#


تاثیر داروهای سرطان ایرانی کمتر از کشور های پیشرفته است

تاثیر داروهای سرطان ایرانی
31 دسامبر 2018 بدون نظر 2085 بازدید

تاثیر داروهای سرطان ایرانی کمتر از کشور های پیشرفته است

تاثیر داروهای سرطان ایرانی کمتر از کشور های پیشرفته است

تاثیر داروهای سرطان ایرانی نسبت به سایرکشور ها بسیار کم است و فناوری به کار رفته در ساخت داروهای سرطانی در ایران در عرصه بین المللی قرار ندارد. بنابراین مشخص است که اثر درمان های داروهای شیمی درمانی ایرانی به نسبت خارجی کمتر است.

البته نمی شود گفت که داروهای ایرانی بی کیفیت هستند اما در قیاس با سایر کشورهای پیشرفته در تولید داروهای بیماران سرطانی مشخص است که داروهای ایرانی در این زمینه درمان سرطان کیفیت پایین تری را دارند.

 تخصیص ارز برای درمان بیماران سرطانی واجب است

او در ادامه صحبت های خود عنوان کرد اختصاص دادن ارز برای درمان بیماران سرطانی و خاص از اهمیت بالایی برخوردار بوده و باید آن را واجب تر از نماز شب دانست. ما نباید در رابطه با درمان بیمارانی که به سرطان مبتلا هستند جان مردم را بازیچه خود قرار دهیم و از همین رو باید بهترین دارو برای درمان آن بیماران سرطانی تجویز گردد.

 نماینده مردم در مجلس دهم افزود از آنجایی که داروهای شیمی درمانی خارجی برتر از داخلی هستند نباید با برخوردهای مصلحتی و سیاسی پزشکان معالج را مجبور کنیم که داروی شیمی درمانی ایرانی را جایگزین داروهای خارجی کند.

 مسئولان آگاه باشند سرطان سرماخوردگی نیست

 عضو کمیسیون اجتماعی مجلس عنوان کرده که هیچ گونه برخورد سیاسی و یا حتی مصلحتی با بیماران سرطانی نباید انجام شود و  یادآور شد: مسئولان باید در نظر داشته باشند که سرطان یک بیماری ساده مانند سرماخوردگی نیست که در تجویز داروهای آن به پزشک فشار وارد آورده و او را مجبور کنیم که از داروهای ایرانی استفاده کند و باید دست پزشک در تجویز دارو بر مبنای شرایط بیمار باز باشد.

بنابراین اصلا منطقی به نظر نمی رسد که در رابطه با ارائه خدمات دارویی به بیماران سرطانی حساست به خرج داده شود ما باید تمام توانمان را برای درمان بیماران به کار ببریم و در نظر بگیریم که تاثیر داروهای سرطان ایرانی بسیار کم است.

مقاومت نسبت به داروی شیمی درمانی در حال پیدایش است

ریاست موسسه کنترل و تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی علاوه بر انتقاد از مصرف آزادانه داروهای شیمی درمانی در ایران بیان کرد: بزرگترین گرفتاری ما و همچنین سایر کشورها در درمان بیماری‌های عفونی، مقاومت آنتی بیوتیکی است. این مقاومت در داروی شیمی درمانی نیز در حال پیدایش است. برای پیشگیری از این کار در دنیا مراکز شیمی درمانی استاندارد شده‌اند. وزارت بهداشت نیز دو سال پیش، استانداردی را برای این مراکز ایجاد کرد اما الان به جز دعواهای نامه‌ای هیچ پیشرفت دیگری نداشته است و تاثیر داروهای سرطان ایرانی پایین است.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *