#


تلفات قرص برنج در سال های اخیر

8 می 2019 بدون نظر 525 بازدید

تلفات قرص برنج در سال های اخیر

در زمان های قدیم از قرص برنج برای از بین بردن آفت های کشاورزی استفاده می شد و اما در سال های اخیر قربانیان حاصل از قرص برنج روز به روز در حال افزایش است . آمارها نشان داده است مسمومیت های حاصل از قرص برنج هر ساله بیش تر می شوند برای مثال در سال ۱۳۹۶ تعداد این قربانیان برابر ۶۴۰ نفر بوده است و اما در سال های قبل این تعداد برابر ۵۹۷ نفر بوده است که در سال جدید به میزان هفت درصد بیش تر شده است.

قرص برنج

در سال ۱۳۹۷ این تعداد بسیار بیش تر شده است و به میزان ۳۷ درصد بیش تر شده است .گزارشان پزشکی قانونی حاکی از این است که در سال ۱۳۹۷ تعداد ۱۸۴ نفر جان خود را در اثر مسمومیت با این قرص از دست داده اند در مدت زمان مشابه این تعداد در سال ۱۳۹۶ برابر ۱۳۴ نفر بوده است که این آمار نشان داده است که تعداد قربانیان به میزان ۳۷ درصد بیش تر شده است . از میان این تعداد ۱۱۱ نفر آن ها مرد بوده اند و مابقی آن ها زن اند.

درگذشته همان طور که بیان شد برای از بین بردن آفت های کشاورزی از قرص برنج استفاده می شد و یا برای این که برنج را مدت بسیار زیادی نگه داری کنند چند تا از این قرص ها را در کیسه برنج می گذاشتند. ترکیب هایی که در این قرص ها وجود دارد بسیار خطرناک است و اگر از آن به صورت نادرست استفاده شود و یا گاز حاصل از آن متصاعد شود باعث برزو مسمومیت های زیادی خواهد شد. این مسمومیت ها بسیار خطرناک است و حتیی می تواند باعث مرگ بشود.

مرگ با استفاده از قرص برنج درد بسیار زیادی دارد زیرا باعث می شود تا به فرد حالت عطش زیادی دست دهد. در هنگام استفاده از این قرص فرد تا زماین که زنده است سوزش ها بسیار زیادی را در بدن خود دارد . و علائم ناشی از این مسمومیت نیز در زمان ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بعد از بلیعیدن قرص ظهور پیدا می کند.

آیا فروش قرص برنج ممنوع شده است ؟

در بسیاری از کشورها عرضه و توزیع قرص برنج را ممنوع کرده اند و تنها در چند کشور محدود دسترسی به این ماده خطرناک به آسانی رخ می دهد. البته در کشور ما با وجود این که هرساله تعداد افراد زیادی در استفاده از قرص برنج جان خود را از دست می دهند هنوز برای استفاده از آن تدابیری اندیشیده نشده است.

بیش تر افرادی که به دنبال خودکشی کردن هستند از این قرص ها استفاده می کنند . البته همه مسمومیت های نیز برای خودکشی اتفاق نمی افتد و گاهی ینز بعضی از افراد آن را با سایر قرص های دیگر اشتباه می گیرند. اما گزارش ها نشان می دهد که در بیش تر موارد خود فرد از مصرف کردن این قرص آگاهی دارد.

آمارهای زیادی که از مرگ و میر قرص برنج به دست رسیده است بسیار نگران کننده بوده است و همین نیز سبب شد تا وزی سابق بهداشت پیشنهاد دهد کسانی که قرص های برنج را به فروش می رسانند نیز مجرم تلقی شوند.س

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *