#


حال و هواى روحى در دوران بارداری

حال و هواى روحى در دوران بارداری
15 فوریه 2017 بدون نظر 1181 بازدید

حال و هواى روحى در دوران بارداری

بررسی حال و هواى روحى در دوران بارداری

مطلب ديگرى كه درباره بچه دار شدن بايد به ان توجه داشت اين است كه اين فرايند تنها منحصر به وضع حمل اسان و يا تولد نوزادئ سالم نيست،بلكه اين امر پيامدهاى بسيار گسترده اى دارد كه هر سهل انگارى در خصوص اين مسئله مى تواند تعارض ها و تنش هاى ارتباطى زن و شوهر را تشديد كند.

همان طور كه گفتيم امروزه به علت فضاى حاكم بر كشور هاى غربى، مادى گرايى و مادى زدگى در ميان مردم رواج گسترده اى يافته و در عين حال اساسأ  تأمين نيازهاى عادى زندگى نيز دشوار است،بدين سبب است كه بسيارى از زن و شوهرها در جوامع غربى در بيرون از منزل شاغل هستند،ولى با ياداورى در برخى از مواقع زن ناچار مى شود كه يا به كلى قيد كار را بزند و يا ساعت هاى كارى اش را محدود كند تا بهتر بتواند در خدمت نوزاد باشد.

به باور صاحب نظران تربيتى بايد اين اقدام مادر(ترك شغل)را به فأل نيك گرفت،چون بر اثر دمخور شدن و هم نشينى بيشتر مادر و فرزند،پيوند عاطفى زندگى ساز كودك تقويت مى شود،ولى مشكل اينجاست كه ترك كار متجر به كاسته شدن از ميزان درامد خانوار شده و اين امر مى تواند فشار زيادى را متوجه مرد خانه كند واين فشارها نيز بر كيفيت ارتباطى اعضاى خانواده اثر منفى بر جا مى گذارد.

بنابراين عقل سليم و سعادت مادرى و معنوى إيجاب مى كند كه زن و شوهر پيشاپيش اقدامات لازم را در اين خصوص به عمل اورند تا با چالش جدى روبه رو نشوند

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *