#


جلوگیری از بارداری و تطبیق جنسی

جلوگیری از بارداری
25 ژوئن 2017 بدون نظر 1407 بازدید

جلوگیری از بارداری و تطبیق جنسی

آیا باید برای جلوگیری از بارداری از همان اوایل ازدواج وسایل جلوگیری استفاده کرد؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم بله، چنانچه از لحاظ سلامتی ، اجتماعی، اقتصادی و یا جهات دیگر لازم باشد که از بارداری جلوگیری شود و یا به تعویق بیفتد به هیچ وجه نمی توان متکی به شانس بود. چون امکان دارد حاملگی در اثر اولین مقاربت انجام گیرد بنابراین لازم است از همان اوائل کار وسائل جلوگیری استفاده شود.

بهتر است برای جلوگیری از ترس و اضطرابی که در اثربارداری غیرمنتظره پیش می آید از همان اوائل ازدواج وسائل جلوگیری بکار رود. اینگونه ترس ها اثرات بسیار شومی در تطبیق جنسی به بار می آورند. در خیلی از خانمها این ترس باعث ناراحتی هائی می شود که تمام مراحل زناشوئی را ضایع می نماید.  به علت ترس از حاملگی های غیرمترقبه خیلی از خانم ها اظهار داشته اند که در مقابل شوهران خود عدم علاقه نشان داده و از مقاربت امتناع وزریده اند. این قسمتی از نامه ای است که یک خانم  نوشته است:

«از موقعی که ازدواج کرده ایم در ترس و اضطراب بوده ایم و تمام زیبائی و لذت عشق ما از بین رفته است. زندگی صمیمانه ما سبب تشویق دائمی من شده، فوق العاده از آن می ترسم و اکنون روابط جنسی را با نفرت زیادی می نگرم .»

اینگونه محرومیت ها و ناراحتی های زندگی جنسی کمیاب نبوده و مسلم است که ازدواج حقیقی و مقرون به سعادت با چنین اشکالاتی مغایرت دارد و پس از این همه ترس و اضطراب هیچ نوع محبت و علاقه ای پایدار نمی ماند. بنابراین اطلاع درباره وسائل جلوگیری از باروری به بهداشت و بقای ازدواج کمک شایانی می نماید .

آیا نوع وسیله ای که جهت جلوگیری از باروری استفاده می شود درتمتع و تطبیق جنسی اثری دارد؟

بله، گاهی اوقات نحوه جلوگیری از بارداری اهمیت دارد. مرد یا زن ممکن است با استفاده از یک روش به خوبی عکس العمل نشان داده و با روش دیگر هیچ گونه عکس العملی نشان ندهند. مثلا در مواقعی که مرد برای جلوگیری از بارداری متوسل به بیرون کشیدن آلت می شود خیلی از خانم ها به اوج تحریک (Cilmax) نمی رسند ولی با استفاده از طریقه دیگر شدیدا عکس العمل از خود نشان می دهند. همین طور خیلی از مردها با استفاده از کاندوم نمی توانند روابط جنسی لذت بخش داشته باشند و فقط موقعی متمتع می شوند که خود زن از وسائل جلوگیری استفاده نماید.

قرص های جلوگیری از بارداری

قرص های جلوگیری از بارداری

آیا استفاده وسائل جلوگیری از بارداری ضرری هم دارد؟

 طرقی که در مراکز عملی و توسط پزشکان تجویز می گردد کاملا بی ضرر می باشد. ما در این باره مطالعات عمیق داشته و هیچ گونه اثر سوئی از استفاده آنها مشاهده ننموده ایم. البته طرقی هستند که ممکن است مضر باشند مثل داخل کردن بعضی اشیاء در داخل رحم و یا توسل به نزدیکی منقطع و استعمال مواد شیمیائی قوی در مورد شستشو و وسائل شیمیائی دیگر. این ها ممکن است سبب احتقاق و یا التهاب موضعی شوند ولی با استفاده متدهائی که به تایید رسیده اند اینگونه عوارض مشاهده نمی شوند.

 اگر خانمی متوسل به وسائل جلوگیری بشود آیا در شانس بارداری بعدی او تاثیری دارد؟

 بعضی ها تصور می کنند که استفاده از وسائل جلوگیری منجر به نازایی می شود ولی هیچ مبنای صحیحی ندارد.Meaker در مطالعات خود راجع به نازایی می گوید هیچ دلیلی موجود نیست که تصور کنیم در اثر استفاده از وسائل جلوگیری که از لحاظ صحت تایید شده اند نازایی پیش بیاید.

سایرمراجع صلاحیتدار هم همین عقیده را اظهار می دارند. هزاران خانم را مشاهده کرده ایم که حتی سالها از حاملگی جلوگیری کرده اند ولی به محض اینکه میل داشتند باردار بشوند با کنار گذاشتن وسائل جلوگیری به آسانی حامله شده اند. در خیلی از این موارد به مدت زمانی که از کنار گذاشتن وسائل جلوگیری گذشته بود تا حاملگی توجه شده و درحین مطالعه ۱۰۰۰ مورد مشاهده شده که اکثراً پس از۶ ماه باردار شدند و اکثرا در ماه اول یا دوم پس از آن حامله شدند.

مطالعات فوق به ما نشان داد که استفاده از وسائل جلوگیری هیچ گونه تغییری در قدرت باروری به وجود نمی آورد زیرا قابلیت باروری آنها کاملا مانند آنهائی بود که به هیچ وجه وسائل جلوگیری به کار نبرده بودند.

به علاوه خیلی از خانم ها که دراثر غفلت ویا به دلائل دیگر در یک مورد و یا بیشتر این گونه وسایل را به کار نمی برند به آسانی باردار می شوند. این موضوع باز ثابت می نماید که استفاده از وسائل جلوگیری به هیچ وجه تغییری در قدرت باروری نخواهد داشت. البته همانطوریکه گفته شد ۱۰ درصد افراد چه وسائل را بکار ببرند و یا نبرند نازا خواهند بود و هیچ اساسی ندارند که تصور کنیم با استفاده صحیح از وسایل به این رقم افزوده خواهد شد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *