#


گوجه سبز چه خاصیت هایی داد؟

14 آوریل 2018 بدون نظر 1715 بازدید

گوجه سبز چه خاصیت هایی داد؟

آشنایی با خواص گوجه سبز

هانیه ناصری، کارشناس ارشد گیاهان دارویی با توجه به خاصیت های زیاد گوجه سبز توصیه کرد: اشخاص استفاد از این میوه خوراکی را در سبد غذایی خود داشته باشند.

به گزارش ازمن بپرس، کارشناس ارشد گیاهان دارویی در مصاحبه ای که داشته است، با توجه به رونق بازار میوه ها و گیاهان خودرو در فصل بهار بیان کرد: از جمله میوه های فصل بهار که طرفداران زیادی نیز دارد گوجه سبز می باشد که خاصیت های زیادی دارد و استفاده از آن توصیه می‌ شود.

ناصری با اشاره به این که گوجه سبز منجر به تعادل اسید معده می گردد، اظهار کرد: این میوه دارای اثرات قابل توجهی در پیشگیری از بیماری‌ هایی نظیر سرطان و چربی خون بالا می باشد و در مبارزه با میکروب ها و عفونت‌ ها مفید می باشد.

وی در ادامه افزود: گوجه سبز حاوی فیبر می باشد که منجر به بهبود سیستم گوارشی می گردد و این میوه به دلیل داشتن ویتامین C بالا نقش آنتی اکسیدان دارد.

این کارشناس ارشد گیاهان دارویی یادآور شد: خشک شده این میوه هم که حاوی فیتونوترینت می باشد عملکرد آنتی اکسیدانی دارد و به درمان اعصاب و کم خونی کمک می کند.

وی استفاده از گوجه سبز را برای درمان بیماری نقرس، روماتیسم و تصلب شرایین موثر دانست و گفت: این میوه علاوه بر این ادرارآور می باشد و کارکرد کلیه‌ ها را تنظیم می‌ سازد.

ناصری گوجه سبز را غنی از ویتامین ‌های گروهB عنوان کرد و ادامه داد: استفاده از گوجه سبز منجر به کم شدن استرس و افسردگی می شود و برای سلامتی پوست و اعصاب نیز موثر می باشد.

وی بیان کرد: علاوه بر این گوجه سبز در سوخت و ساز طبیعی کربوهیدرات، چربی و پروتئین دارای نقش مؤثری می باشد.

این کارشناس ارشد گیاهان دارویی در ادامه در مورد استفاده از گوجه سبز بدون شستن و ضدعفونی کردن آن تاکید کرد و افزود: این میوه در صورتی که نشُسته و آلوده باشد، امکان ابتلا به بیماری ‌های عفونی گوارشی مانند حصبه و مسمومیت‌ های غذایی را امکان پذیر می کند.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این گوجه سبز دارای طبع سردی می باشد و پیشنهاد می شود با گُلپَر استفاده شود.

ناصری در ادامه بیان کرد: هسته گوجه سبز کال، ترکیب‌ های سمی خطرناکی را دارا می باشد و به هیچ عنوان نباید آن ‌ها را استفاده کرد.

وی علاوه برا ین در مورد استفاده زیاد از گوجه سبز هشدار داد و گفت: بالا بودن مقدار اسید در گوجه سبز منجر به بروز معده ‌درد، سوزش معده و حتی ریفلاکس در اشخاص مبتلا به ناراحتی ‌های معده می ‌شود.

ناصری در پایان اظهار کرد: علاوه بر این استفاده بسیار از گوجه سبز منجر به نفخ معده می گردد و ترش و اسیدی بودن آن هم موجب ساییده شدن موقتی مینای دندان و احساس درد خاصی در دندان‌ ها می گردد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *