#


سم زدایی بدن با روش هایی ساده و راحت

26 نوامبر 2018 بدون نظر 1797 بازدید

سم زدایی بدن با روش هایی ساده و راحت

چگونه بدن خود را سم زدایی کنیم؟

بدن ما یک کالبدی ارزشمند محسوب می شود که خداوند آن را به ما هدیه داده و از روح خود در آن دمیده است. بنابراین جسم ‌ما مقدس می باشد و ما موظف هستیم که با مراقبت درست به آن احترام بگذاریم.سم زدایی قسمتی از مراقبت بدن و نگهداری آن به شمار می رود. ما می ‌توانیم با خارج کردن آلودگی‌ ها از اندام ها و جریان خون خود بدن را پاکسازی و تمیز کنیم. بدن خودش به صورت طبیعی، سموم را به واسطه اندام ها دفع می‌ کند، ولی ما هم باید در این کار آن را همراهی کنیم.

به چه دلیل سم زدایی بدن اهمیت دارد؟ قرار داشتن در معرض آلاینده ‌های طبیعی، مواد شیمیایی سرطان زا و فلزات سنگین، اثر بدی را بر روی سیستم ایمنی ‌ما می ‌گذارد و قادر است مغز، خون و استخوان ‌ها را هم تحت تاثیر خود قرار داده و باعث بیماری های مزمن شود.

در صورتی که بدن ما به سموم آلوده باشد قادر نیست کارش را خوب انجام دهد، چون زمینه ‌ای مطلوب برای انواع بیماری ها مثل مشکلات گوارشی، میگرن و بیماری مفاصل خواهد بود. قصد داریم تا در این مطلب برای‌ شما بگوییم که به چه ترتیب به روش‌ هایی ساده و راحت ولی تاثیرگذار بدن ‌تان را پاکسازی نمایدد.

غذاهای سفت و خشک را با آبیموه و اسموتی جایگزین کنید

هدف از سم زدایی، رها سازی بدن از هر نوع اختلال و مشکل است و زمانی که شما بدن خود را با غذاهای سالم تغذیه می ‌کنید، این فضا را برایش مهیا می ‌کنید. برای شروع ابتدا تلاش کنید که غذاهای خود را با آبمیوه ‌های ارگانیک و اسموتی ‌ها جایگزین نمایید. اول با جایگزین نمودن یک وعده آغاز کنید؛ به عنوان مثال به جای یکی از وعده‌ های غذایی روزانه خود اسموتی بخورید.

این کار به شما کمک خواهد کرد تا متابولیسم ‌تان را سرعت بدهید و از خوردن غذاهایی که سنگین هستند اجتناب نمایید. مواد مقوی موجود در اسموتی، انرژی طبیعی را در اختیارتان قرار می دهد و کالری مورد نیاز شما را تامین می ‌کند. در اسموتی خود از مواد سالم و طبیعی استفاده نمایید: سیب، جعفری، هویج، کلم برگ، چغندر و … قادرند به پاکسازی خون و آماده نمودن اندامها برای سم زدایی بدن کمک کنند.

سم زداییمواد غذایی ارگانیک بخرید

قرار گرفتن مواد غذاییی در معرض مواد شیمیایی می ‌تواند باعث اوتیسم، ADHD، اختلالات رشد و سرطان گردد. مصرف میوه‌ و سبزیجات یکی از بهترین راه حل هایی می باشد که می ‌توانید برای سلامتی خود انجام دهید. ولی همواره تاکید شده است که از محصولات مجاز ارگانیک استفاده نمایید. در کشاورزی سنتی به مقدار زیادی از سموم و آفت کُش‌ ها استفاده می ‌شود که به تدریج به بدن صدمه می ‌زنند. بیش از هشتاد درصد از محصولات غیر ارگانیک مثل اسفناج، توت فرنگی، سیب و گیلاس، آلوده به حداقل یک نوع سم می باشند. بنابراین اگر به دنبال سم زدایی از بدن ‌تان می باشید، به سراغ میوه‌ ها و سبزیجات ارگانیک و سالم بروید.

غذاهای فرآوری شده را حذف کنید

در صورتی که قصد دارید سموم بدن خود را دفع کنید باید مصرف غذاهای فراوری شده را به کل کنار بگذارید. چیزهایی مانند چیپس و بیسکوییت و پنیر و نان سفید و گوشت‌ های فرآوری شده را با انواع متنوع سالاد جایگزین نمایید. هیچ غذایی را که در روغن فراوان سرخ شده‌ است میل نکنید.

به جای آن تلاش کنید از سبزیجاتی مثل انواع کلم، اسفناج و … بیشتر مصرف کنید. اغلب سبزیجات قلیایی می باشند و قادرند به بدن در مقابله با باکتری ها کمک کنند. به عنوان مثال جعفری می ‌تواند با چسبیدن به فلزاتی مانند جیوه آن ها را از بدن ‌شما دفع کند. از سایر غذاهای قلیایی می‌ توان به هویج، انجیر، بادام، لوبیا سبز و کلم برگ اشاره نمود که همگی برای پاک سازی بدن و دفع سموم مفید هستند.

آب بنوشید

بیشتر مردم دهیدراته می‌ شوند بدون آن که خودشان متوجه شوند! ما آب بدن خود را از طریق ادرار، عرق کردن و استفاده از دارو از دست می ‌دهیم. امکان دارد شما در هنگام ورزش کردن و با انجام فعالیت های بدنی، حدوداً یک لیتر آب از دست بدهید. کمبود آب بدن باعث خستگی، احساس سبکی سر، غش و ضعف، تپش قلب و درد در قفسه سینه خواهد شد. آب، باعث سم زدایی از بدن می شود و در نهایت رنگ پوست هم روشن ‌تر می شود و عملکرد سیستم گوارش، تنفس و جریان خون روان تر خواهد شد. در طول روز کم کم آب بنوشید تا به مرور به خوردن آب بیشتر عادت کنید. کمتر قهوه استفاده کنید چون مدر است و بدن را کم آب می‌ کند.

قند و شکر را حذف کنید

انجام این کار برای اغلب مردم سخت است و قادر نیستند همه ی شیرینی ‌ها را حذف کنند. استفاده از قند باعث دیابت، بیماری قلبی، بالا رفتن وزن، سرطان می‌ شود و در واقع زیان آور است. در هر چیزی که مصرف می کنیم قند وجود دارد. ماست، غلات، نان، آبمیوه ‌ها و غذاهای فرآوری شده به اندازه کافی قند دارند و در صورتی که قند زیادی مصرف نماییم به سیستم ایمنی خود آسیب وارد کرده ایم، بیشتر سرما می ‌خوریم و مشکلات گوارشی خواهیم داشت.

قند زیاد دقیقا مثل الکل به کبد آسیب وارد می کند. دانشمندان توصیه نموده اند که قند، مرگ بار است! بنابراین این ماده غذایی اعتیاد آور را از برنامه غذایی خود حذف کنید و هر وقت احساس کمبود انرژی کردید به سراغ میوه‌ ها و سبزیجات بروید.

کمتر کافئین مصرف کنید

کافئین ماده ‌ی دیگری می باشد که چنانچه بیش از اندازه استفاده شود می‌ تواند به تدریج به بدن آسیب وارد کند. استفاده میزان متعادلی از کافئین در حدود ۲۵۰ میلی گرم در روز مشکلی به وجود نمی آورد ولی اغلب افراد خیلی بیشتر از این مقدار کافئین مصرف می‌ کنند که منجر به فشار به اندام ها می ‌شود. کافئین در کبد سوخت و ساز می‌ شود و می‌ تواند باعث بیماری کبد شود.

کافئین به عنوان دارو شناخته می ‌شود و به خاطر همین باید به مرور و آرام آرام آن را از سیستم بدن خود دفع نمایید و باعث سم زدایی بدن می شود. به جای دو فنجان قهوه در روز، یک فنجان از آن بخورید. تلاش کنید که به کارهایی بپردازید که باعث ترشح همان هورمون‌ های خوبی شوند که با خوردن کافئین در بدن ایجاد می ‌شوند. می ‌توانید هر زمانی که هوس قهوه کردید یک اسموتی سالم و خوشمزه بخورید یا به پیاده روی بروید.

چای دندلیون (قاصدک) بنوشید

خوردن چای دندلیون، کارکرد کبد را بهبود می بخشد و باعث سم زدایی بدن می‌ شود. دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که گیاه دندلیون یا قاصدک، عملکرد اندام ها را بهبود می بخشد. چای قاصدک برای برطرف کردن دردهای شکمی، سنگ صفرا و مفصل درد مفید است و از استخوان ها هم محافظت می ‌کند.

چای دندلیون دارای ویتامین C می باشد که به جذب املاح در بدن کمک می ‌کند، ورم را کاهش می‌ دهد و از به وجود آمدن بیماری ها جلوگیری می‌ کند. چای دندلیون باعث خُرد شدن سنگ کلیه می شود، عفونت را دفع می ‌کند و گردش خون را تنظیم می ‌کند. ریشه ‌ی گیاه قاصدک دارای ترکیبی به اسم تاراکساسرین می باشد که به کبد و بهتر شدن کارکرد آن در دفع سموم کمک می‌ کند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *