شریان های قلب منتقل می شود خطر ابتلا به حمله قلبی یا سکته را افزایش می دهد .

مغز

یک مطالعه که در سال ۲۰۰۲ در دانشگاه کالیفرنیا در لس آنجلس انجام شد ، یک رابطه ترسناک بین مصرف بیش از حد قند و سلامت مغز را مورد بررسی قرار داد . این تحقیق نشان داد که رژیم غذایی با قند بالا، بر پلاستیک های عصبی و رفتاری مرتبط با یک ماده شیمیایی شناخته شده به نام فاکتور نوروپاتی (BDNF) مغز تاثیر منفی گذاشت . این پدیده باعث کاهش عملکرد و توانایی موثر مغز در ایجاد و ذخیره خاطرات و اطلاعات جدید می شود . تحقیقات دیگر همچنین سطح پایین این مواد شیمیایی را به افسردگی و زوال عقل مرتبط کرده است .

کلیه ها

کلیه ها نقش مهمی در فیلتر کردن خون ما ایفا می کنند ، بنابراین سطح بالای قند خون می تواند باعث ایجاد کار بیش از حد و آسیب های بعدی شود . مقدار بالای قند خون یکی از عوامل اصلی برای مبتلا شدن به دیابت نوع ۲ است . سالهاست که فیلتراسیون شکر بیش از حد در خون به طور جدی عملکرد کلیه را به خطر می اندازد و ممکن است منجر به نشت مواد زائد در بدن شود .

طبق آخرین گزارش انجمن دیابت آمریکا، نتیجه کلی کاهش عملکرد کلیه بیماری کلیوی است . اگر درمان نشود، کلیه به طور کامل از کار خواهد افتاد . افراد مبتلا به نارسایی کلیه باید یک پیوند عضو دریافت کرده یا خون خود را با استفاده از دستگاه از طریق دیالیز فیلتر کنند .

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *