#


ترک خوردگی لب ها؛ نکته هایی برای توقف خشکی لب ها

ترک خوردگی لب ها
6 دسامبر 2017 يك نظر 1361 بازدید

ترک خوردگی لب ها؛ نکته هایی برای توقف خشکی لب ها

ترک خوردگی لب ها؛ نکته هایی برای توقف خشکی لب ها

هنگامی که لب ها دردناک و قرمز است حتی یک لبخند نیز این ترک ها را باز می کند.

از محلول های روغنی و یا روغن خرما استفاده کنید.

دکتر جوزف بارک می گوید: بهترین راه برای درمان ترک خوردگی لب ها ، اجتناب از هوای سرد و خشک است. از آنجا که لب ها هیچ چیز را به خوبی در خود نگه نمی دارند، هر بار بعد از غذا خوردن یا نوشیدن یا پاک کردن لب ها، دوباره از روغن استفاده شنید.

از ضد آفتاب استفاده کنید.

به یاد داشته باشید که خورشید در تمام طول سال لب ها را میسوزاند. بنابراین استفاده از مواد ضد آفتاب توصیه می شود. نلسون نویک می گوید: خورشید میتواند به لب ها آسیب برساند و باعث خشکی و پوسته پوسته شدن آن ، مثل بقیه پوست بدن، شود.

تسکین دهید و منتظر بهبودی باشید.

دیانا بیهوا می گوید: برای جلوگیری از عفونت، از پمادهای آنتیبیوتیک نظیر باسیتراسین استفاده کنید. پمادهای هیدروکورتیزون نیز در درمان ترک خوردگی لب ها می توانند مؤثر باشند، اما جلوی عفونت را نمی گیرند. اگر لب ها به شدت دچار ترکخوردگی شده است ، میتوانید از هر دو درمان استفاده کنید.

از ویتامین B نیز استفاده کنید.

کمبودهای تغذیه ای مانند کمبود ویتامین B و آهن می تواند نقش مهمی در پوسته شدن لبها ایفا کند. بنابراین با مصرف مولتی ویتامین ، مطمئن شوید که از این نظر مشکل ندارید.

مایعات بنوشید.

یک راه دیگر مرطوب کردن لبها از داخل به خارج با نوشیدن مایعات اضافی در زمستان می باشد. هر چه سن شما بالاتر رود. توانایی سلول ها برای احتباس آب کاهش می یابد.

ترک خوردگی لب ها

ترک خوردگی لب ها

لبها را زبان نزنید.

هنگامی که به لب ها زبان میزنید، برای مدت بسیار کمی آنها را خیس کردهاید. این رطوبست ، بخار میشود و لب شما خشک تر از قبل خواهد شد. به علاوه بزاق حاوی آنزیمهای گوارشی است. دکتر باسلر، با خنده، روش دیگری را می گوید: به لب های تان، کود مرغ بمالید! این کار باعث بهترشدن لب ها نمی شود اما مطمئن باشید که مانع از زبان زدن به آنها می شود.

خمیر دندان را از مسواک دور نگه دارید.

توماس گودمن «استادیار مرکز بهداشت دانشگاه تسی » میگوید: آلرژی به مواد طعم افزای موجود در خمیر دندان ، شکلات ، آدامس و دهانشویه منجر به ترک خوردگی لب ها در بعضی افراد می شود. شاید خمیر دندانهای ضد جرم جدید نسبت به خمیر دندانهای معمولی برای ترک خوردگی لب ها مضرتر میباشند. بنابراین باید از مصرف خمیر دندان جلوگیری و یا از خمیر دندان همراه با جوش شیرین استفاده کنید.

درباره روی فکر کنید.

دکتر نویک می گوید: بعضی از مردم در هنگام خواب، از دهانشان آب خارج می شود. این عمل باعث خشک شدن لب ها و بدتر شدن ترک خوردگی لب ها می شود. اگر این مشکل را دارید هر شب قبل از خواب از پماد اکسید زینک استفاده کنید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *