#


4 چیز که باید درباره فواید کلسیم بدانید

فواید کلسیم
18 جولای 2017 بدون نظر 1535 بازدید

4 چیز که باید درباره فواید کلسیم بدانید

فکر می کنید نوشیدن یک لیوان شیر تنها راه اضافه کردن کلسیم به رژیم غذایی شما است؟

در اینجا چهار چیز را که باید درباره فواید کلسیم بدانید بیان می کنیم.
به عنوان یکی از مواد معدنی فراوان در بدن انسان، جای تعجب نیست که کلسیم برای سلامتی بسیار مهم است. در حالی که شما ممکن است بلافاصله آن را با استخوان های قوی و سالم مرتبط کنید، کلسیم نقش کلیدی دیگری در دیگر عملکرد های بدن نیز ایفا می کند. و شما لازم نیست هر روز یک کارتون(۱۲ تا) شیر بخورید تا اطمینان حاصل کنید که ککاسیم کافی دریافت می کنید. در اینجا چهار چیز که باید درباره این ماده معدنی بدانید را بیان می کنیم.

۱. از مصرف لبنیات دست برندارید

اکثر بزرگسالان باید ۱۰۰۰ میلی گرم کلسیم روزانه دریافت کنند تا استخوان ها و دندان های قوی، عضلات و اعصاب سالم داشته باشند. راه های زیادی برای وارد کردن کلسیم در رژیم خود وجود دارد. امیلی برت هان، یک متخصص تغذیه در مجله غذا اولین اولویت در پزشکی هات آلبرتا می گوید: “ما فرآورده های شیر را پیشنهاد می کنیم زیرا آنها مواد مغذی متراکم هستند.” دو فنجان شیر ۶۰۰ میلی گرم است. اگر کسی نتواند مصرف لبنیات را تحمل کند، نیاز به هوشیاری بیشتری دارد. ما می توانیم از مواد غذایی غنی از کلسیم مانند بادام (۷۵ میلی گرم در هر فنجان) کرفس پخته شده (۸۵ میلی گرم در هر فنجان)، ماهی قزل آلا کنسرو شده با استخوان (۱۸۰ میلی گرم در هر فنجان)؛ دانه کنجد (۹۰ میلی گرم در قاشق غذا خوری)؛ انجیر خشک شده (۱۵۰ میلی گرم در شش)؛ و کلم بروکلی (۵۰ میلی گرم در هر فنجان) استفاده کینم.

۲. ویتامین D باعث جذب کلسیم می شود

برت-هان می گوید: “اگر کلسیم قفل باشد، ویتامین D کلید است. مصرف کافی ویتامین D می تواند بیشترین مقدار دریافت کلسیم و مواد مکمل را تضمین کند. پوست ما ویتامین D را در معرض نور خورشید تولید می کند، اما ما نمی توانیم به دلیل کم بودن نور خورشید در بعضی از ماه های سال به اندازه کافی ویتامین D تولید کنیم. شیر غنی شده، مولتی ویتامین ها و بعضی غذاها حاوی ویتامین D هستند اما ممکن است کافی نباشد؛ با پزشک خود در مورد میزان دریافت کلسیم خود صحبت کنید و اینکه آیا باید مکمل ها را مصرف کنید.

۳. کلسیم ممکن است به کاهش وزن کمک کند

گرچه ما هنوز نمی دانیم چرا، اما به نظر می رسد که کلسیم، به ویژه در محصولات لبنی، بدن را تشویق می کند از چربی به عنوان منبع انرژی استفاده کند نه اینکه آن را ذخیره کند. ‘برت-هان می گوید:’ مطالعات متعدد نشان می دهد که محصولات شیر ​​ممکن است به شما به عنوان یک رژیم غذایی کم کالری در کاهش وزن کمک کند و یا از افزایش وزن جلوگیری کند. کلسیم در محصولات لبنی موثرتر از کلسیم در مکمل ها است، بنابراین ممکن است که اجزای دیگر مانند پروتئین نقش داشته باشند.

۴. با تغییر رژیم غذایی می توانید مصرف کلسیم را افزایش دهید

این کار به اندازه استفاده از شیر به جای آب در درست کردن سوپ گوجه آسان است. برت-هان می گوید: چهار قاشق غذا خوری پودر شیری برابر با یک فنجان شیر است. ‘شما می توانید آن را به یک نوشیدنی یا سبزی اضافه کنید. راه های جدید را امتحان کنید. سایر ایده های خوشمزه: اضافه کردن کلم بروکلی، کلم و یا کرفس  به سرخ کردنی ها (یا به سوپ گوجه فرنگی) و بادام تند و بسیاری احتمالات دیگر.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *