#


دوستی های خود را با این علائم به پایان برسانید

17 اکتبر 2018 بدون نظر 1647 بازدید

دوستی های خود را با این علائم به پایان برسانید

علائمی که نشان می دهند دوستی های تان را باید تمام کنید

طبق یک تحقیق علمی تنها پنجاه درصد از کسانی که به عنوان دوست آن ها را انتخاب نموده ایم در واقع دوستان ما می باشند.

خیلی از افرادی که زمان خود را با ما می گذرانند یا برای بهره مندی و یا استفاده از ما این کار را انجام می ‌دهند، یا با خود فکر می ‌کنند هر قدر که دوستان و آشنایان بیشتری را در کنارشان داشته باشند برای آن ها بهتر است. ولی باید این را بدانید که تعدادی از رابطه های به ظاهر دوستانه با گذشت زمان دستخوش تغییراتی می‌ شوند که باید به آن ها دقت خاصی داشت.

قبل از هر توضیحی باید بیان کنیم که حتی میان دوستان واقعی و صمیمی هم امکان دارد اختلاف ‌نظرات و سوء برداشت هایی به وجود بیاید و این چیز کاملاً عادی است. ولی چنانچه به خاطر یک اتفاق بد و ناراحتی متوجه شدید که رابطه شما بیشتر از اندازه بر هم ریخته و دیگر به هیچ وجه احساس راحتی نمی کنید، ممکن است زمان آن رسیده باشد که به این رابطه پایان دهید.

برای این که فهم درستی از این مسئله داشته باشید در ادامه با ما همراه باشید تا چند نشانه‌ از یک دوستی نادرست را برای شما توضیح دهیم. اگر این مسائل در رابطه شما با یک دوست مدرسه، دانشگاه یا همکارتان پیش بیاید به شما توصیه می شود هر چه سریع‌ تر به این دوستیِ مسموم پایان ببخشید.

همواره در رابطه با مشکلات خودش صحبت می کند ولی برای شنیدن مشکلات شما وقت و حوصله ندارد!

این اشخاص ببیشتر از شما به عنوان یک گوشی برای خالی کردن ناراحتی ها، حرص‌ ها و مشکلات خود استفاده می ‌کنند و حرف های شان که به پایان رسید دیگر شما برای آن ها اهمیتی نخواهید داشت. زمانی که شما به مشکلی بر خورده باشید و قصد داشته باشید با او درد و دل کنید یا مشورت و راهنمایی بخواهید با مشغول نشان دادن خود یا به بهانه های مختلفی از جمله جواب دادن به تلفن یا هر کار دیگری می خواهد از شنیدن حرف های شما امتناع ورزد.

بی تردید کسی که وقت و حوصله شنیدن مشکلات شما را نداشته باشد، شایستگی کافی را برای بهره بردن از محبت‌ های شما هم نخواهد داشت. این نمونه از افراد را از زندگی خود پاک کنید.

از شما انتقاد می ‌کند ولی تحمل شنیدن انتقاد را ندارد

صداقت داشتن و انتقاد به جا و درست در دوستی خیلی ضروری و دارای اهمیت است. ولی اشخاص مسموم و دوستان غیر واقعی تلاش می کنند با کوچک شمردن و یا مسخره کردن از ظاهر یا هر کار شما ایراد بگیرند. مهم ترین هدف این افراد سازندگی نیست و بیشتر مانند یک انتقام شخصی است. ولی اگر همین کار را با خودشان انجام دهید، خیلی سریع به خود می گیرند و حتما واکنش تندی از خود نشان خواهند داد.

این شما هستید که همواره برای قرار گذاشتن با هم برنامه‌ ریزی می ‌کنید

زمانی که این اشخاص سرشان گرم کار است شما را به راحتی فراموش می ‌کنند. ولی به محض این که تنها شدند و به یک نفر نیاز داشتند که وقت آن ها را پر کند، خیلی سریع به سراغ شما می ‌آیند. از این افراد تا می توانید دوری کنید، به این دلیل که فقط سرویس دهنده هستید و در عوض چیزی را دریافت نمی ‌کنید. این کار در مدت زیاد آزاردهنده خواهد شد.

او فکر می ‌کند که شما باید حتما تغییر کنید

هنگامی که با یکدیگر بحث می ‌کنید، دوست شما بر این اعتقاد است که همیشه شما مقصر می باشید و این شما هستید که باید خودتان را تغییر دهید. این افراد همواره خود را حق به جانب قلمداد می کنند و این روحیه برای دوستی به هیچ وجه مناسب نیست.

دوست شما روحیه دوگانه دارد: یا خوب و مهربان است یا سرد و بی‌ تفاوت

چنانچه کسی که با او ارتباط دارید یک روز خوش اخلاق و خوش برخورد است و فردای آن روز بدون هیچ علتی با شما سرد و نامهربان برخورد می ‌کند، کاملاً مشخص است که انسان نرمالی نیست. بهتر است از او دوری کنید، به این خاطر که همیشه شما را در این فکر فرو می ‌برد که من چه بدی ‌ای به او کرده‌ ام که این رفتار را از خود نشان می‌ دهد!

همواره مراقب حرف زدن خود هستید تا او ناراحت یا عصبانی نشود

اگر در دوستی خود همواره مراقب صحبت کردن خود هستید تا یک وقت به طرف مقابل بر نخورد و عصبانی شود، چه هدفی برای ادامه دوستی با این افراد دارید؟ افراد با یکدیگر دوست می ‌‎شوند تا لحظات خوب و شادی را در کنار هم داشته باشند و چنانچه قرار باشد تمام ساعات در کنار هم بودن به استرس بگذرند پس همان بهتر که این رابطه تمام شود.

دوست تان شما را مجبور می ‌کند با دوستان دیگر او رقابت کنید

زمانی که کسی که فکر می ‌کنید دوست شما است به صورت دائم از محبت ‌ها یا کارهای خوب دوست دیگری حرف می زند، در اصل تلاش می کند تا حس حسادت و رقابت را در شما برانگیخته کند تا با این کار از هر دو طرف بالاترین استفاده را ببرد. اگر این نمونه از افراد در فهرست دوستان شما قرار دارند بهتر است آن ها را از زندگی خود حذف کنید و برای جلب رضایت او دست به هر کاری نزنید و برای او سرویس‌ دهی نکنید که در آینده هم پشیمان شوید.

چرا تمام کردن رابطه دوستی با افراد مسموم خیلی دشوار است؟ به چه صورت می ‌توان این کار را انجام داد؟

چنانچه به جایی رسیده ‌اید که اطمینان دارید باید به دوستی خود پایان ببخشید، ممکن است با مشکلات و موانعی در راه خود رو به رو شوید. پایان دادن رابطه با کسی که مدت‌ ها با هم وقت گذرانده اید زیاد آسان نیست. ولی برای این منظور می ‌توانید از چند شیوه زیر کمک بگیرید.

دوستان منفی هم خصوصیات مثبت خاص خود را دارند: روانشناسی به نام «یان یاگر» در کتاب خود با بیان این که «زمانی که دوستی ‌ها آسیب ‌رسان می ‌شوند» گفته است: دوست ‌نماها هم در تمام مواقع بد نمی باشند و ممکن است برخی مواقع برای شما کارهای خوبی انجام دهند یا در صورت لزوم به کمک شما بیایند. در چنین مواقعی بهتر است تمام خوبی ‌ها و بدی ‌های این نوع از دوستان را یادداشت نمایید و پس از آن با یک حساب سرانگشتی ببینید آیا این دوستی ارزش ادامه دادن را دارد یا نه. چنانچه به طور مثال شخص مقابل همواره زیر قول‌ هایش می ‌زند، پولی که به او قرض داده‌ اید را به شما بر نمی گرداند، اسرار شما را قبل از بقیه بازگو می‌ کند پیشنهاد می شود این رابطه را به پایان برسانید.

مسخره کردن در هر صورتی در قالب جوک انجام می ‌گیرد: چنانچه دوست شما بیشتر تلاش می‌ کند در قالب خنده و شوخی حرف‌ های سنگینی را به کنایه به شما بگوید، هیچ تردیدی نداشته باشید که دوست خوبی برای شما نیست. به این دلیل که دوست واقعی اگر ایرادی را در شما مشاهده کند با مهربانی به شما گوشزد خواهد کرد و هیچ وقت سعی نمی ‌کند شما را به مسخره بگیرد.

از تنها شدن ترس دارید: ترس از تنهایی بزرگ ‌ترین دشمن آدم است. بیشتر انسان ها فقط به خاطر این که تنها نباشند هر شخصی را وارد زندگی خود می‌ کنند. حتی امکان دارد اخلاق و رفتارهای بد یک نفر را هم تحمل کنیم. ولی این را به یاد داشته باشید، چنانچه شما سعی کنید آدم اجتماعی و قابل قبولی باشید، افراد جدید راه شان را به زندگی ‌شما پیدا خواهند کرد.

مدت زیادی است که با هم دوست بوده اید و خاطرات زیادی با یکدیگر دارید: چنانچه یک دوست قدیمی یا همکلاس مدرسه رفتارهایی را انجام می دهد که به غیر از ناراحتی چیز دیگری را برای شما ندارد، پس بهتر است به دوستی خود خاتمه دهید. این رابطه‌ ها مثل شکست عشقی هستند، یعنی برای تحمل دوری دوست خود می بایست صبر و تحمل زیادی داشته باشید.

نمی‌توانید احساسات خود را درک نمایید: احساسات شما نسبت به دوست تان تفاوت دارد: خشم، علاقه، عصبانیت و ناراحتی. در چنین مواقعی باید ببینید کدام یک از احساسات شما قوی ‌تر می باشند و آیا دوست دارید که رابطه خود را به همین صورت ادامه دهید یا نه.

دارای دوستان مشترکی با یکدیگر هستید: اگر دوست ندارید افراد دیگر در این بین موش بدوانند و خبر ببرند و خبر بیاورند، پیشنهاد می شود اتمام دوستی خود را علنی نکنید. تلاش کنید به مرور از کسی که مناسب دوستی نمی باشد فاصله بگیرید تا شخص دیگری متوجه این موضوع نشود، ولی در نتیجه به رابطه نزدیک خود هم خاتمه داده باشید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *