#


روش هایی برای مدارا با ویروس تبخال

ویروس تبخال
15 نوامبر 2017 بدون نظر 1773 بازدید

روش هایی برای مدارا با ویروس تبخال

روش هایی برای مدارا با ویروس تبخال

احساس گزگزی که در بالای لب دارید، شروع یک تب خال یا تاول دیگر است . این نقاط ، قرمز می شوند، سپس باعث خارش و با گرفتن آب ، بزرگ تر می شود . شاید هر بار که به آینه نگاه می کنید، امیدوار باشید که تب خال از بین رفته باشد، اما این فقط در تصور شماست . تب خال به وسیلهٔ ویروس هرپس سیمپلکس ایجاد می شود. شما احتمالاً در کودکی به وسیلهٔ یکی از بستگان به آن مبتلا شدهاید، همان زمانی که او شما را بوسیده و ویروس را به شما منتقل کرده است . ویروس به سرعت به داخل دهان میرود و به دنبال یک سلول میزبان عصبی می گردد؛ سپس ویروس به DNA سلول میزبان فرمان میدهد که ویروس های بیشتری دقیقاً شبیه به خود درست کند. اکثر آنها در بدن انسان به عنوان منزل باقی می مانند. خانوادهٔ ویروس دوست دارند گهگاهی به مسافرت بروند ، بنابراین از شاه راه های عصبی حرکت می کنند تا به سطح پوست برسند و هنگامی که این اتفاق بیفتد، احساس سوزش بدی خواهید داشت که نشانهٔ شروع تب خال است . در این حال ، چه کار می توانید انجام دهید ؟

ویروس تبخال

ویروس تبخال

محل تب خال را تمیز و خشک نگه دارید .

دکتر جیمز میگوید: اگر تب خال واقعاً برای شما آزاری ایجاد نمی کند، آن را همان طور باقی بگذارید. مطمئن شوید که محل زخم را تمیز و خشک نگه داشته اید. اگر چرکدار شد (که خیلی نادر است ) به دنبال درمانهای پزشکی بروید تا مطمئن شوید که عفونت باکتریایی به درستی درمان شده است .

مسواکتان را تعویض کنید .

مسواک شخصی و قابل اعتماد شما میتواند برای مدتهای طولانی ، محل حفظ هرپس سیمپلکس باشد و بعد از بهبود، تب خال را دوباره فعال کند.

محققان دانشگاه اوکلاهاما یک مسواک استریل را به مدت ده دقیقه به این ویروس آلوده کردند؛ هفت روز بعد، نصف این ویروس های بیماریزا زنده ماندند.

چگونه می توانید با یک مسواک عفونی مقابله کنید ؟ دکتر گلاس پیشنهاد می کند : وقتی متوجه شدید در حال آلوده شدن به ویروس هستید، مسواک را دور بیندازید، این کار باعث جلوگیری از زخم های تب خالی متعدد می شود.

مسواک را در حمام نگه ندارید .

محیط مرطوبی مانند حمام ، محیط گرم و نرمی برای ویروسهای هرپس به ارمغان میآورد . رطوبت باعث طولانی شدن عمر ویروسها روی مسواک می شود. به همین علت ، دکتر گلاس پیشنهاد می کند که مسواک ها را در جای خشک نگه دارید.

ویروس تبخال

ویروس تبخال

از تيوپ های کوچک خمیر دندان استفاده کنید .

دکتر گلاس میگوید: خمیر دندان نیز بیماری را منتقل می کند؛ البته اگر چند بار مسواک آلوده را به سر تیوپ خمیر دندان بزنید.

از وازلین استفاده کنید .

با مالیدن و ازلین میتوانید از تبخال محافظت کنید؛ مراقب باشید همان انگشتی را که با تبخال تماس داشته است، دوباره به وازلین آغشته نکنید. پس بهتر است از سواپ پنبه ای استفاده کنید.

چندین مطالعه نشان می دهد که کاربرد محلول آبکی روی، در زمان خارش ، باعث التیام زخم میشود. در مطالعه ای که روی ۲۰۰ بیمار در مدت شش سال از محلول ۲۵٪ کردند، اثر آن را مفید یافتند. تبخال به طور متوسط در عرض ۳ تا ۵ روز بهبود یافت. اين محلول را در شروع تب خال هر ۳۰ – ۶۰ دقیقه به کار برید. بعضی محققان دریافته اند که محلول آبکی روی ٪۲ که چند بار در روز استفاده میشود، بسیار مفید است.

روی ، چگونه کمک میکند ؟

يون های روی با مولکول های DNA’ ویروس های هر پس اتصال متقاطع ایجاد می کند و از بازشدن مارپیچ دورشسته ای DNA جلوگیری می کند. یعنی ویروس نمیتواند از DNA خود استفاده کند .

لیزین بخورید .

دکتر مک کیون « متخصص پوست » میگوید: بیمارانی که بیش از سه بار در سال دچار تب خال می شوند باید به رژیم غذایی ، ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ میلی گرم آمینواسیدلیزین اضافه کنند. وی همچنین توصیه می کند هنگامی که احساس خارش و سوزش که نشان دهندهٔ شروع تبخال دیگری است ، به سراغ شما آمد، دوز مصرفی را دو برابر کنید. البته از مصرف هرگونه مکمل بدون توصیه پزشک ، خودداری کنید؛ مخصوصاً در زنان باردار و شیرده.

به اتفاقات اخیر فکر کنید .

قبل از ابتلا به تب خال ، چه اتفاقی در زندگی تان روی داده است ؟ در تب خال قبلی چطور؟ اگر کمی تیزبین باشید، شاید عامل تحریک ایجاد تبخال را پیدا کنید. دکتر مک کیون میگوید : اگر عامل محرک را پیدا کردید، در رویارویی با آن ، از لیزین بیشتری استفاده کنید.

ویروس تبخال

ویروس تبخال

از سرمادرمانی استفاده کنید .

بعضی از بیماران دکتر رونی هنگام احساس گزگز از یخ استفاده می کردند؛ احتمالاً یخ باعث کاهش التهاب می شود .

با دارو زخم را نرم کنید .

بعضی از محققان می گویند: مواد زیادی باعث بهبود تبخال می شوند. به طور کلی آنها حاوی مواد نرم کننده ای برای کاهش ترک خوردگی و نرم کردن کبره ها هستند. دکتر رونی میگوید: ممکن است فنلی (نوعی الکل ) خواص ضدویروسی داشته باشد. زیرا پروتئینها را متلاشی می کند. از نظر تئوری ، امکان کشته شدن ویروس به وسیلهٔ فنل وجود دارد.

از نور خورشید و باد دوری کنید.

محافظت لب در برابر آفتاب سوختگی و یا باد توصیه می شود.

از غذاهای حاوی آرژینین پرهیز کنید.

ویروس هرپس برای ادامه زندگی به اسید آمینه ضروری آرژینین نیاز دارد. بنابراین مصرف غذاهای حاوی آرژینین نظیر شکلات ، کولا، نخود فرنگی ، غلات ، بادام زمینی و آب جو اجتناب کنید.

ویروس تبخال

ویروس تبخال

توانایی خود را برای مقابله با بیماریها تقویت کنید .

کال وان میگوید: مطالعات نشان می دهد که استرس ، باعث تحریک شیوع ویروس هر پس می شود. اما استرس ، لزوماً مضر نیست بلکه چگونگی تصور و برخورد شما با آن مهم است . استرس شیء مادی و قابل لمس نیست. اولین راه استرس زدایی ، حفظ سیستم حمایتی اجتماعی است. اگر شما احساس مثبتی نسبت به سلامت خود داشته باشید، بهتر می توانید علایم بیماری را کنترل کنید.

آرام باشید .

زمانی که علایم ظاهر می شود برای کاهش استرس ، کمی دیر شده است ؛ اما می توانید شدت آن را با انجام بعضی ورزشهای آرام بخش کم کنید.

ورزش کنید .

مدارکی وجود دارد که نشان می دهد ورزش واقعاً به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند. هرچه سیستم ایمنی قوی تر باشد، در برابر ویروسها به شکل بهتری مبارزه می کند. ورزش همچنین باعث آرامش نیز می شود.

دیدگاه خود را تعدیل کنید .

هیچ کس دوست ندارد تب خال بزند، اما اگر تب خال زدید، تمرکز روی آن و نگرانی دربارهٔ ان وضع را بدتر میکند. دیدگاه منفی خود را در برابر این نساراحتی به حداقل برسانید ؛ به خود کنید که این فقط یک جوش است. .

 

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *