#


ممنوع شدن تبلیغ هر گونه دمنوش لاغری در رسانه ها

13 فوریه 2018 بدون نظر 1987 بازدید

ممنوع شدن تبلیغ هر گونه دمنوش لاغری در رسانه ها

هیچ دمنوش لاغری نباید در رسانه ها تبلیغ شود

کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو بیان کرد: تا به امروز برای محصولات دمنوش برای لاغری در کوتاه ترین زمان ممکن مجوزی از سوی سازمان غذا و دارو صادر نشده است و مردم باید نسبت به استفاده از این نوع فرآورده ها اطلاعات کافی داشته باشند.

به گزارش ازمن بپرس، سخنگوی سازمان غذا و دارو در مورد تبلیغ استفاده از دمنوش‌ های لاغری گفته است: بر اساس ضوابط جاری دمنوش‌ هایی که از اداره کل امور محصولات طبیعی، سنتی و مکمل مجوز دریافت کرده اند اجازه ثبت موارد مصرف بر روی بسته بندی محصول را دارند. برای دریافت مجوز تولید محصولات طبیعی فرآیندی گذرانده می ‌شود که بعد از کامل کردن پرسش نامه‌ های مربوط ارائه مدارک و کنترل‌ های مورد نیاز بر طبق نوع و اجزای محصول مورد مصرف برای معالجه یا کمکی در معالجه تایید و طبق آن پروانه ساخت و تولید فرستاده می ‌شود.

‎جهانپور در ادامه افزود: در مورد لاغری و کم کردن وزن هم  بسته به نوع گیاه، ماده ‌ی طبیعی استفاده شده در فرمولاسیون مورد مصرف کاهش وزن برای محصول مورد تایید قرار خواهد اظهار کرد؛ به همین دلیل جایگزینی این محثولات با دارو‌های صنعتی صرفا بر طبق نظر تخصصی پزشک معالج امکان پذیر می باشد.

وی خاطر نشان کرد: سازمان غذا و دارو اصرار دارد مردم از استفاده ی محصولاتی که ادعای درمانی دارند، اما هیچ مجوزی از این سازمان ندارند اجتناب کنند. علاوه بر این بر طبق اخرین مستندات علمی پزشکی کاهش فوری  وزن در مدت زمان کوتاه برای سلامتی ضرر دارد و تا به امروز مجوزی برای این گونه محصولات طبیعی صادر نشده است؛ به همین دلیل تبلیغات اغواگرانه ‌ای نظیر کاهش دوازده کیلو از وزن خلاف مقررات و ضوابط جاری می باشد.

سخنگوی سازمان غذا و دارو در ادامه بیان کرد: بر طبق ضوابط مندرج در ماده ‌ی ۵قانون مربوط به مقررات امور پزشکی، دارویی، طبیعی و مواد خوردنی و آشامیدنی که در سال ۱۳۳۴تصویب شده است و اصلاحات آن معرفی دارو‌های طبیعی و گیاهی دارای مجوز از این اداره کل با رعایت مستندات علمی و ضوابط دیگر و مقررات و بدون القای ذهنیت‌ های خاص و نیز مربوط به اخذ قیمت بر طبق ضوابط منوط بلامانع می باشد. در صورتی که عرضه ی موارد مصرف خارج از این مواد دارای مجوز، ممنوع می باشد.

‎جهانپور در پایان تاکید داشت:با اشاره به این که بندها و مقررات تبلیغات محصولات طبیعی از جمله اینترنت، صدا و سیما و … در حال بررسی می باشد تا اطلاع ثانوی هر نوع تبلیغی ممنوع می باشد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *