#


اطلاع رسانی به مردم و عارضه های بیماری فشار خون

29 می 2019 بدون نظر 2727 بازدید

اطلاع رسانی به مردم و عارضه های بیماری فشار خون

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیان کرده است که بیماری فشار خون عوارض بسیار زیادی دارد و اما مردم از عوارض فشار خون اطلاعی ندارند. اهمیت این بیماری به این دلیل مطرح شده است که نشانه های این بیماری خود را نشان نمی دهد و فرد نیز از این بیماری خود اطلاعی ندارد. همین نیز باعث می شود تا دوره درمان به تاخیر بیفتد و همین نیز باعث می شود تا بیمار در معرض بیماری های مختلف زیادی مانند سکته های قلبی و مغزی قرار گیرد و یا هم چنین باعث نارسایی های کلیوی می شود .

فشار خون

بررسی طرحی برای اطلاع رسانی عوارض فشار خون

در این پویش گروه هایی که هدف قرار گرفته اند همگی افرادی بالای سی سال اند  که ممکن است دچار بیماری پرفشاری خون باشند . کسانی که بیماری های کلیوی مبتلا هستند و یا زنان باردار نیز باید مورد بررسی این بیماری قرار گیرند. گروه اولیه ای که برای هدف قرار گرفته است یک میلیون و چهار صد و هفتاد هزار نفر جمعیت دارند.

این طرح بسیار گسترده است و اجرای آن تنها با امکاناتی که دانشگاه دارد وجود نخواهد داشت . برای اجرای این طرح به همکاری هایی نیاز است و در این زمینه جلسه ای با مدیریت استانداری تهران و هم چنین سه دانشگاه علوم پزشکی برقرار شده است .

در افراد مبتلا به فشار خون غربالگری بسیار اهمیت دارد و برای پیشگیری کردن از بیماری ها و هم چنین کنترل بیماری هایی که واگیر نیستند بسیار اهمیت دارد. بیماری فشار خون علامتی ندارد و افرادی که مبتلا به این بیماری اند زمانی متوجه آن می شوند که بستری شده اند.

برای طرح مورد نظر از مردم هزنیه ای دریافت نمی شود و البته اجرا کردن این طرح هزینه های زیادی را در بردارد و وزارت بهداشت براساس سرانه ای که هر دانشگاه دارد برای این طرح بودجه ای را اختصاص می دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیان کرده است که ۱۱۰ ایستگاه به صورت موقت محدود به دانشگاه های علوم پزشکی به وجود آمده اند و اما این ایستگاه های ایجاد شده به غیر از مرکزهای درمانی دانشگاه هاست که به بررسی این طرح می پردازند. اگر این طرح به صورت دقیقی اجرا شود باعث می شود تا هم غربالگری به درستی صورت گیرد و هم بیماران مبتلا به فشار خون شناسایی می شوند و همین نیز باعث می شود تا از عوارضی که این بیماری بعدها دارد نیز جلوگیری شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیان کرده است که طرح بسیج ملی فشار خون از زمان ۱۸ خرداد تا ۱۵ تیرماه سال ۱۳۹۸اجرا خواهد شد و تا ۱۷ خرداد در این زمینه اطلاع رسانی هایی صورت می گیرد. بعد هم وارد فاز اجرایی می شود و از رسانه ها نیز انتظار می رود تا در زمینه اطلاع رسانی با سایر رسانه ها همکاری های لازم را انجام دهند.

این طرح در بیمارستان ها نیز اجرا خواهد شد و مردم هم باید با اطلاع یافتن از عارضه هایی که این بیماری ایجاد می کند با اجراکنندگان این طرح همکاری کنند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *