#


آشنایی با راه های درمان آرتروز زانو

16 مارس 2018 بدون نظر 1911 بازدید

آشنایی با راه های درمان آرتروز زانو

آرتروز زانو از چه طریقی درمان می شود؟

امیرحسین عابدی یکتا، متخصص پزشکی ورزشی بیان کرد: آرتروز زانو یک بیماری می باشد که منجر به درد،‌ سختی راه رفتن و کم شدن فعالیت‌ های روزانه فرد بیمار می گردد و احتمال دارد باعث خانه ‌نشین یا بدون فعالیت شدن فرد بیمار شود.

به گزارش ازمن بپرس، امیرحسین عابدی یکتا متخصص پزشکی ورزشی ، در مورد بیماری آرتروز زانو اظهار کرد: این بیماری‌ یکی از متداول ‌ترین بیماری‌ هایی می باشد که به طور معمول از سنین ۶۰ به بالا منجر به درد،‌ سختی راه رفتن و کاهش فعالیت‌های هر روزه شخص بیمار می ‌شود که امکان دارد که فرد بیماری را به خانه ‌نشینی یا بدون فعالیت شدن منجر شود.

عابدی یکتا در ادامه افزود: درمان‌ های گوناگونی برای بیماری آرتروز وجود دارد. در اولین مراحل بیماری بهترین روش کنترل درد انجام یکسری ورزش مفصلی می باشد که بتوانیم حرکات مفصل را افزایش دهیم و جریان مایع مفصلی را تسکین ببخشیم.

متخصص پزشکی ورزشی ادامه داد: مایع مفصلی فقط منبع تغذیه غضروف‌ ها می باشد و در صورتی که ما به وسیله ورزش جریان را بهبود بخشیم، تغذیه غضروف ها را بهتر کرده و موفق شده ایم تا آن را کنترل کنیم.

متخصص ارتوپد گفت: بهتر است ورزش‌ های قدرتی در عضلات جلو و درون ران برای زانو بیشتر صورت گیرد؛ چرا که با بیشتر شدن قدرت عضلات وزنی که قرار است به طرف زمین انتقال یابد به جای آن که از استخوان انرژی بگیرد، از عضلات به کار می برد؛ در نهایت فشار بر استخوان و درد بیمار کاهش می یابد.

وی در ادامه بیان کرد: افرادی که در مراحل ابتدایی بیماری آرتروز زانو می باشند، می ‌توانند با استفاده از یخ به مدت ۱۰ دقیقه به اندازه دو یا سه بار در روز درد را مدیریت کنند. علاوه بر این در صورتی که پا ورم نداشته باشد، می ‌توان از طریق گرما بیماری را کنترل کرد.

عابدی یکتا در پایان اظهار کرد: مسکن ‌ها به خاطر این که نوعی آنزیم که در غضروف‌ ها ایجاد می شوند، منجر به تخریب غضروف و آرتروز بیشتر می گردند؛ به بیان دیگر درد را به صورت موقت از بین می ‌برند اما بیماری آرتروز شدیدتر می گردد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *