#


چه مواد غذایی باعث تقویت حافظه می شوند؟

تقویت حافظه
25 اکتبر 2018 بدون نظر 1081 بازدید

چه مواد غذایی باعث تقویت حافظه می شوند؟

چه مواد خوراکی باعث افزایش هوش و تقویت حافظه شما می شود؟

اگر از عامل وراثت و ژنتیک صرفه نظر کنیم، شما می توانید با استفاده از مواد مغذی تا حد زیادی به حافظه خود کمک کرده و موجب تقویت حافظه خود شوید.

در این مقاله به چند مورد از مواد غذایی که فواید فراوانی برای بدن شما بلاخص تقویت حافظه شما دارد اشاره خواهیم کرد.

۱- تخم مرغ

تقویت حافظه

تخم مرغ به دلیل دارا بودن مقادیر فراوان پروتئین می تواند باعث افزایش و تقویت حافظه شما شود. اغلب تخم مرغ را به زنانه باردار توصیه می کنند زیرا باعث بهبود عملکرد مغز و تقویت حافظه فرزندان شما می شود.

۲- لبنیات

تقویت حافظه

موادی همچون ماست، پنیرو… به دلیل دارا بودن کلسیم و امگا ۳ می تواند موجب تقویت حافظه شما شود علاوه بر آن کلسیم باعث جلوگیری از پوکی استخوان نیز خواهد شد.

سعی کنید روزانه از این مواد بسیار مفید استفاده کرده و آنها را در وعده های غذایی خود جای دهید.

۳- اسفناج

تقویت حافظه

اسفناج به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدان های فراوان و همچنین فولیک اسید، باعث بهبود عملکرد مغز و جلوگیری از بیمای های قلبی نیز می شود پس اسفناج را فراموش نکنید.

۴- قهوه

تقویت حافظه

قهوه به دلیل دارا بودن مقادیر مختلفی همچون ویتامین ها، آمینواسید، آنتی اکسیدان ها و… می تواند باعث تقویت حافظه شما شود. سعی کنید این ماده را در طول روز مصرف کنید و از دیگر خواص آن بهرمند شوید.

۵- عسل و کشمش

تقویت حافظه

عسل و کشمش را هرگز فراموش نکنید زیرا شما می توانید با استفاده از این مواد نقش مفیدی در بهبود عملکرد مغز خود داشته باشید.

لازم به ذکر می باشد با استفاده از این مواد علاوه بر تقویت حافظه می توانید از خواص دیگر آنها استفاده کنید.

۶- انجیر

تقویت حافظه

انجیر را نیز می توان در دسته موادی قرار داد که باعث تقویت حافظه و عملکرد بهتر می شود. انجیر به دلیل دارا بودن قند های غیر مضر برای بدن می تواند به تقویت حافظه شما کمک شایانی کند.

۷- چای سبز

تقویت حافظه

چای سبز به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدان ها باعث بهبود حافظه ی و همچنین آرامش شخص نیز می شود. این را مد نظر داشته باشید که مصرف روزانه ی چای سبز علاوه بر تقویت حافظه شما، می تواند موجب کاهش وزن شما شود.

۸- ماهی و میگو

تقویت حافظه

ماهی و میگو را می توان به دلیل دارا بودن امگا۳ در این دسته جای داد. با استفاده از این مواد در برنامه غذای خود می توانید نقش پر رنگی در بهبود حافظه ی خود ایفا کنید.
لازم به ذکر می باشد تنها به مطالعه این مقاله اکتفا نکنید و در بروز مشکلات شدید به پزشک متخصص مراجعه و تحت معالجه قرار بگیرید.

برچسب ها برچسب‌ها:
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *