#


سیل اخیر و خسارات ناشی از آن

7 می 2019 بدون نظر 1593 بازدید

سیل اخیر و خسارات ناشی از آن

سیل امسال از اتفاقات ناگواری ابتدای سال ۱۳۹۸ بوده است که مردم شهر های لرستان ، گلستان و فارس را درگیر خود کرده بوده است . این سیل در ۱۲ فرودین ماه ۱۳۹۸ اتفاق افتاد و خسارات بسیار زیادی را به همراه داشته است.

البته سیل ۱۲ فروردین تنها سیل آن ها نبوده است و مردم لرستان و سایر شهرهای اطراف آن نیز قبل زا این سیل حدود دو ماه قبل درگیر این مسئله شده بودند. در نخستین روزهای اسفند هم در لرستان حرف های زیادی درباره سیل بوده است و اما هنوز آثار این حادثه در این شهرها دیده می شده است.

مردم زیادی از این سیل خسارت زیادی دیده اند و اما از میان این همه خسارات می توان به خانوداده ای اشاره کرد به با قرض های فراوان برای دختر خود جهیزیه ای را آماه کرده بوده است و اما همه این جهیزیه را آب برده است. حادثه اخیر خسارات بسیار بیش تری را نسبت به قبل به جا گذاشته است.

سیل ۱۲ فروردین نیز آن قدر شدن داشته است که تا میدان امام این شهر را فراگرفته است و تمامی راه های ارتباطی به این شهر نیز قطع شده بوده است و تازه خبر ها از صبح روز ۱۳ فروردین به خبرنگاران رسیده است.

سیل همه محله های خرم آباد را نیز فراگرفته بوده است و حتی محله فقیرنشین ها هم ا این قاعده مستثنی نبوده است . حتی قبل از حادثه مصاحبه ای با مردم این محله انجام شده بوده است و آن ها بیان کرده اند که شهرداری اصلا به آن ها توجهی نمی کند و حتی زباله های آن ها را نیز جمع آوری نمی کنند. به خاطر همین هم مردم زباله های خود را در کانال های آب سطح شهر می ریختند و امید داشتند که سیل بیاید و این زباله ها را با خود ببرد و اما امان از روزی که سیل آمد و اما همه محله آن ها را با خود برد.

سیل

واکنش های مردم در سیل اخیر

مردم در روزهای اول تا چهارم بعد از حادثه بسیار عصبانی بوده اند و علت آن نیز مربوط به کمک هایی بوده است که به آن ها نرسیده است و با این که هوا بسیار هم گرم بوده است اما هنوز عده ای در چادر ها زندگی می کردند.

حتی عده ای از مسئولین هم زمانی که برای بازدید به آن محل مراجعه کردند مردم رفتار خوبی با آن ها نداشتند و حتی می خواستند یکی از فرمانداران را کتک بزنند. البته مسئولین برخورد بدی با مردم نداشته اند و در آرامش کامل با آن ها به گفت و گو پرداخته اند و علت عصبانیت آن ها را نیز حق می دانسته اند.

درست است که برای مردم نیازهای اولیه آن ها براورده شده بود و اما نیاز های دیگری هم وجود داشت که هنوز به آن ها رسیدگی نشده بود از جمله این نیازها لباس بوده است . مردم لباس های دست دومی را که از سایر مناطق کشور برای آن ها ارسال می کردند را درو می ریختند و بیان می کردند که نمی خواهد برای ما لباس تهیه کنید پول لباس ها را بدهید تا خودمان بخریم.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *