#


چاقی دوران کودکی

12 جولای 2017 بدون نظر 1189 بازدید

چاقی دوران کودکی

مطالعات نشان داده اند که حدود ۳۰ درصد از همه کودکان آمریکایی در سن ۶ تا ۱۹ سالگی دارای اضافه وزن یا چاق هستند. این تقریبا یکی از سه جوان آمریکایی است. وضعیت در کشورهای اتحادیه اروپا مشابه است.

شاخص توده بدنی (BMI) یک فرمول برای اندازه گیری چاقی است. این ترکیب ترکیبی از قد و وزن است. نمره BMI 25 یا بالاتر نشان می دهد که شما اضافه وزن دارید و BMI بیش از ۳۰ نشان دهنده چاقی است.

چه کسی در معرض خطر است؟

اگر وزن خود را به دست آورید، این بدان معنی نیست که شما در حال رشد چاقی هستید. کودکان و نوجوانان به منظور افزایش رشد نیاز به مواد مغذی دارند، به این ترتیب وزن زمان می برد. با این حال، اگر شما بیش از آنچه که نیاز دارید مصرف کنید و وزن اضافی خود را شروع کنید، ممکن است در کنار چاقی همراه با انواع مشکلات سلامتی باشید.

در اینجا چند نشانه ای وجود دارد که به شما می گویند اگر شما در معرض خطر هستید:

کودکان دارای والدین چاق یا پدربزرگ و مادربزرگها در معرض خطر بیشتر شدن چاقی نسبت به دیگران هستند.
اگر بیماری هایی مانند فشار خون بالا، کلسترول بالا، دیابت نوع ۲ یا بیماری های قلبی در خانواده شما اتفاق می افتد، ممکن است در معرض خطر قرار گیرید.
پاهای سحابی در سنین اولیه می تواند یک سیگنال هشدار دهنده برای چاقی باشد.
افسردگی و عدم اطمینان نیز به چاقی مرتبط است.
افرادی که ورزش کافی نداشته و در تمام طول روز نشسته اند و هیچ کاری انجام نمی دهند قطعا در معرض خطر بیشتری نسبت به دیگران هستند.

چاقی کودکان چیست؟

این توضیح واقعا ساده است: اگر انرژی بیشتری را در قالب غذا مصرف کنید تا اینکه از آن استفاده کنید وزن خود را افزایش دهید. با این حال، عوامل بسیاری وجود دارد که می تواند بر این تاثیر بگذارد.

ژن ها چگونگی ذخیره مواد غذایی خود و چگونگی تبدیل مواد غذایی به انرژی را تعیین می کنند. بدن ما برای ذخیره انرژی در سلولهای چربی برای زمانی که مواد غذایی کم است، ساخته شده است. اما همه جسد یکسان نیستند. ژن های شما از والدین شما می آیند، بنابراین والدین اضافه وزن بیشتر احتمال دارد که کودکان دارای اضافه وزن داشته باشند.

گرچه شما ممکن است ژن های خوب داشته باشید، هنوز هم می توانید چاق شوید. یکی از علل اصلی چاقی، فقدان ورزش فیزیکی است. یک کودک متوسط به مدت ده سال یا بیست سال پیش ورزش کمتری انجام می دهد. فعالیت های زمان آزاد ما تغییر کرده است. به جای رفتن به خارج و انجام کاری که بچه های فیزیکی دارند، ساعتها در مقابل کامپیوترها، تلویزیون ها و بازی های ویدیویی نشسته اند.

اسنک و فست فود

بسیاری از ما روزانه به چهار وعده غذا می خوریم، به دلیل نوشیدن بیش از حد. و هنگامی که ما یک میان وعده داریم، هویج یا سیب را نمی خوریم. در عوض ما برای مواد غذایی ناخواسته می رسیم. اما این همیشه گناه کودکان نیست. مدارس پر از ماشین های فروش هستند که از تنقلات با کالری زیاد و نوشابه های نوشیدنی شاد استفاده می کنند. بدتر شدن آنها با تبلیغات تلویزیونی و تبلیغات تجاری برای غذاهای ناسالم بمباران می شود. یک ساله آمریکایی هشت ساله آمریکایی، بیش از چهار هزار تبلیغات غذایی در سال را تماشا می کند. حدود ۳۵٪ از این تبلیغات برای آبنبات و تنقلات، ۱۰٪ دیگر برای غذاهای سریع است.

فست فود یکی دیگر از دلایل چاقی است. در حالی که برخی از زنجیرهای سریع غذا جایگزین های سالمتی را ارائه می دهند، این چیزی نیست که مردم مرتکب شوند. خانواده های امروز هم خیلی بیشتر از نسل های گذشته غذا می خورند.

عادت های غذایی در خانه

اگر عادت های تغذیه سالم را ایجاد می کنید، احتمال بیشتری برای حفظ وزن سالم خواهید داشت. و این در خانه است که ما این عادت ها را تشکیل می دهیم.

اگر والدین شما دارای اضافه وزن یا چاقی هستند، ممکن است که شما عادت خوردن اشتباه را تمام زندگی خود داشته باشید. بچه هایی که والدین خود را می بینند، به جای یک میوه یک کوکی را می خورند، غذا های خود را در مقابل تلویزیون قرار می دهند و یا غذا می خورند، بیشتر احتمال دارد که همین کار را انجام دهند. این باعث می شود شانس خود را برای تبدیل شدن به کودکان دارای اضافه وزن و بعدها بزرگسالان افزایش دهند.

عواقب

جدا از نیاز به صندلیهای مدرسه بزرگتر و صندلی های هواپیمایی، چه چیز دیگری برای نگرانی وجود دارد؟

یک نوع دیابت نوع ۲ تصور می شد که یک بیماری است که به طور عمده بر بزرگسالان آسیب می زند، اما این درست نیست. این می تواند منجر به نابینایی، بیماری های قلبی و کلیه و اعصاب شما شود.
مطالعات نشان داده است که چاقی می تواند کودکان مبتلا به آسم را به استفاده از دارو های بیشتر و خنک شدن بیشتر.
کودکان و نوجوانان اضافه وزن بیشتر احتمال دارد که فشار خون بالا را نسبت به کودکان دارای وزن طبیعی داشته باشند.
اختلالات خواب یکی از شایع ترین عوارض چاقی کودکان است. بعضی از کودکان ممکن است حتی در مکیدن تنفس در طول خواب مکث کنند. اگر درمان نشود ممکن است به یک سری بیماری های دیگر، از جمله مشکلات قلب و ریه منجر شود.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *