#


توصیه هایی برای تسکین درد در خانه

12 ژانویه 2018 بدون نظر 1239 بازدید

توصیه هایی برای تسکین درد در خانه

توصیه هایی برای تسکین درد در خانه

از من بپرس در این مطلب سعی دارد راهکار هایی را برای تسکین درد در منزل به شما ارائه دهد.

راه هایی برای درمان درد در خانه

چه هنگام باید به پزشک مراجعه کرد؟

دردی که از وارد شدن ضربه و نیز آسیب دیدن احساس می شود، یا تصادف و یا ابتلا به بیماری می تواند برای هر فردی و در هر زمانی اتفاق بیفتد. شما می توانید کار های ساده ای را در خانه انجام دهید تا هم دردتان کاهش یابد و هم احساس بهتری داشته باشید. ولی چنانچه دردتان به صورت ناگهانی و غیر منتظره بدتر شد و تغییری در آن احساس کردید، حتما خیلی سریع به پزشک مراجعه کنید.، خصوصا وقتی روی محل درد احساسی نظیر سوزن سوزن شدن، بی حس شدن و یا احساس سوزش در آن ایجاد شود، یا این که اگر هر کاری انجام دادید تا دردتان تسکین یابد و به نتیجه ای نرسیدید بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

RICE

RICE مخفف rest, ice, compression, elevation است، به این معنی که: استراحت کردن، استفاده از کمپرس یخ، کنترل کردن فشار از راه بانداژ یا بستن آتل و بالا نگه داشتن عضو آسیب دیده، که به درمان کشیدگی ها و کوفتگی های خفیف کمک خواهد کرد. خیلی سریع روی ناحیه ی آسیب دیده یخ گذاشته و آن را با استفاده از باند یا پارچه با فشار ببندید. چنانچه ضربه ی وارد شده به دست و یا پا باشد، برای پیشگیری از متورم شدن، بهتر است دست یا پا را بالاتر از قلب قرار دهید. ولی این را بدانید که بیش از اندازه در یک وضعیت باقی نمانید بهتر است به محض اینکه قادر به حرکت کردن شدید، مجددا حرکت کنید.

آب

شما می توانید از آب برای تمیز کردن محل هایی که دچار بریدگی شده و خراش ها و نیز برای درمان سوختگی ها استفاده کنید. چنانچه دچار سوختگی شده اید، محلی که آسیب دیده را خیلی سریع در آب سرد گذاشته و یا این که آن را با کمپرس سرد سریعا ببندید. اگر بر روی پوست شما، تاول ایجاد شده است، مایعی از آن ترشح می شود، دچار بسستی شده است، یا رنگ آن سیاه، قهوه ای یا سفید شده است سریعا تحت مراقبت های پزشکی قرار گیرید.

استفاده از حوله ی چند منظوره

کیسه سبزیجات منجمد شده و یا یک کیسه پلاستیکی که درون آن تکه های یخ باشد را در حوله ای بپیچید و بر روی ناحیه ی آسیب دیده گذاشته تا با استفاده از تکه های یخ بتوانید از متورم شدن و احساس درد ناشی از اسپرین و استرین (کشیدگی رباط ها و مفاصل) جلوگیری کنید. با استفاده از یک حوله گرم و مرطوب هم می توانید برای درمان انواع گوناگون عفونت ها مانند جوش های عفونی، بریدگی های عفونی و یا گل مژه – مژه آلوده که موجب به وجود آمدن برجستگی قرمز بزرگروی پلک می شود. و یا این که برای تسکین دادن به خارش و درد ورم ملتحمه از این راه استفاده کنید.

استفاده از دارو های ضد التهاب بدون نسخه

دارو هایی از قبیل آسپرین، ناپروکسن و ایبوپروفن جزو دارو هایی هستند که می توان برای تسکین درد بدون نسخه از داروخانه تهیه کرد. این نوع دارو ها بیشتر برای تسکین درد های ناشی از التهاب مثل اسپرین یا کشیدگی رباط ها استفاده خواهند شد. شما برای تهیه ی این دارو ها به داشتن نسخه از پزشک احتیاجی ندارید، ولی باید بدانید که برای مصرف آن ها با دقت کافی داشته باشید: چنانچه از دوز بالای این دارو ها استفاده کنید ممکن است به درد معده و یا تهوع مبتلا شوید و نیز مصرف بیش از اندازه و دراز مدت از این دارو ها می تواند شما را دچار ناراحتی های کلیوی، زخم معده و افزایش فشار خون کند. چنانچه به بیماری های کلیوی و زخم معده مبتلا می باشید، برای مصرف این دارو ها نخست با پزشک مشورت کنید.

استفاده از استامینوفن به عنوان مسکن درد

از این دارو به عنوان مسکن سردرد، دندان درد، اسپاسم عضلات شکم در دوران ماهیانه و گونه های دیگر درد که لزوما با التهاب همراه نمی باشند، استفاده می شود. چنانچه از این دارو فقط بعضی اوقات استفاده کنید، معمولا موجب به وجود آمدن مشکل برای شما نمی شود. ولی باید بدانید که آن را در دوزهای بالا مصرف نکنید زیرا استفاده از این دارو در دوزهای بالا ممکن است موجب آسیب رساندن به کبد و کلیه شود. اشخاصی که دچار مشکلات کلیوی و ناراحتی های مربوط به کبد هستند نباید بدون مشورت با پزشک آن را مصرف کنند.

استفاده از پماد های ضد درد

این گونه مسکن ها شامل: کرم ها، ژل ها، اسپری هایی می باشند که معمولا بر سطح پوست و بر روی عضلات، تاندون ها و یا مفصل هایی که دچار درد شده اند استفاده می شوند. این نوع مسکن ها می توانند میزان درد را بدون این که برای فرد مبتلا عوارضی به همراه داشته باشند کاهش دهند.

دوش آب گرم

انجام این کار می تواند برای همه ی انواع مشکلاتی که ماهیچه ها، تاندون ها و استخوان ها را تحت تاثیر قرار میدهند، مثل کمر درد و درد مفصلی مفید باشد. برخی از نکاتی که در این مورد باید بدانید این است که: دمای ایده آل بین ۹۲تا ۱۰۰فارنهایت است. سعی کنید به هنگام انجام این کار خودتان نیز بیکار نباشید و دراز نکشید، آب گرم می تواند به افزایش جریان خون به قسمت هایی که به خون احتیاج دارند کمک کند، پس بهتر است خیلی آرام ناحیه هایی که آسیب دیده اند و دچار درد هستند را بکشید و ماساژ دهید.

استحمام نشیمن

چنانچه در قسمت نزدیک به ناحیه پشتی یا قسمت های تناسلی شما باشد –به عنوان مثال زخم های باز، ناراحتی های مقعدی، بواسیر ، با خیساندن بخش های پایینی خود در آب گرم می توانید موجب کاهش خارش، تحریک و اسپاسم عضله اسفنکتر شوید. برای انجام این کار باید وان حمام را با آب گرم پر کرده و در مدت بیست دقیقه دو یا سه بار در روز در آن بنشینید.

ماساژ دادن

خواه انجام ماساژ به دست یک شخص حرفه ای انجام شود یا یکی از دوستان شما و یا حتی توسط خودت شما، می تواند موجب تسکین انواع خاصی از درد، مثل سردرد یا کمردرد شود. در مورد مناسب ترین روش هایی که درد و آسیب شما را با انجام ماساژ در خانه بهبود می بخشند، با پزشک مشورت کنید.

استفاده از عینک آفتابی

زمانی که به دلیل ابتلا به میگرن و سایر بیماری ها به نور خورشید حساس شده اید، استفاده از عینک های آفتابی برای جلوگیری از نور مفید می باشند. همچنین استفاده از عینک های آفتابی می توانند از ابتلا به خارش و سوزش چشم که ناشی از گرده ها ،و وجود گرد و غبار و نیز کپک ها محافظت کنند.

انجام مدیتیشن

چنانچه به درد های دراز مدت مبتلا شده اید، با انجام این تمرین ذهنی می توانید برای مدیریت کردن آن بهره ببرید. شما می توانید بر روی یک چیز کاملا ساده نظیر تعداد تنفس های خودتان متمرکز شده، و از این طریق ذهن خود را از چیز های بیهوده و افکار بیهوده پاک کنید. انجام این کار می تواند به تنهایی و یا به همراه مصرف دارو تاثیر گذار باشد.

انجام فیزیوتراپی

اکثر اوقات از فیزیوتراپی برای درمان درد های مزمن و حاد و یا انجام برخی از جراحی ها و یا ایجاد جراحت های عمیق استفاده می شود، همین طور از افیزیوتراپی می توان برای درد های ناشی از پیچ خوردگی های مچ پا یا کشیدگی عضلات استفاده کرد. بهتر است با یک پزشک برای روال مناسب فیزیوتراپی برای درمان مشورت کنید.

انجام ورزش ایروبیک

 اشخاصی که به طور مرتب فعالیت های هوازی انجام می دهند، به عنوان مثال دوچرخه سواری، دویدن، درصد این که به درد های خاصی مبتلا شوند بسیار کم تر است. و چنانچه این افراد دچار جراحتی شوند، بدن آن ها راحت تر می تواند با آن مقابله کند. چنانچه به اندازه ی کافی از این که برای انجام ورزشی خاص سالم هستید یا نه، بهتر است در این باره با پزشک خود مشورت کرده و از او راهنمایی بخواهید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *