#


افسردگی مرگ و میر را در افراد مبتلا به بیماری قلبی دوبرابر میکند

بیماری قلبی
29 جولای 2017 بدون نظر 2291 بازدید

افسردگی مرگ و میر را در افراد مبتلا به بیماری قلبی دوبرابر میکند

میزان مرگ و میر بیماران قلب افسرده و غیر افسرده

طبق مطالعه جدیدی که توسط محققان Intermount Healthcare در سالت لیک سیتی انجام شده است، افرادی که با بیماری عروق کرونر تشخیص داده شده اند و پس از آن دچار افسردگی شده اند افسردگی آن ها را در معرض خطر مرگ دو برابر بیشتر از بیماران قلبی بدون افسردگی قرار می دهد.

تضخیص افسردگی

هیدی می، یک متخصص اپیدمیولوژیک قلب و عروق در موسسه قلب و عروق مرکز پزشکی اینترمرون و نویسنده اصلی مطالعه می گوید: افزایش خطر ابتلا به مرگ از هر علتی، حقیقت دارد اما افسردگی بلافاصله پس از تشخیص بیماری های قلبی باید تحت درمان قرار گیرد زیرا بعد چند سال اثر خود را می گذارد. او گفت که یافته ها نشان می دهد که غربالگری و درمان افسردگی حتی سال ها پس از آنکه فرد مبتلا به بیماری قلبی تشخیص داده شده است چقدر مهم است.

این تحقیق، یکی از مطالعات متعددی برای بررسی ارتباط بین بیماری قلبی و توسعه افسردگی توسط محققان در موسسه قلب مرکز پزشکی Intermountain، اسن که در ۲۸ ژوئیه در نشریه “قلب اروپا” – کیفیت مراقبت و نتایج بالینی منتشر خواهد شد.

افسردگی فاکتوری بزرگ

محققان دریافتند که افسردگی پس از بیماری عروق کرونر (یک بیماری رگ های قلبی) تنها بزرگترین پیش بینی کننده مرگ این افراد است و حتی پس از آنکه محققان سایر عوامل را نیز کنترل می کنند، همچنان ادامه دارد.

دکتر مِی گفت: “تفاوتی ندارد که چقدر چقدر کوتاه یا طولانی بوده عمر این بیماران، بیماران دچار افسردگی در خطر دو برابر مرگ در مقایسه با افرادی که تشخیص افسردگی پس از تشخیص بیماری را نداشتند هستند. “افسردگی شدیدترین عامل خطر مرگ، در مقایسه با سایر عوامل خطر که مورد ارزیابی قرار گرفتند بوده که شامل سن، نارسایی قلبی، دیابت، فشار خون بالا، نارسایی کلیه یا حمله قلبی یا سکته مغزی است”.

تاثیر بقیه فاکتور ها بر فاکتور افسردگی

این ارتباط برای بیمارانی که قبل از تشخیص بیماری های قلبی افسردگی آنها تشخیص داده شده بوده تغییر نمی کند و یا برای بیمارانی که آنژیوگرام هایی را به دلایل مختلف انجام دادند شامل آنژین پاکسازی، آنژین ناپایدار و یا حمله قلبی بود.

دکتر May و گروه تحقیقاتی مرکز قلب و عروق Intermountain، تعداد ۲۴۱۳۸ بیمار که تحت آنژیوگرافی قرار گرفته بودند را مورد بررسی قرار دادند و مشخص کردند که بیماری کرونری دارند. محققان برای شناسایی افسردگی پس از آن، به کد های استاندارد تشخیصی به نام کد های بین المللی بیماری ها یا کد های ICD مراجعه کردند.

طبقه بندی بیماران بر اساس زمان تشخیص افسردگی پس از بیماری قلبی

بیماران مبتلا به افسردگی نیز به طبقه بندی های زیر تعلق گرفتند که بر اساس مدت زمان تشخیص بیماری قلبی تا تشخیص افسردگی شناسایی شد.دکتر می گفت اغلب مطالعات در یک نقطه واحد در زمان افسردگی تمرکز داشت، به طور مثال در طی ۳۰ روز پس از یک رویداد قلبی یا در زمان تشخیص بیماری قلبی.

فقط تعداد انگشت شماری از مطالعات در طول یک سال انجام شدند، اما بعضی مطالعات، مانند این مطالعه، که بیماران را به طور متوسط به مدت ​​۱۰ سال پس از تشخیص بیماری های عروق کرونر به منظور بررسی اینکه آیا آنها تا کنون با افسردگی تشخیص داده شده اند مورد بررسی قرار دادند.

در مجموع، ۱۵ درصد یا ۲۶۴۶ بیمار، در برخی موارد در طی پیگیری، افسرده تشخیص داده شدند. از ۲۷ درصد آنها در طی یک سال پس از وقوع واقعه قلبی آنها کرونر تشخیص داده شده بودند، ۲۴ درصد بین یک تا سه سال بعد، تقریبا ۱۵ درصد بین سه تا ۵ سال بعد و تقریبا ۳۷ درصد حداقل ۵ سال بعد از بیماری ابتدایی بیماری قلبی است.

این مطالعه تحقیق قبلی را بررسی می کند که ارتباط بین افسردگی، بیماری قلبی و افزایش خطر مرگ را تقویت می کند. در حال حاضر نشان داده شده است که افراد مبتلا به بیماری عروق کرونر به اندازه همسالان خود که بیماری قلبی ندارند، زندگی نمی کنند. و در حالی که امید به زندگی با درمان های بهتر، جراحی و درمان تسکین دهنده افزایش یافته است، افسردگی به عنوان یک عامل خطر بسیار موثر است که می تواند در صورت درمان درست آن را حذف کرد.

 

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *