#


داشتن عمر طولانی تنها با رعایت چند نکته ی طلایی

12 فوریه 2018 بدون نظر 1565 بازدید

داشتن عمر طولانی تنها با رعایت چند نکته ی طلایی

توصیه هایی که با رعایت آن ها می توانید عمر طولانی تری داشته باشید

بر اساس آماری که به دست آمده امید به زندگی در کشور ژاپن نسبت به بقیه ی کشور ها بیشتر است. و این نشان دهنده ی این است که ژاپنی ها طول عمر طولانی تری نسبت به مردم دیگر کشور ها دارند؛ اکثر اشخاص به این که عمری طولانی و سالم داشته باشند علاقه ی زیادی دارند؛ ولی به چه صورتی می توان به این مهم دست پیدا کرد؟ در ادامه ی این مطلب ما در این مورد توصیه هایی را ذکر کرده ایم: پس با ما همراه باشید.

چنانچه مواد خوراکی مصرفی تان را از مواد سالم انتخاب کنید می توانید برای خود عمر طولانی را تضمین کنید، ولی بیشتر اوقات این سوال به ذهن خطور می کند که برای رسیدن به این هدف از چه نوع خوراکی هایی می توان استفاده کرد؟

بر اساس گزارشی که از سایت مدیکال نیوز به دست آمده، طبق برخی از آمار های رسمی هم اکنون سه کشور در دنیا وجود دارند که در سرتاسر دنیا بالاترین آمار امید به زندگی را به خود اختصاص داده اند و آن سه کشور عبارت است از موناکو، ژاپن و سنگاپور، و اصلی ترین فاکتور موثر در داشتن عمر طولانی مردم این کشور ها، داشتن وعده های غذایی سالم می باشد.

بعضی از خوراکی ها هستند که نسبت به سایر مواد غذایی دارای خاصیت بیشتری بوده و بررسی ها نشان دهنده ی این است که این مواد غذایی تاثیر حفاظتی در مقابل انواع مختلف بیماری ها خواهند داشت.

در این مطلب ما بعضی از این مواد غذایی را به شما معرفی می کنیم که شما با گنجاندن این مواد خوراکی به برنامه ی غذایی تان می توانید زندگی سالم و شادی داشته باشید:

سویای نارس پخته شده (ِادامامِه):

سویا سرشار از ایزوفلاون گونه ای از فیتو استروژن می باشد. ایزوفلاون ها به علت این که دارای خاصیت هایی از قبیل ضد التهابی، آنتی اکسیدانی، ضد سرطانی، آنتی میکروبیال می باشند بسیار شناخته شده هستند. پس به همین دلیل این خوراکی می تواند موجب تنظیم شدن واکنش های التهابی شده، روند فرسوده شدن سلول ها را کند می کند، در برابر میکروب ها از بدن محافظت کرده و همچنین از بدن در مقابل بعضی از انواع سرطان محافظت خواهد کرد. اِدامامِه (Edamame) به سویای نارس پخته شده در درون غلاف گفته می شود. در کشور هایی نظیر چین، ژاپن ، کُره و نیز هاوایی از این نوع لوبیای پخته شده به عنوان پیش غذا و مخلفات استفاده می شود.

توفو (پنیر لوبیا):

این ماده ی غذایی نیز محصولی از سویا می باشد که سرشار از ایزوفلاون ها است. توفو هم علاوه بر خاصیت هایی که گفته شد به عنوان یکی از منابع مملو از پروتئین می باشد و نیز دارای همه ی آمینو اسید های لازم است که بدن برای آمیختن پروتئین ها به آن احتیاج دارد. همین طور توفو سرشار از موا معدنی بوده که برای اینکه بدن بتواند از استخوان ها و دندان های سالمی برخوردار باشد به آن احتیاج دارد. همچنین توفو دارای مقادیر زیادی کلسیم، آهن، منگنز ، منیزیم، روی و مس می باشد.

بعضی از متخصصین بر این باور هستن که اگر فردی از توفو در رژیم غذایی خود استفاده کند موجب خواهد شد که برای مدت زمان بیشتری احساس سیری کند و نتیجه ی آن این است که از زیاده روی در خوردن جلوگیری خواهد شد. توفو یا پنیر لوبیا،یک نوع مواد غذایی است که از فرایند بستن شیر سویا تولید می شود. این شیر دلمه ی بسته را با فشار به قالب های سفید نرم تبدیل کرده و امروزه قسمتی از آشپزی کشور های آسیای جنوب شرقی از قبیل چین ، ژاپن، کُره، اندونزی، ویتنام، و سایر کشور ها را به خود اختصاص داده است.

هویج:

هویج به علت دارا بودن ماده ای به نام بتا کاروتن بسیار شناخته شده می باشد. زمانی که بتا کاروتن به بدن وارد می شود تبدیل به ویتامین A می شود. این ویتامین در بدن به صورت خود به خود تولید نمی شود و تنها باید از طریق رژیم غذایی آن را دریافت کند. همین طور باید بدانید که بتا کاروتن به عنوان آنتی اکسیدانی شناخته شده است که از سلول های بدن در مقابل فرسودگی ناشی از رادیکال های آزاد محافظت خواهد کرد.

مرکبات:

میوه هایی نظیر پرتقال، لیمو، گریپ فروت در دسته ی مرکبات قرار دارند که امروزه در تمام دنیا در دسترس همگان می باشند. استفاده از این گونه از میوه ها به خاطر دارا بودن مقادیر زیادی از ویتامین سی و نیز خاصیت آنتی اکسیدانی که دارد بسیار تاکید شده است. همین طور می توان به دیگر خواص این دسته از میوه ها از جمله کاهش آسیب های ناشی از التهاب و از بین بردن عفونت ها اشاره کرد.

از دیگر فوائدی که می توان در مورد این نوع از میوه ها به آن اشاره کرد این است که به خاطر دارا بودن مواد قندی، فیبر خوراکی ، پتاسیم، کلسیم، ویتامین ب ۱ (تیامین)، ویتامین ب ۳ ( نیاسین)، منیزیم و مس برای سلامتی بدن بسیار مفید می باشند.

سبزیجات خانواده ی کلم:

یکی دیگر از مواد خوراکی پر اهمیت که می تواند برای سلامتی بدن بسیار مفید باشد می توان به سبزیجات خانواده ی کلم اشاره کرد. این گونه از سبزیجات دارای برخی از مواد مغذی برای بدن نظیر انواع مختلف ویتامین ها((C, E,K) و برخی از مواد معدنی نظیر کلسیم، سلنیوم و پتاسیم می باشند. همین طور به دلیل این که کلم پیچ ، کلم برگ و نیز کلم بروکلی دارای مقادیر زیادی ویتامین کا هستند از سلامت قلب محافظت خواهند کرد. این دسته از سبزیجات به عنوان یک منبع سرشار از فیبر خوراکی به شمار آمده که نقش مهمی در تنظیم کردن میزان قند خون و نیز جلوگیری از جذب شدن چربی و حتی بالا رفتن بیش از اندازه ی وزن دارند.

ماهی سالمون:

بر اساس برخی از نتایج تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته است، اگر مصرف گوشت به ویژه گوشت قرمز به صورت دراز مدت باشد به سلامت بدن آسیب خواهد زد. به همین خاطر است که متخصصان برای پیشگیری از آسیب های بدنی افراد را به مصرف ماهی به خصوص ماهی سالمون توصیه می کنند.

از فوائد ماهی سالمون می توان به سرشار بودن آن از پروتئین اشاره کرد و این که دارای مقادیر زیادی از اسید های چرب امگا سه می باشد و این برای بینایی بسیار مفید است. همین طور مصرف امگا سه موجب می شود که سلامت مغز تضمین شود و از کاهش قدرت شناختی ناشی از بالا رفتن سن جلوگیری خواهد کرد. یکی دیگر از فوائد ماهی سالمون این است که دارای مقادیر بسیار بالایی از پتاسیم بوده که از ابتلا به بیماری های قلبی جلوگیری خواهد کرد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *