#


سلولیت یا التهاب سلول ها؛ 8 روش برای مبارزه با سلولیت

سلولیت
1 دسامبر 2017 ۲ نظر 1817 بازدید

سلولیت یا التهاب سلول ها؛ 8 روش برای مبارزه با سلولیت

سلولیت یا التهاب سلول ها؛ ۸ روش برای مبارزه با سلولیت

در واقع سلولیت بیشتر از یک کیسه چربی نیست. ظاهر آن به علت نوارهای بافت فیبروز چسبیده به پوست است که پوست را به داخل کشیده و سلول های چربی را به بیرون برجسته می کند. دکتر لیزر میگوید: بعضی از مردم نسبت به دیگران به سلولیت حساس ترند، مخصوصاً زنها که در باسن و رانها پر چربی تر و کم عضلانی تر از مردها هستند. کارول میگوید: سلولیت ترکیبی از گلبولهای چربی، مواد زائد و آب احتباس شده در بافت هم بند است. پزشکان و متخصصان ممکن است با این نظریه موافق نباشند. برای درمان این عارضه کارهای زیر را میتوانید انجام دهید:

وزن تان را کم کنید.

دکتر لیزر میگوید: از آنجایی که سلولیت از چربی منشأ می گیرد، اضافه وزن میتواند علت ایجاد آن باشد. پس به تدریج از وزن تان کم کنید و امیدوار باشید. مقدار زیادی سبزیجات و میوه های تازه بخورید.

سلولیت

سلولیت

با غذای سالم دوباره به تعادل برسید.

یک رژیم غذایی کاملاً متوازن و سالم داشته باشید. این کار باعث میشود مواد شیمیایی بدن شما به حد توازن برسد و در این حالت احتمال ایجاد سلولیت کاهش می یابد.

با استراحت اهدات با موقع به تعادل برسید.

در وان حمام استراحت کنید، دو لیوان از نمک دریا به آب گرم اضافه کنید و برای بیست دقیقه از این آب آرام بخش استفاده کنید؛ این کار باعث ایجاد احساس لطافت و نرمی در پوست می شود.

سلولیت

سلولیت

با یبوست مقابله کنید.

افرادی که به طور منظم دچار یبوست می شوند معمولاً سلولیت دارند.

اعماله زیر را انجام دهيد:

* برای تقویت بیشتر، مقدار کمی سبوس خام را در غذاها و یا نوشیدنی های هر وعده فدایی قرار دهید.

* عادات های طلایی مانند جویدن کامل غذا و خوردن غذای حاضری آخر شب را تمرین کنید.

* نوشیدنی هایی با دمای اتاق بنوشید. زیرا سرما باعث انقباض مری و معده شما می شود و از ورود آنزیمهای هضم کننده به داخل معده جلوگیری می کند.

پوست تان را به منافذ خروج تبدیل کنید.

شاه راه ها و مسیرهای طبیعی بدن را پاک نگه دارید تا برای سلولیت راه خروج آسانتری فراهم شود. متخصصان پوست معتقدند تکنیک های ذیل، عروق خونی زیر پوست را باز کرده و سیستم دفع مواد زائد بدن را کارآمد و مؤثر نگه می دارند.

* آب فراوان بنوشید؛ والدرمن میگوید: من دریافتم که افراد دچار سلولیت ، مقدار کمی آب مصرف می کنند. هر روز حداقل شش تا هشت لیوان آب بنوشید.

* از مصرف نمک که منجر به احتباس آب و وخیم شدن سلولیت میشود پرهیز کنید.

*  عادت مصرف سیگار و قهوه را ترک کنید. این مواد رگ های خونی را منقبض و در واقع ، سلولیت شما را برجسته تر می کند. * پوست تان را با برس خشک کنید؛ این کار باعث بهبود گردش خون می شود. به آرامی برسی با پرزهای نرم روی پوست تان فشار دهید و با حرکات دایره ای ، آن را از سر به نوک پا و یا در ناحیه سلولیت بچرخانید.

ورزش هایی را انجام دهید که باعث افزایش حجم عضلات می شوند.

ساختن عضلات قوی تر می تواند بافت های مناطق سلولیتی را پر کند.

یاد بگیرید که عمیقاً تنفس کنید. اکسیژن به سوختن چربی کمک می کند. نفس عمیق همچنین در خارج کردن دیاکسیدکربن سمی از همهٔ سلولها کمک می کند.

سلولیت

سلولیت

آرامش خود را حفظ کنید.

سلولیت وقتی ایجاد می شود که عضلات ، سفت شوند؛ عضلات وقتی سفت می شوند که زیر استرس باشند؛ در این حالت به استراحت نیاز دارید. اگر جزء کسانی هستید کسه به سختی استراحت می کنند، موارد زیر به شما کمک می کند:

* یوگا را به عنوان یک درمان ضد سلولیت و استرس زدا امتحان کنید. این حرکات منظم ، تنفس عمیق را به شما یاد می دهد و باعث کشش مناسبی در عضلات می شود.

* افکار اضطراب زا را با صرف چند دقیقه روی برد شب دار از خود دور کنید. طوری دراز بکشید که سرتان به مدت ۲۰ دقیقه در انتهای پایین برد باشد. برای دست یافتن به نتایج مشابه در صورت نبود برد شب دار، روی زمین دراز بکشید و پای تان را بالا ببرید و روی دیوار قرار دهید.

 

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *