#


چاقی ناگهانی؛ نشان دهنده بروز چند مشکل است

3 اکتبر 2018 بدون نظر 1351 بازدید

چاقی ناگهانی؛ نشان دهنده بروز چند مشکل است

مشکلاتی که با چاقی ناگهانی مشخص می شوند

دلیل این که چاق می شوید چه چیزی می تواند باشد؟ هر اندازه هم برنامه غذایی لاغری را مد نظر قرار می دهید باز هم به تناسب اندام دلخواه تان نمی رسید. ممکن است باور نکنید که علت چاقی بدن می تواند روشنایی اتاق خواب و یا ویروس یک بیماری باشد، امکان دارد یک مشکل درونی دلیل چاقی ناگهانی شما باشد.

چاقی ناگهانی

چیزی را که می خورید و ورزش منظم انجام می دهید را مورد بررسی قرار دهید، ولی با وجود تلاش های بسیار برای نگه داشتن وزن تاکنون به وزن ایده آل خود نرسیده اید؟ بالا رفتن ناگهانی وزن امکان دارد علامت یک بیماری باشد. مسائلی وجود دارند که می توانند موجب بالا رفتن وزن شوند.

۱.امکان دارد نشانه تیروئید باشد

تیروئید نخستین موضوعی است که پزشکان در زمان بالا رفتن وزن بررسی می کنند. امکان دارد تیروئید کم کار شده باشد که به اندازه نامناسب هورمون تولید می کند که بدن برای سوخت و ساز احتیاج دارد. دست کم پنج نفر در صد نفر تیروئید کم کار پیشرفته دارند.

با توجه به گفته سازمان دیابت و بیماری های کلیوی در زنان نسبت به مردان به خصوص در میان افراد بالای شصت سال شایع تر است. دیگر علائمی که امکان دارد دچار آن شده باشید، گذشته از افزایش وزن، انرژی پایین و یا خستگی، یبوست، پوست خشک و ریزش مو است. پزشک تست خون را برای این دسته از افراد تجویز می کند تا وضعیت را به درستی تشخیص دهد. کم کاری تیروئید با یک سری از داروها و جراحی قابل درمان است.

۲.امکان دارد اختلال غدد درون ریز داشته باشد

آیا روند قاعدگی غیر عادی را تجربه می کنید؟ اگر جواب شما مثبت است، امکان دارد دچار یک اختلال غدد درون ریز به نام سندرم تخمدان پلی کیستیک شده باشید. این یک مسئله مشترک میان زنان در سنین باروری است و این بیماری با چاقی ارتباط دارد.

با سندرم تخمدان پلی کیستیک، بدن انسولین بیش از اندازه تولید می کند و یا توانایی پردازش مناسب انسولین را ندارد، در نهایت باعث بالا رفتن وزن می شود. عوامل زیادی وجود دارند که بر این شرایط اثر می گذارند، در این صورت بهتر است تشخیص صحیح توسط پزشک با برنامه درمانی داشته باشید.

صرف نظر از یک پریود غیر عادی، امکان دارد به خاطر داشتن پوست چرب و غیر معمول جوش ها و آکنه را تجربه نمایید. همین طور امکان دارد رشد موی اضافی روی صورت و سینه داشته باشید. سندرم تخمدان پلی کیستیک می تواند موجب به وجود آمدن مشکلات باروری و سقط جنین شود و اگر درمان نشود، می تواند دیابت نوع ۲ و فشار خون بالا را به خطر بیندازد .

۳.امکان دارد دیابت داشته باشید

اگر بدن شما در برابر انسولین مقاوم شده است، می توانید در وضعیت پیش از دیابت قرار داشته باشید. مقاومت در برابر انسولین می تواند باعث بالا رفتن وزن بیش از اندازه شود، به ویژه دور کمر. در هر سه فرد بزرگ سال یک نفر نزدیک به دیابتی شدن می باشد. باید میزان قند خون خود را کنترل کنید و احتمالاً مقدار مصرف قند خود را پایین بیاورید تا این شرایط را عوض کنید، اگر این کار را انجام ندهید امکان دارد منجر به دیابت کامل شود.

۴.امکان دارد رشد بیش از اندازه باکتری باشد

باکتری ها معمولاً در روده زندگی می کنند تا به هضم غذا کمک کنند. ولی زمانی که عدم تعادل باکتریایی به وجود می آید که به رشد میکروبی کوچک هم معروف است امکان دارد مشکلات شکمی گوناگون مثل نفخ، گاز، اسهال یا یبوست و بالا رفتن وزن را تجربه نمایید. خوردن مقدار زیاد آب را امتحان کنید و غذاهای بیشتری که فیبر بالاتری دارند را میل کنید تا به شکم کمک کند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *