#


آشنایی با روش های درمانی سیاتیک با دارو های طبیعی

15 ژانویه 2018 بدون نظر 1639 بازدید

آشنایی با روش های درمانی سیاتیک با دارو های طبیعی

آشنایی با روش های درمانی سیاتیک با دارو های طبیعی

به گزارش از من بپرس، درمان سیاتیک با داروهای طبیعی _ سیاتیک یکی از انواع کمر درد و نیز یکی از رایج ترین دلایل مراجعه بیماران به مراکز درمانی می باشد به صورتی کهپس از سرماخوردگی و ضربه های کوچک، رایج ترین بیماری در انسان است. کمر درد اولین دلیل مراجعه بیماران به متخصصین ارتوپدی و جراحی مغز و اعصاب و بطور کلی سومین علت مراجعه بیماران به پزشک می باشد.

تعداد اشخاصی که در طول زندگی خود لااقل یک بار به کمر درد مبتلا می شوند بیش از نود درصد می باشد. و همچنین بیش از پنجاه درصد از اشخاص بیش از یک بار دچار آن می شوند. دلایل بسیار گوناگونی وجود دارند که موجب ابتلا به کمر درد می شوند. تقریبا در ۸۵درصد از افرادی که برای کمر درد معاینه و بررسی می شوند دلیل خاصی تشخیص داده نمی شود.

کمر درد پس از سرماخوردگی دومین عاملی می باشد که باعث می شود افراد به سرکار حاضر نشوند و همچنین یکی از دلایل رایج ویزیت توسط پزشک می باشد بیش از نود درصد اشخاصی که به کمر درد مبتلا می شوند طی ۲ ماه به وضعیت بهبودی می رسند. بر اساس آمار مختلفی که به دست آمده، کمردرد، در بین بیماریهایی که باعث از کارافتادگی، ناتوانی از کار و مرخصی ناشی از آن در اشخاصی که پایین چهل و پنج سال سن دارند می گردند، مقام اول را دارد.

کمر درد، درد آزار دهنده ای می باشد که فرد را از انجام فعالیت های روزمره اش منع می کند و به استراحت در بستر وادار می کند. پس، می تواند علاوه بر ایجاد ناراحتی های جسمی، باعث مشکلات روحی و روانی شده و تاثیرات نا مطلوبی بر اقتصاد خانواده و جامعه بگذارد.

تقریبا تا بیست سال پیش بیشتر اشخاصی که برای درمان درد های عضلانی اسکلتی به متخصصین ارتوپد و یا فیزیوتراپی مراجعه می کردند، بالای سن ۵۵تا شصت سال بوده اند، و در حقیقت از بین رفتن غضروف های مفصلی در سنین بالا آغاز می شد، اما امروزه بیشتر افرادی که دچار این عارضه می شوند در حدود سن سی سالگی قرار دارند و پزشکان بیشتر افرادی که آن ها راویزیت می کنند در حدود سن سی تا پنجاه سال می باشند و به دلیل ابتلا به درد های ناحیه ی گردن، زانو، دردهای کمر، و نیز درد در مفاصل مختلف مراجعه می کنند.

امروزه با اینکه زندگی ها به سمت سمت تکنولوژی های مختلفی پیشرفت کرده است، گسترش کمر درد نه تنها کاهش پیدا نکرده بلکه نسبت به قبل بیشتر هم شده است. و تعجب دارد از اینکه حتی سرعت افزایش آن، از رشد جمعیت هم بیشتر بوده است. در ایالات متحده آمریکا همین کمر درد، دومین عامل غیبت از کار بوده و معادل سی تا هشتاد میلیون دلار در سال تولید را کاهش داده است!

تقریبا نود درصد اشخاص در طول عمر خود یک مرتبه هم که شده کمر درد را احساس کرده اند و نیز حدود پنجاه تا هفتاد درصد مردم به دوره های مداوم کمر درد دچار شده اند. این آمار البته در کشورهای صنعتی بیشتر مشاهده می شود. اما متاسفانه این درد حتی کودکان مدرسه ای را هم گرفتار می کند، به صورتی  که بر اساس آمار ارائه شده ۶۰درصد کودکان ۱۵تا ۱۶ساله هم دچار آن هستند.

با این وجود، از پیشگیری و درمان این درد عذاب دهنده ناامید نشوید. بروز کمر درد در مردان ۲۵تا ۵۵ساله بیشتر مشاهده شده اما در خانم ها بعد از ۵۰سالگی آغاز می شود. متاسفانه انجام معاینه های بالینی نمی تواند بروز کمردرد را پیشگویی کند.

به این خاطر که اشخاصی که آرتروز ستون فقرات یا بیرون زدگی دیسک کمر دارند تعدادشان زیاد می باشد ولی دردی احساس نمی کنند. کمردرد و سیاتیک درد و ناراحتی زیادی به وجود می آورد . این ناراحتی زمانی می افتد که عصب سیاتیک به علت التهاب یا آسیب فشرده می شود. درد قسمت پشت، باسن و قسمت بیرونی پا از کشاله به پایین تا کف پا را درگیر می کند.

باید بدانید که عصب مربوط به سیاتیک یکی از اصلی ترین اعصاب در بدن انسان می باشد. این درد را می توان با ماساژ، طب فشار و بازتاب شناسی برطرف کرد. با فشار وارد کردن بر روی توپ تنیس در قسمت عضلات کشاله ران و پا ها موجب کم تر شدن درد خواهد شد. به نقل از نیوزویک همچنین این ورزش به افزایش گردش خون در پاها کمک می کند.

درمان کمردرد به کمک پوست درخت بید سفید

از پوست درخت بید سفید می توان به عنوان یک مسکن برای درد استفاده کرد.  همچنین از دمنوش پوست این درخت نیز می توانید استفاده کنید.

درمان کمردرد و سیاتیک با چای زنجبیل

برای تهیه و استفاده از این چای می توانید دو یا سه برش از زنجیل و نیز یک قاشق مربا خوری پودر آن را با یک قاشق مربا خوری عسل طبیعی و نیز مقدار کمی آب لیمو را با یک لیوان آب جوشیده شده مخلوط کرده و بگذارید اندکی بماند  و پس از آن را میل کنید. بهتر است این چای را سه بار در روز میل کنید.

درمان کمردرد با استفاده از کمپرس گرم و سرد

استفاده از روش کمپرس گرم و سرد یکی از رایج ترین و تاثیر گذارترین روش های درمان سیاتیک می باشد. برای شروع باید هر روز به مدت یک هفته قسمت درد را بین پانزده تا بیست دقیقه کمپرس سرد کنید. پس از آن در همان قسمت و به همان مدت کمپرس گرم انجام دهید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *