#


دلیل ثابت ماندن وزن و لاغر نشدن شما چیست؟

5 اکتبر 2018 بدون نظر 1723 بازدید

دلیل ثابت ماندن وزن و لاغر نشدن شما چیست؟

چه چیزی اجازه نمی دهد تا لاغر شوید؟

رژیم غذایی خود را به درستی دنبال می کنید، ولی روند پایین آمدن وزن شما متوقف می شود، شما به موضوع ناامید کننده شناخته شده ای به اسم توقف کاهش وزن رسیده اید و این وقتی است که روند پایین آمدن وزن شما با وجود این واقعیت که شما کمتر غذا می خورید، متوقف می شود.

دلیل ثابت ماندن وزن

از رژیم غذایی خود دست نکشید، می توانید کارهایی برای مقابله بر توقفش و کمک به پایین آمدن وزن بردارید، بنابراین پیش از هر گونه تغییر در رژیم خود، از ارائه دهنده مراقبت های پزشکی مشورت بگیرید.

دلایل توقف روند پایین آمدن وزن در رژیم؛ دلیل ثابت ماندن وزن

زمانی که شما آغاز به گرفتن رژیم غذایی می کنید، باید وزن بیشتری را کم کنید، کاهش وزن اولیه در مدت چند هفته نخست کاهش می یابد.

زمانی که بدن شما کالری میزان لازم نرسد، بدن از کربوهیدرات ذخیره شده شناخته شده به عنوان گلیکوژن برای به دست آوردن انرژی استفاده می کند، این استفاده همین طور موجب از دست دادن آب ذخیره شده می شود، این به این معنی است که بیشتر کاهش وزن اولیه شما از وزن آب بوده است. به همین ترتیب که رژیم غذایی خود را ادامه می دهید، به کاهش وزن از بافت عضلانی و چربی خخواهید نمود و این باعث کم شدن متابولیسم شما خواهد شد.

زمانی که سوخت و ساز بدن ثابت می شود این معنی را می دهد که با مقدار کالری که مصرف می کنید، تعادل حاصل می شود و شما باید رژیم بیشتری لحاظ کنید تا به کاهش وزن برسید.

مهم ترین دلیل ثابت ماندن وزن

تغییرات رژیم غذایی :

شما برای پایین آوردن وزن بدن به کالری کمتری احتیاج دارید. فقط دویست کالری کمتر می تواند موجب جلوگیری از به وجود آمدن توقف کاهش وزن شود. تلاش کنید جای کیک یا بیسکوییت شبانه خود را با یک کاسه کوچک میوه عوض کنید یا نوشیدنی قهوه فانتزی خود را با لاته همراه با شیر عوض نمایید، با توجه به این تغییرات غذایی را که برای آقایان کمتر از ۱۲۰۰ کالری و برای زنان کمتر از ۱۵۰۰ کالری در یک شبانه روز است را انجام ندهید.

اگر می خواهید پا را از این فراتر بگذارید باید با پزشک خود مشورت کنید تا او به صورت مستقیم از رژیم غذایی شما مراقبت نماید.

انواع غذا :

بر اساس تحقیقات کالج مرکزی میسوری، به غیر از تغییر میزان کالری استفاده شده، تغییر مدل غذا هم می تواند از توقف روند پایین آمدن وزن جلوگیری نماید. اگر رژیم غذایی شما دارای بعضی از غذاهای فرآوری شده باشد، باید آن ها را با غذاهایی نظیر میوه های تازه، سبزیجات، گوشت کم چرب، مرغ، دانه های جامد، ماهی و چربی های بهداشتی مثل روغن کتان و روغن کلزا عوض کنید.

غذاهای کامل نه تنها موجب زیاد شدن مصرف مواد مغذی می شوند، بلکه موجب کمتر شدن گرسنگی و با کم شدن تولید انسولین موجب کاهش ذخیره سازی چربی هم می شود.

دلیل ثابت ماندن وزن با تمرینات ورزشی

عامل ورزش:

ورزش موجب بالا رفتن سوخت و ساز بدن و سوزاندن چربی می شود. با توجه به این، عضلات شما در نتیجه به روند معمول ورزش شما عادت خواهند کرد. هنگامی که ورزش کردن دیگر باعث تحریک شدن ماهیچه های شما نشود، آن ها کالری کمتری مصرف خواهند کرد و یا موجب توقف کاهش وزن شما می شوند.

برای برطرف نمودن توقف کاهش وزن خود، باید تمرین های ورزشی قدرتی را با ورزش های متنوع انجام داده تا فعالیت بر روی قسمت های عضلانی بدن تان افزایش یابد.

بر مبنای گفته دانشگاه کاپلان، نه تنها این کار موجب می شود که کالری بیشتر سوزانده شود، بلکه عضلاتی که ضعیف هستند را هم قوی تر می کند، توانایی  عضله و تراکم استخوان را افزایش می دهد و سوزاندن کالری همین طور ادامه خواهد داشت.

شما می بایست به مدت ۲.۵ ساعت در هفته ورزش های هوازی و دو نوبت تمرین نیروی کششی، و همین طور تمریناتی را برای کشش و انعطاف پذیری بیشتر انجام دهید.

این کار دو هفته به طول می انجامد تا آخرین علامت های پیشرفت مشاهده شود. به نظر می آید که روند پایین آمدن وزن شما متوقف شده است. ناراحت هستید، ولی، فقط بیشتر گیج شده اید.

همه این سوالات در ذهن شما ظاهر می شود:

“چرا من کاهش وزن خود را متوقف کرده ام؟”

“آیا من خیلی کم غذا می خورم؟”

“چه اتفاقی رخ می دهد؟”

“آیا من خیلی غذا می خورم؟”

“چگونه می توانم آن را حل کنم؟”

اکنون جای نگرانی نمی باشد، به این دلیل که با آرامش کامل باید پیگیری کنید تا به جواب درست برسید که چرا کاهش وزن شما متوقف شده و چه فعالیتی را باید انجام دهید تا کاهش وزن تان مجدداً آغاز شود.

مهم ترین علت های متوقف شدن کاهش وزن و علت ثابت ماندن وزن

به خاطر یکی از علل زیر روند کاهش وزن شما متوقف شده است:

  • ممکن است بدون آنکه متوجه باشید، در حال کم کردن وزن باشید
  • به مقدار کافی پروتئین مصرف نمی کنید
  • غذاهای کامل مصرف نمی کنید
  • مصرف کربوهیدرات ها را کاهش نمی دهید
  • آب کافی نمی نوشید
  • به هله هوله اعتیاد دارید
  • با شکم خالی به باشگاه می روید
  • تمرین های شما تکراری شده
  • بر خوردنی های خود نظارت نمی کنید
  • کالری بیش از مقدار مصرف می کنید
  • خوب نمی خوابید
  • به دفعات زیادی غذا می خورید
  • مشکل پزشکی خاصی دارید که کاهش وزن را دشوارتر می کند
  • اشتباهاتی در ورزش کردن که مانع از کاهش وزن می شود
  • مصرف کربوهیدرات پیش از ورزش عادت شماست
  • بیش از اندازه چربی دارید

اگر یکی یا بیشتر از موارد زیر اعمال شود، به احتمال زیاد شما در حال رشد دادن عضلات خود می باشید، در صورتی که چربی از دست می دهید:

شما بیش از اندازه چربی دارید و به تازگی تمرین مقاومتی انجام می دهید، ساخت عضله در همان ابتدا سریعتر اتفاق می افتد، در صورتی که رشد عضلات و کم شدن چربی بیشتر باهم اتفاق می افتند.

شما به تازگی کارهایی را که پیش از این اشتباه انجام می دادید را با آموزش، تغذیه اصلاح نموده اید، به طور مثال، زیاد تمرین می کردید یا پروتئین خیلی پایین تری دریافت می کردید.

بعد از یک دوره طولانی مدت ورزش، به دلیل مربوط به تعداد مونونوکلئر به تمرین ها بر می گردید، زیاد شدن هم زمان عضله و کم شدن چربی در زمان بازگشت به ورزش وجود دارد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *