#


هفته سى و هفتم در بارداری

هفته سى و هفتم در بارداری
16 فوریه 2017 بدون نظر 945 بازدید

هفته سى و هفتم در بارداری

بررسی هفته سى و هفتم در بارداری

بى تأبى به اوج مى رسد

در اين كه نه تنها زن باردار از دست عوارض و دردهاى باردارى به ستوه أمده و خواستار اين است كه هر چه زودتر از شر اين ناراحتى ها،پريشانى ها و محدوديت ها رهايى يابد،بلكه در حسرت در اغوش كشيدن بچه اش نيز مى سوزد.بنابراين نقطه كنونى دوره أوج گيرى التهاب،هيجان و اضطراب است و اين تنش روحى كاملا طبيعى است.

از سوى ديگر،التهاب روحى فزاينده سبب مى شود كه مادر شب هنگام دستخوش كابوس شود كه اين مورد را نيز به وفور زنان باردار گزارش داده اند.

بنابراين اين مى توان گفت كه اسيب هاى روحى اينچنينى يكى از ويژگى هاى بارداري در هفته هاى پايانى است.فرد بايد از ابعاد اين هيجان ها و التهابات بكاهد وأين مهم نيز به سادگى از طريق دور كردن ذهن از ماجراهاى باردارى و زايمان امكان پذير است.اگر فرد براى خود سرگرمى ها و مشغوليت هاى سازنده اى دست و پا كند، اسوده تر خواهد ماند.

براى مثال مادر مى تواند در اين روزهاى پايانى،دور تازه اى از خواسته هاي بيرونى خود را اغاز كند وبا همراهى نزديكانش به رستوران و سينما برود.همين طور خواندن رمان هاى فرح بخش نيز بى تأثير نيست.

تحولات جسمى

از انجا كه احتياط و استراحت بيشتر،لازمه اين مرحله از باردارى است،زنان باردار هرگز نبايد قربانى ذهنيت ابرقهرمانى شوند و خود را هركول پنداشته،بر اين باور باشند كه مى توانند همچون گذشته از پس وظائفي مانند شست و شو،پخت و پز و… بر ايند.

روشن است كه برگزارى جشن هاى باشكوه و پر زحمت به هيچ وجه عقلانى نيست؛به ويژه اگر خود زن در اين سور و سات نقش افرين باشد.مقصود اينكه فرد در اين مقطع زمانى،بايد مطلقا از انجام فعاليت هاى سنگين خوددارى كند و تعهدات شخصى اش را به همسر و نزديكانش واگذار كند.براى مثال بايد از شوهرش بخواهد كه كارهاى روزمره خانه را انجام دهد.

وضعيت روحى

همان طور كه گفتيم مشغله فكرى و انديشيدن به بچه در اين وهله از باردارى به أوج مى رسد.فكر و ذكر مادر معطوف شكل و شمايل،تربيت و تندرستى بچه مى شود و مسائلى از اين دست  لحظه اى فرد را به حال خود وا نمى گذارد.

از سويى ديگر،از انجايى كه التهاب و هيجان در اين مرحله به أوج مى رسد،سفارش من به مادران اين است كه با پرداختن به موضوعات سودمندتر با يك تير دو نشان بزنند؛يعنى هم از تشويش بچه محورانه خود بكاهند و هم باورهاى بنيادين را در خود ريشه دار سازند.پيوند و نزديكى عاطفى نقش تعيين كننده اى را در پويايي و سعادت همه جانبه اعضا خانواده إيفا مى كند و مزاياى ان إنكار ناپذير است.

براى مثال نزديكى عاطفى زن و شوهر به سادگى بر بسيارى از ناملايمات رايج زنا شويى چيره مى شود وأين مسئله درباره نزديكى عاطفى با كودك نيز صدق مى كند و از انجا كه اين پيوند از طريق پاسداشت و گراميداشت ايين ها و سنت هاى خانوادگى بهتر قابل دستيابى است،در اين مقطع زمانى به ياد سنت هاى اصيلى باشيد كه موجب نهادينه سازى بيشتر اين باورها در فرزندتان شود.

چگونگی رشد جنین در این هفته

الف) اگرچه رشد جنین کند شده است، اکنون وزن ان به ۳ کیلو گرم می رسد.

ب) توان گیرندگی و چنگ اوری فرزندتان افزایش یافته است.

ج) توجه جنین پیوسته متوجه منابع نور است.

د) زندگی خارجی رحمی ایجاد می کند که بچه هر چه بیشتر به مهرت تنفسی اخت شود.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *