#


مواد غذایی چربی سوز کدام ها هستند؟

مواد غذایی چربی سوز
25 اکتبر 2018 بدون نظر 1137 بازدید

مواد غذایی چربی سوز کدام ها هستند؟

چند مورد از مواد غذایی چربی سوز

مواد غذایی چربی سوز زیادی وجود دارند که به سلامتی افراد کمک شایانی می کنند. افراد زیادی در طول زندگی خود از افزایش وزن و چاقی رنج می برند، این امر موجب شد تا محققین در این صدد برآیند تا روش های مختلفی را برای کاهش وزن و چربی سوزی آزمایش کرده و به نتایج گوناگونی اعم از طبیعی و غیر طبیعی دست یابند.

در این مقاله به چند مورد از مواد غذایی چربی سوز و مواد طبیعی که باعث کاهش وزن می شود اشاره خواهیم کرد. لازم به ذکر می باشد شما با مطالعه ی این موارد نمی توانید باعث کاهش وزن خود شوید و لازمه کاهش وزن اجرایی کردن این موارد زیر نظر پزشک متخصص می باشد.

۱- معجزه چای سبز

چربی سوزی

چای سبز به دلیل دارا بودن کافئین باعث بالا رفتن سطح انرژی در بدن شما شده، و این امر باعث چربی سوزی در بدن شما می شود.

از خواص دیگر این گیاه می توان به کاهش سطح کلسترول در بدن نیز اشاره کرد که این امر می تواند باعث جلوگیری از بیماری های قلبی شود چای سبز یکی از مواد غذایی چربی سوز می باشد.

۲- سینه مرغ

چربی سوزی

می توان گفت بخش چشم گیری از انرژی بدن صرف تجزیه پروتئین می شود، سینه مرغ به دلیل دارا بودن پروتئین فراوان می تواند در لیست مواد غذایی چربی سوز و بدون کالری قرار گیرد.

۳- عدس

چربی سوزی

عدس با دارا بودن مقادیر مختلف از پروتئین، آهن، منیزیم و… می تواند مواد مورد نیاز بدن را فراهم کند. شما می توانید عدس را در وعده های غذای خود جایگزین برنج کنید.

۴- استفاده از کدو حلوایی یا همان کدو تنبل

چربی سوزی

کدو حلوایی یا همان کدو تنبل سرشار از مواد غنی همچون فیبر، ویتامینa و… می تواند پروتئین لازم برای بدن را تامین کند. این امر موجب افزایش چربی سوزی شود و تاثیر چشم گیری در کاهش وزن شما خواهد داشت و کدو حلوایی در لیست مواد غذایی چربی سوز قرار دارد.

۵- کلم بروکلی

چربی سوزی

کلم بروکلی به دلیل پایین بودن کالری اش باعث کاهش وزن و چربی سوزی می شود زیرا حجم زیادی از معده را پر کرده و احساس سیری را به فرد تلقین می کند.

۶- قهوه

چربی سوزی

می توان گفت قهوه نیز به مانند چای سبز سرشار از کافئین بوده و این امر موجب افزایش چربی سوزی و کاهش وزن شما می شود و قهوه یکی از مواد غذایی چربی سوز محسوب می شود.

لازم به ذکر است که مراقب افزودنی های مضر همچون شکر در قهوه خود باشید.

۷- مصرف هندوانه

چربی سوزی

هندوانه به دلیل دارا بدن مقدار زیادی آب و نداشتن کالری می تواند باعث کاهش وزن و افزایش چربی سوزی شود پس بهتر است آن را در میان وعده های خود جای دهید و هندوانه از مواد غذایی چربی سوز محسوب می شود.

۸- گریپ فروت

چربی سوزی

گریپ فروت از خانواده مرکبات یکی از مواد غذایی چربی سوز می باشد، با طعمی ترش و مایل به تلخ، گریپ فروت به دلیل دارا بودن مواد غنی فراوان و فیبر باعت کاهش اشتهای شما می شود.

لازم به ذکر می باشد محققین بر این باور هستند که خوردن علاوه بر کاهش قند خون باعث کاهش اشتهای شخص نیز می شود.

برچسب ها برچسب‌ها:
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *