#


نفخ شکم؛ راهکارهایی برای رهایی از گاز معده

نفخ شکم
6 دسامبر 2017 بدون نظر 1387 بازدید

نفخ شکم؛ راهکارهایی برای رهایی از گاز معده

نفخ شکم؛ راهکارهایی برای رهایی از گاز معده

از لاکتوز دست بکشید.

دنیس ساوانا «دانشیار علم تغذیه از دانشگاه مینوستا » میگوید: اگر نسبت به لاکتوز (قند موجود در شیر )، تحمل ندارید ، با مصرف فرآورده های شیری دچار نفخ می شوید. افرادی که نسبت به لاکتوز تحمل ندارند، سطح آنزیم رودهای لاکتازشان پایین است.

از مصرف غذاهای مولد گاز دوری کنید.

ساموئل کولین «استادیار و متخصص دستگاه گوارش و تغذیه انسانی از دانشگاه تگزاس» می گوید : علت اصلی نفخ شکم ، ناتوانی سیستم گوارش در جذب نوع خاصی از کربوهیدرات ها ( به نام لاکتوز ) میباشد. شاید شما بدانید که لوبیا مولد گاز است ولی بسیاری از مردم نمیدانند که کاهو، بروکلی ، کلم دلمهای ، پیاز، گل کلم ، آرد گندم کامل ، تربچه ، موز و خیلی از غذاهای دیگر می توانند گاز تولید کنند.

نفخ شکم

نفخ شکم

غذاهای فیبردار نیز میتوانند باعث این مشکل شوند.

اگرچه اغلب، مصرف غذاهای فیبردار را برای سلامت دستگاه گوارش توصیه می کنیم ، ولی بعضی از میوه ها و سبزیجات پرفیبر میتوانند گاز معده را افزایش دهند. اگر به دلیل رعایت بهداشت میخواهید فیبر را به رژیم خود اضافه کنید، از مقادیر کم شروع کنید تا شکم تان به آن عادت کند.

نفخ شکم

نفخ شکم

برای درمان سریع ، از داروها استفاده کنید.

در حالی که بسیاری از پزشکان زغال فعال شده را برای رهایی از گاز معده توصیه می کنند، داروسازان می گویند که ترکیبات دایمتیکون ، هنوز از محبوبترین داروها هستند. این ماده با ممانعت از تشکیل حبابهای گاز اطراف مخاط معده و روده و پراکنده کردن آنها، مانع نفخ شکم می شوند.

خوراک لوبیا: گاز آن را خالی کنید.

اگر لوبیا و عدس را دوست دارید ولی از عوارض آن نفرت دارید می توانید با خیساندن آنها به مدت ۱۲ ساعت و یا قرار دادن آنها در یک حوله مرطوب به مدت ۲ ساعت به طور قابل ملاحظه ای خاصیت گاززایی آنها را کاهش دهید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *