#


پایین آمدن سن آسیب های اجتماعی

10 می 2019 بدون نظر 1693 بازدید

پایین آمدن سن آسیب های اجتماعی

سن مربوط به آسیب های اجتماعی بسیار پایین آمده است و نادیده گرفتن این آسیب ها و هم چنین ارائه نکردن راه حل هایی نیز برای آن ها باعث می شود تا صدمات بسیار زیادی را به جامعه وارد کنند.بنا بر گزارش هایی که که از دانشگاه های علوم پزشکی و بهزیستی بدست آمده است  درصد دانش آموزان یسگار می کشند و این آماری که در این باره ارائه شده هنوز به صورت دقیق بیان نشده است و اما می دانیم که سن آسیب های اجتماعی بسیار پایین آمده است و اما مشکلات زیادی را در همین زمینه ایجاد می کند.

البته توجه به ای نکته هم بسیار مهم است که مسائل فرهنگی بسیار زیادی در مورد نظام اسلامی صورت گرفته است و افراد سودجوی بسیار مختلفی در این زمینه فعالیت می کنند همه بخش های جامعه و از همه مهم تر در سنین نوجوانی باید این آموزش ها به افراد داده شود تا بعدها مشلات بسیار بزرگ تری در جامعه به وجود نیاید. بهره گیری از روش های فرهنگی برای آگاه کردن مردم بسیار لازم است و باید جز مواردی باشد که آموزش و پروش در الویت قرار دهد.

آسیب های اجتماعی

هر قدر که در زمینه مسائل مربوط به فرهنگ سازی و آموزش به کودکانو نوجوانان بیشتر حساسیت نشان داده شود مسلما بعدها نیز  مشکلات بسیار کم تری در جامعه وجود خواهد داشت .

رسانه های جمعی ابزاری برای مقابله با آسیب های اجتماعی

تمامی کودکان و نوجوانان در این سن های حساس در آموزش و پرورش هستند و اما شخصیت کودکان نیز در همین سن صورت می گیرد پس باید آموزش های لازم از همان ابتدا در دوران مهدکودک ، بهزیستی و آموزش و پرورش رخ دهد . آموزش و پرورش روش هایی را در این زمینه دارد و اما این روش ها کافی نیست و نیاز است تا رسانه های جمعی نیز برای مقابله با این آسیب های اجتماعی به میدان بیایند .

برای کاهش یافتن آسیب های اجتماعی باید چه کرد ؟

اگر وحدت و همدلی بین مردم وجود داشته باشد مسلما تاثیر زیادی را در کاهش آسیب های اجتماعی خواهد داشت. اگر مردم جامعه در کنار هم باشند و با همکاری هم در همه زمینه های اجتماعی شرکت کنند همین خود باعث کم شدن مشکلات خواهد شد . خانواده از جمله نهاد های بسیار مهم در یک جامعه است که با تحکیم بنیان خانواده می توان تا حد بسیار زیادی از این مشکلات جلوگیری کرد.

البته در جامعه امروز خانواده ها آن قدرها که باید در کنار هم وجود ندارند و بیش تر جدایی های عاطفی در میان خانواده ها صورت می گیرد. خانواده از ججمله مهم ترین نهاد های اجتماع است پس می توان به تربیت و آموزش درست تحولی را در جامعه در این زمینه ایجاد کرد . بیش تر همین آسیب های اجتماعی دلایلی مثل طلاق در خانواده را به همراه دارد.

آسیب های اجتماعی به شدت در حال پیشرفت اند و اما سرعت و راه جلوگیری از آن ها آن قدرها ارتقا نیافته است . حضور دین نیز در میان زندگی مردم در پاک کردن آسیب های اجتماعی بسیار مهم است .

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *