#


اسلحه مرموز یک زوج خوشبخت

اسلحه مرموز یک زوج خوشبخت
13 آوریل 2017 بدون نظر 1051 بازدید

اسلحه مرموز یک زوج خوشبخت

اسلحه مرموز یک زوج خوشبخت

درک دوباره رابطه دوستی یا تقویت درباره ان مانع از بحث و جدل بین زوج ها نمی شود. در عوض این رابطه دوستی به زن و مرد اسلحه ای مرموز می دهد که مانع از این می شود که مشاجره ها از کنترل خارج شوند.

برای مثال اتفاقی که برای ” اولیویا ” و ” ناتانیل” رخ می دهد این است. در حالی که برنامه ریزی می کنند از شهر به حومه نقل مکان کنند تنش هایی بین انها بهوجود می اید. هر چند ان ها درباره اینکه چه نوع خانه ای بخرند و چگونه ان را بچینند کاملا با هم توافق دارند در مورد خرید یک اتومبیل جدید با هم بگومگو می کنند.

اولیویا فکر می کند ان ها باید با توده مردم ساکن حومه هماهنگ شوند و یک ون کوچک بخرند. از نظر ناتانیل هیچ چیز وحشتناک تر از یک ون کوچک نیست؛ او یک چیپ می خواهد . هر چه بیشتر درباره این موضوع صحبت می کنند بلندی صدایشان بالاتر می رود. اگر شما یک پرنده پشت پنجره اتاق خواب ان ها بودید حتما درباره اینده رابطه شان جدا دچار تردید می شدید.

سپس ناگهان اولیویا دست هایش را به کمر می زند و به تقلید از پسرچهار ساله شان و بسیار شبیه او زبانش را بیرون می اورد. ناتانیل نیز وقتی می فهمند اولیویا قصد دارد این ژست کودکانه را از خود دراورد به شوخی زبان درازی می کند. سپس هر دوی ان ها شروع می کنند به خندیدن مانند همیشه یک مسابقه بامزه کودکانه تنش بین ان ها را خنثی می کند.

تلاش جبرانی

ما در تحقیقاتمان عملا یک اصطلاح تخصصی برای کاری که اولیویا و ناتانیل انجام دادند داریم. انها احتمالا بدون اینکه متوجه باشند از تکنیک “تلاش جبرانی” استفاده کردند. این نام به هر حرف یا عمل (مسخره یا جدی) اطلاق می شود که مانع از این می شود که یک موفقعیت منفی از کنترل خارج شود.

تلاش های جبرانی اسلحه مرموز زوج هایی است که هوش عاطفی بالایی دارند؛ هر چند بسیاری از این زوج ها متوجه نباشند که کاری که انجام می دهد چقدر تاثیرگذار است. وقتی یک زوج رابطه دوستی مستحکمی دارند به طور طبیعی در خلق (یا فرستادن) تلاش های جبرانی مهارت پیدا می کنند . ان ها همچنین در درک چنین تلاش هایی از طرف مقابلشان استاد می شوند. اما وقتی زوج ها در جو غالب منفی گیر افتاده اند حتی یک جمله جبرانی مانند:” هی متاسفم” که با لحنی ارام گفته شود احتمال موفقیت کمی خواهد داشت.

رابطه دوستی و زناشویی

موفقیت یا عدم موفقیت زوج ها در تلاش های جبرانی یکی از عوامل اصلی در تعیین این است که ایا رابطه زناشویی ان ها شکوفا می شود یا شکست می خورد. چیزی که موفقیت تلاش های جبرانی را تعیین می کند استحکام رابطه دوستی زن و مرد در زنگی زناشویی است.

ممکن است بگویید اینمسئله بسیار ساده انگاری  اس که کاملا بدیهی به نظر می رسد اما در صفحات بعدی متوجه خواهید شد که اصلا اینگونه نیست. تقویت دوستی در زندگی زناشویی کار ساده ای نیست و با “خوب و مهربان بودن” فاصله زیادی دارد. حتی اگر احساس کنید رابطه دوستی شما را در حال حاضر کاملا مستحکم است.

ممکن است تعجب کنید وقتی بفهمید که هنوز جا دارد ان را بیش از بیش تقویت کنید . بسیاری از زوج هایی که در کارگاه های اموزشی ما شرکت کرده اند وقتی می شنوند که تقریبا هر کسی ممکن است به واسطه اختلافات زناشویی دچار مشکل شود خیالشان راحت می شود. انچه مهم است این است که تلاش های جبرانی موفقیت امیز باشد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *