#


فواید شگفت انگیز زیره را بهتر بشناسیم/ خواص درمانی زیره

زیره
12 نوامبر 2017 بدون نظر 1477 بازدید

فواید شگفت انگیز زیره را بهتر بشناسیم/ خواص درمانی زیره

فواید شگفت انگیز زیره را بهتر بشناسیم/ خواص درمانی زیره

زیره بهترین سوغات کرمان که به عربی آن را (سنوت) گویند. در کتابهای طب سنتی قدیم نام زیره را کمون میخوانند. نوع دیگر آن که به (کمون نبطی) معروف است، سفید خاکستری است و نوع دیگر سبز، نوع سیاه آن کرمانی است که شکم را جمع می کند. نوع نبطی آن شکم را لینت می دهد. زراعت زیره سیاه به آب احتیاج ندارد و کشاورزان کرمان به جای آب وعده ان را می دهند، در صورتی که محصولی که در کناره رودخانه نیل به عمل می آید، از آب زیادتری بهره مند می شود.

خاصیت هورمونی و ضد عفونی کننده و قدرت میکرب کشی زیره سیاه خیلی زیادتر از انواع دیگر است. به انواع مختلف به رنگ های سیاه و سبز و صورتی، زرد و قهوه ای و سفید خاکستری می باشند. بذر انواع زیره ها بیضی دراز است و همگی دارای یک اسانس روغنی فرار مخلوط از چند ترکیب دارویی و مواد موثر بوده همراه آن مقداری تانن و رزین و صمغ و نوعی الکل و ترکیبات کوچک ازت دار است. اروپاییان زیره را با فلفل ادویه به غذا میزنند و پنیر را با آن خوشبو و حفظ می نمایند و یک نوع نان با آن میپزند. اعراب بذر زیره را با عسل و فلفل مخلوط کرده، معجونی جهت تقویت قوه باه درست می کنند.

زیره سیاه

زیره سیاه

زیره سیاه ، بادشکن ، ضد گاز و نفخ و جمع کننده رطوبات است. مقوی معده و روده و کبد بوده ، اشتها را تحریک می کند. جلو سکسکه را می گیرد. ورم طحال و اسهال را معالجه می کند. به علت داشتن هورمون جنسی شهوت را بر می انگیزد و شیر مادر را زیاد می کند. عادت ماهانه زنان را باز می کند و به موقع هم آن را بند می آورد.

عرق را زیاد می کند و بوی بد آن را برطرف می سازد. حشرات از بوی زیره گریزانند. شستشو با آب خیسانده یا جوشانده زیره، رنگ چهره را باز و آن را نورانی می کند، حتی ماسک آن هم با ماست صورت را لطیف و نرم می کند. قاطع بلغم و درمان رعشه و لغوه می باشد. (زیاده روی در خوردن زیره ترشح غده تیروئید را زیاد می کند و باعث لاغری و زردی چهره و رخسار می شود.)

پودر زیره

پودر زیره

بدن را گرم و به هضم غذا کمک می کند و نفخ را برطرف می کند، مخصوصاً اگر این نفخ به علت پیری و سرد مزاجی باشد. برای جلوگیری از خون دماغ می توانید بینی را از آب جوشانده زیره پر کنید و پره های آن را با دو انگشت گرفته بگذارید مدتی بماند.

چکاندن آب مطبوخ آن در چشم قرمزی آن را برطرف می کند و مانع خونریزی شده از چسبندگی پلک ها جلوگیری می نماید. ورم ملتحمه چشم را فرو می نشاند. درد دندان را ساکت می کند. نوشیدن خیسانده زیره در سرکه جهت اسم و خفقان نافع است، ضماد زیره با آرد باقلا و رمها را تحلیل می دهد. اگر دانه زیره را با نمک بجوید و میل نمایید رطوبت معده را از بین می برد (مخلوط با عسل شهوت رازیاد و با سرکه کم می کند)

نوشیدن خیسانده زیره در شراب پادزهر نیش حشرات است. اگر زیره را با غذاهای گوشتی بپزید، از مضار گوشت کاسته غذای گواری خواهید خورد. این روزها به علت زیاد شدن جمعیت جهان موضوع جلوگیری از آبستنی مورد توجه واقع شده، برای این کار توجه پزشکان و داروسازان متوجه هورمون های گیاهی است. زیرا از به کار بردن هورمون های مصنوعی نتیجه مطلوب و بی ضرر به دست نیامده است و در این مورد غذا شناسان آمریکا استفاده از گیاهی به نام (می پی کو-تا-تا) را توصیه کرده اند.

فواید زیره

فواید زیره

در ایران گیاهانی که دارای هورمون جنسی می باشند زیاد است و یکی از آنها زیره های گوناگون مخصوصاً زیره سیاه و سیاه دانه است که در این مورد اثر معجزه دارد. زیره می گوید: دیدید که ما خواص متضاد داریم، هم لینت می دهیم و هم شکم را جمع می نماییم، هم عادت ماهانه بانوان را باز می کنیم و هم از خونریزی زیاد جلوگیری می کنیم، هم شهوت را تحریک می کنیم و هم می توانیم از بین ببریم. این خواص متضاد را ما مرهون ترکیبات خود مخصوصا هورمون های جنسی هستیم.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *