#


پیش بینی اخیر بیل گیتس درباره تحول سلامت و محیط زیست

بیل گیتس
14 می 2017 بدون نظر 1859 بازدید

پیش بینی اخیر بیل گیتس درباره تحول سلامت و محیط زیست

پیش بینی اخیر بیل گیتس درباره تحول سلامت و محیط زیست

به گزارش از من بپرس، بیل گیتس، بنیانگذار و رئیس شرکت بزرگ مایکروسافت، در ارتباط با محیط زیست و سلامت عمومی پیش بینی های کرده است که به احتمال غریب به یقین در آینده نزدیک محقق خواهد شد.

به گزارش اینپیا، بیل گیتس هفت پیش بینی درباره آینده جهان کرده است. او در حالی که ثروتمندترین مرد دنیا است، کارهای بشر دوستانه بسیاری را انجام می دهد. ایده های او حتی با مرگش از بین نخواهد رفت و دنیا را فرا خواهد گرفت و ما این ایده ها را در زندگیمان حس خواهیم کرد. اولین پیش بینی او این بود که گوشی های هوشمند و شبکه های اجتماعی جهان را فر خواهد گرفت و حال ما می توانیم به این نتیجه برسیم که پیش بینی های جدید او نیز تحقق خواهد یافت.

خودکفایی آفریقا در تامین غذا در آینده

بیل گیتس در سال ۲۰۱۵ پیش بینی کرد که آفریقا تا سال ۲۰۳۰ با رشد ۵۰ درصدی در بهره وری کشاورزی روبرو خواهد داشت. و از نظر تولید مواد غذایی کل قاره آفریقا خودکفا خواهد شد. در حالی که ۷۰ درصد ساکنان کشورهای جنوبی آفریقا کشاورز هستند ولی این قاره سالانه ۵۰ میلیارد دلار واردات غذایی دارد.

با توجه به پیش بینی بیل گیتس، وابستگی غذایی قاره آفریقا با ورود تجهیزات و نوآوری های جدید در بخش کشاورزی، تا ۱۵ سال آینده از میان خواهد رفت. در حال حاضر در کشاورزی از کودهایی استفاده می شود که عملکرد بهتری دارند و محصولات کشاورزی مقاوم در مواجه با با آفات و خشکسالی پرورش داده می شود. بنابراین کشاورزان آفریقایی نیز با دسترسی به این نوع از فناوری ها می توانند تا دو برابر برداشت سالانه خود را افزایش دهند.

زندگی فقرا با بانکداری همراه دگرگون خواهد شد

با توجه به اینکه امرار معاش در کشورهای آفریقای بسیار سخت است، مردم این قاره مشکلات بسیاری در پرداخت هزینه های مورد نیاز برای غذا، تحصیلات، سلامت دارند.

از نظر او، بزرگترین علت این مشکلات، ضعیف بودن زیر ساخت های بانکداری است. سرویس های مالی همچون ام پسا (M-PESA) با ارائه خدماتی، دسترسی مردم در کشورهای مانند کنیا و اوگاندا را به حساب های دیجیتالی فراهم می کنند. بیل گیتس در سال ۲۰۱۵ معتقد بود که تا سال ۲۰۳۰، بیش از دو میلیارد نفر در دنیا پول های خود را از طریق این حساب های دیجیتالی ذخیره کرده و می توانند با گوشی های هوشمند خود مبالغ مختلفی را انتقال و پرداخت کنند. همچنین چنین سرویس های می توانند خدمات دیگری از جمله ایجاد سپرده و تامین اعتبار را ارائه دهند.

احتمالا هیچ کشوری، فقیر نخواهد بود

بیل گیتس همچنین در سال ۲۰۱۴ گفته بود که در صورت تداوم کمک های خارجی به کشورهای فقیر هیچ کشور فقیری تا سال ۲۰۳۵ در جهان باقی نخواهد ماند. باوجود روی کار آمدن ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا، بودجه های کمک به کشورهای فقیر کاهش پیدا کرده است ولی او همچنان به اثر این بودجه ها امیدوار است.

بیل گیتس با توجه به اطلاعاتی که از طرف بانک جهلانی اعلام شده است، کشورهای که درآمد مردمانش روزانه کمتر از ۱.۹۰ دلار است فقیر دانسته است که با احتساب این آمار ۳۵ کشور دنیا فقیر محسوب می شوند. او پیش بینی کرده است که درآمد همه کشورها در حد متوسط به پایین خواهد بود. این کشورها از کشورهای جهان اول الگو برداری خواهند کرد. و از فناوری های مانند واکسیناسیون، انقلاب دیجیتالی و بذرهای بهتر بهره مند خواهد شد.

بیو تروریسم، میلیون ها نفر را ازبین خواهد برد

در ماه فوریه در کنفرانسی در مونیخ، بیل گیتس اظهار کرد که ویروس آنفولانزا و آبله به طور عمد در هوا توسط بیوتروریست ها منتشر می شود که عامل بیماری های مرگ باری است.  اپيدمیولوژيست‌ها (متخصصان انتشار بیماری ها و عوامل آن در نژادهای مختلف) اعتقاد دارند که تا ۱۵ سال آینده در جهان احتمال وقوع این چنین فاجعه های بسیار بالاست.

اگر این فاجعه رخ دهد، سالیانه ۳۳ میلیون نفر کشته خواهند شد. بنیاد بیل و ملیندا گیتس با راه اندازی اتحادیه های در صدد است تا واکسن های مختلف را توسعه دهد و از این طریق از شیوع بیماری های واگیر دار جلوگیری کند.

منبع انرژی پاک برای انسان ها به وجود خواهد آمد

از پیش بینی های امیدوار کننده بیل گیتس در سال ۲۰۱۶ این بود که انرژی باد، خورشید و انرژی های تجدید پذیر، بخش زیادی از انرژی جهان را تامین خواد کرد. او بیان می کند: از چالش های بزرگ ما، تامین انرژی است. این چالش بسیار دور ذهن مردم است اما انرژی های تجدید پذیر رهیافتی است که باید از آن استفاده کرد.

بیل گیتس به کشورهای سفر کرده است که با کمبود آب سالم یا برق مواجه هستند.وضعیت زندگی مردم به گونه ای است که حتی نمی‌توانند خانه های خود را گرم کنند و منازل خود را گرم کنند. آنها حتی نمی توانند مراکز درمانی به وجود آورند. او می افزاید اگر جهان بتواند به یک منبع انرژی ارزان و پاک دست یابد می تواند از تغییرات اقلیمی جلوگیری کند و زندگی میلیون ها فقیر در جهان متحول خواهد شد.

اتوماسیون، بسیاری از مشاغل را نابود خواهد کرد

بیل گیتس پیش بینی کرده است که تا ۲۰ سال آینده، ربات ها جایگزین کارگران انسانی در کارخانه ها خواهند شد. ربات ها به سرعت در حال گسترش هستند و وظایف انسانی را با دقت بهتری انجام می دهند. ربات ها دارای مزایای بسیارند از جمله عدم توقف ربات ها و همچنین هزینه های کمتر نسبت به نیروی انسانی. همه این موارد کارفرمایان را خوشحال می کنند.

این جایگزینی باعث از بین رفتن هزاران شغل خواهد شد. طبق نظر بیل گیتس، در حال حاضر کارگری که در کارخانه ها کار می کند، به دولت مالیات پرداخت می کنند. اگر ربات ها جایگزین این کارگران شوند، صاحبان کارخانه ها به میزانی که کارگران مالیات می دادند، باید به دولت مالیات بدهند.

فلج اطفال کاملا ریشه کن خواهد شد

در آمار جدید در سال ۲۰۱۶، نشان می دهد که تنها ۳۷ مورد بیماری فلج اطفال در جهان گزارش شده است. این در حالی است که در دهه ۱۹۸۰، ۴۰۰ مورد از این بیماری وجود داشت. بیل گیتس بر این اساس امیدوار است که فلج اطفال بعد از آبله دومین بیماری خواهد بود که کاملا ریشه کن می شود. در سال ۲۰۱۳ او اظهار کرد که فلج اطفال در مراحل پایانی برنامه خود به سر برد.

با اجرایی شدن این برنامه، این بیماری تا ۶ سال آینده که سالانه ۴۰۰ هزار کودک را مبتلا می کرد، ریشه کن خواهد شد.

 

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *