#


طب سنتی برای درمان کمر درد به کمک ما می اید

27 فوریه 2019 بدون نظر 1690 بازدید

طب سنتی برای درمان کمر درد به کمک ما می اید

کمر درد از جمله بیماری هایی است که راه درمان قطعی ندارد اما شاید بتوان با داروهای گیاهی ان را تسکین داد.کمردرد ممکن است از عوامل بیرونی مانند بلندکردن اشیا سنگین و یا مربوط به عوامل درونی مانند مشکلات ریوی باشد.

عوامل ایجاد کمردرد هنوز به طور کامل شناخته شده نیست تنها ۱۵ درصد از عوامل کمردرد شناسایی شده اند اما ۸۵ درصد دیگر هنوز از دید علوم پزشکی تشخیص داده نشده است.

کمردردها ممکن است خفیف و یا شدید باشند که در هر صورت حتما باید ان ها را جدی بگیرید و درصدد درمان ان ها برایید.

کمر درد

کمردرد

گیاهان دارویی برای درمان کمر درد

۱-برگ ریحان:اگر کمردرد شدیدی دارید می توانید برای درمان از برگ ریحان کمک بگیرید.برای درمان باید ۱۰ عدد برگ ریحان را داخل اب اضافه کرده و ان را بجوشانید.بعد از این که معجونی را که درست کردید سرد شد می توانید مقداری نمک به ان اضافه کنید.اگر درد شما شدید است روزی دوبار از این معجون بنوشید و اگر نه روزی یک بار هم کافی است.

۲-سیاه دانه:این گیاه را هم می توانید به صورت جوشانده مصرف کنید و هم می توانید ان را پودر کرده و با عسل مخلوط کنید سپس ان را مصرف کنید.مصرف این گیاه را دوماه ادامه دهید و از اثرات اعجاب انگیز ان در درمان کمر درد بهره برید.

۳-روغن کوهان شتر:روغن کوهان شتر به صورت سنتی به دست می اید.از این روغن برای درمان بیماری هایی مانند کمردرد،پادرد،رماتیسم و.. استفاده می شود.از این روغن می توانید برای درمان قطعی استفاده کنیداین روغن ترکیبی از روغن کوهان شتر و سایر روغن های گرم مانند زنجبیل ،دارچین و .. است.

۴-روغن زنجبیل:این روغن یکی از اجزای روغن ماساژ است . از این روغن برای درمان دردهای حاصل از روماتیسم و یا دردهای استخوانی استفاده می شود.

۵-زردچوبه:زردچوبه دارای ماده ای به نام کورکومین است که می تواند به بهبود دردر های عضلانی کمک کند.زردچوبه را می توانید برای درمان کمردرد به غذاها اضافه کنید.

۶-اکلیل کوهی:اکلیل کوهی از ان دسته از گیاهانی است که می تواند در درمان کمر درد و به صورت کلی درمان بیماری های سیاتیکی کمک کننده باشد.برای درمان به مقدار دویست گرم از این گیه را پودر کنید و به عسل مخلوط کنید.از این مخلوط روزی یک قاشق غذاخوری استفاده کنید تا برای درمان کمردرد موثر واقع شود.

۷-دانه های فلفل:دانه های فلفل را می توانید با اب نبات مخلوط کنید و این ترکیب را روزی دوبار مصرف کنید تا اثرات شگفت انگیز ان را ببینید.

۸-سیر:هم می توانید از خود سیر به صورت خوراکی استفاده کنید وهم می توانید از روغن ان برای ماساژ استفاده کنید.برای درمان بهتر است سیر را خورد کرده و ناشتا بخورید .از روغن سیر هم برای ماساژ کمر درد هم می توانید استفاده کنید.

۹-شیر:روزانه حتما یک لیوان شیرگرم بخورید بهتر است شیر را با عسل مخلوط کرده و سپس مصرف کنید تا هم طعم ان بهتر شود و هم به بهبود بهتر شما کمک کند.

۱۰-بابونه: برای بهبود کمردرد می توان از بابونه بهره برد.برای ردمان بهتر است مقداری بابونه را دم کرده و طی سه وعده در روز مصرف کنید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *