#


غذاهایی که باعث کاهش درد می شود

13 فوریه 2018 بدون نظر 1073 بازدید

غذاهایی که باعث کاهش درد می شود

کاهش درد با استفاده از برخی از غذاها جای دارو

يكي از شایع ‌ترين درمان‌ ها برای برطرف کردن درد، همان مصرف داروهاي غيراستروئيدي می باشد. با این که استفاده از اين داروها در تسکین درد موثر می باشد، ولی عوارض جانبي را به همراه دارد و مي ‌توانند باعث تحريك معده و يا زخم معده شوند.

به گزارش ازمن بپرس، در این بین بعضی از اقلام خوراکی و میوه ها و سبزیجات داری فواید ضد التهابی و ضد درد و در حقیقت مسکن می باشند.

برنج قهوه ای

این نوع برنج همراه با سایر غلات کامل برای مقابله با درد ناشی از سندرم روده تحریک پذیر موثر می باشند. غلات سبوس دار دارای مقدار زیادی منیزیم می باشد که همان طور که به نظر می رسد باعث کاهش دفعات میگرن، کمک به آرامش اعصاب، بهبود وضعیت عروق خونی و عضلات می شوند. استفاده منظم از برنج قهوه ای از بالا رفتن وزن که خود عامل ایجاد التهاب است، جلوگیری می کند.

چای سبز، سیاه و سفید

این سه نوع چای دارای مقدار زیادی از آنتی اکسیدان هایی به نام فلاونوئید می باشد که باعث کاهش خسارت سلولی در افراد مبتلا به آرتریت می شود.

کلم بروکلی

این سبزی غنی از گلوتاتیون می باشد؛ یک آنتی اکسیدان که باعث محافظت در مقابل آرتریت می شود. سایر سبزیجات دیگر که دارای گلوتاتیون می باشد عبارت اند از: مارچوبه، گل کلم، گوجه فرنگی، گریپ فروت، هلو، کلم، سیب زمینی، آووکادو، پرتقال، هندوانه.

ماهی

ماهی های روغنی و همچنین دانه کدو تنبل، روغن زیتون، روغن کانولا و … دارای اسیدهای چرب امگا۳ می باشند که یک عامل ضد التهابی قوی به حساب می آید. این اسیدهای چرب به صورت چشمگیری التهاب روده، گرفتگی عضله و درد معده را رفع می کند و در بعضی از موارد نظیر داروها درد را بهبود می بخشد. اسیدهای چرب امگا۳ کارکرد دستگاه گوارشی را نیز تسکین می بخشد.

جوی دو سر

آندومتريوزيس زمانی رخ مي دهد که دیواره هاي ريز رحم کنده مي شود و در خارج از رحم شروع به رشد مي کند. بر اساس  گفته پژوهشگران، اين سلول هاي مهاجر دوران قاعدگي را در بعضی از زنان به دوران زجرآوري تبديل مي کند و به اندازه ای التهاب به وجود می آورد که فرد درد بسيار شديدی را حس می کند. رژيم غذايي غني از جو دو سر طي شش ماه اين درد را تا شصت درصد کاهش مي دهد. با خوردن روزي يک پيمانه جو دو سر مي توان اين درد راکاهش داد.

زنجبیل

ماده ضد دردی که در زنجبيل وجود دارد، درد عضله، مفصل، سفت شدن و ورم عضله را در مدت دو ماه تا ۶۳ درصد کاهش مي دهد. استفاده روزي حداقل يک قاشق مرباخوري خشک يا دو قاشق مرباخوري زنجبيل تازه براي کسانی که به درد عضله مبتلا هستند توصيه مي شود.

زردچوبه

بر اساس نتایج به دست آمده از بررسي ها نشان مي دهد، زردچوبه نسبت به آسپرين يا ايبوپروفن سه برابر در تسکين درد اثر بخش تر می باشد. زردچوبه نیمی از درد بيماران آرتريت را کمتر می کند. کورکومين، ماده فعالی است که در اين ادويه وجود دارد و آنزيم توليدکننده هورمون هاي دردزا را متوقف مي کند. برای کاهش درد کافي است روزي يک چهارم قاشق مرباخوري از اين ادويه را استفاده کنيد.

روغن زیتون

پژوهشگران دانشگاه پنسیلوانیا نشان داده اند که یک ماده شیمیایی در روغن زیتون به نام اولئوکانتال وجود دارد که باعث مهار آنزیم التهابی می شود و درست مانند ایبوپروفن عمل می کند. این ماده علاوه بر این خطر ابتلا به بیماری هایی نظیر آلزایمر را کاهش می دهد.

آناناس

آناناس دارای آنزیمی به نام بروملین می باشدکه باعث کاهش میزان التهاب شده و دردهایی که بر اثر استئوآرتریت و آرتریت روماتوئید ایجاد می شود را کاهش می دهد. استفاده از این میوه گرمسیری تورم ناشی از سندرم تونل مچ دست را نیز در افراد مبتلا به این بیماری را کاهش می دهد.

سیب

جای تعجبی نیست که پزشکان توصیه می کنندکه هر روز یک عدد سیب مصرف کنید، زیرا دارای آنتی اکسیدانی به نام کورستین می باشد که دارای خاصیت ضد التهابی است.

آجیل و دانه ها

غذاهای غنی از تریپتوفان، اسید آمینه ایی که احتمال دارد باعث کاهش درد شود، عبارت اند از فندق، تخمه آفتابگردان، سویا، برنج، دانه کنجد، محصولات لبنی، غذاهای دریایی، غلات سبوس دار، لوبیا و عدس.

اسفناج

سبزیجاتی که دارای برگ تیره هستند مانند کلم، چغندر و اسفناج، دارای کاروتنوئیدها و رنگدانه های گیاهی می باشند که برای کاهش میزان التهاب و درد ناشی از آن موثر هستند.

شکلات تیره

شکلات تیره هم دارای مواد شیمیایی برای کمک به مقابله با التهاب می باشد. بر اساس مطالعاتی که پژوهشگران ایتالیایی داشته اند نشان می ‌دهد که استفاده از شکلات تیره می تواند در کاهش التهاباتی که باعث بیماری‌ های قلبی عروقی می‌ شود موثر باشد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *