#


بروز مشکلات گوارشی بر اثر خوابیدن بعد از صرف غذا

1 ژانویه 2018 بدون نظر 1377 بازدید

بروز مشکلات گوارشی بر اثر خوابیدن بعد از صرف غذا

بروز مشکلات گوارشی بر اثر خوابیدن بعد از صرف غذا

یکی از متخصصین طب سنتی با توجه به توضیحاتی که در مورد چگونگی استفاده از مواد غذایی را در گروه های سنی متفاوت ارائه داد، این نکته را تاکید کرد که بعد از صرف غذا نباید بخوابید.

 به گزارش ازمن بپرس، دکتر هاله تاج الدینی متخصص طب سنتی در مورد استفاده از مواد غذایی از نظر طب سنتی گفته است: اگر به به سبک غذا خوردن عادت کنید این کار اشتباهی است. به طور مثال برخی از افراد هستند که فقط گوشت و لبنیات مصرف می کنند؛ این در حالی است که باید تا جایی که امکان دارد از مواد خوراکی چون فست فود، نوشابه، کنسرو، سس و حتی مواد غذایی استفاده نکنیم، چون این مواد سودازا می باشند.

این متخصص طب سنتی با اشاره به اینکه بهتر از از غذاهایی که در چندین سال گذشته بسیار رایج بوده است مانند آش ها و آبگوشت استفاده کنیم بیان کرد: در طب سنتی بیشتر توصیه می کنیم که از برخی از مواد خوراکی چون شیره انگور، خرما، ارده و بادام شیرین استفاده شود. علاوه بر این در مورد استفاده از نان نیز باید توصیه کنیم که از نان هایی که گندمی هستند استفاده شود زیرا ارزش غذایی بالایی دارند و در این بین نان سنگک را توصیه می کنیم که به خاطر پخ خوب آن نسبت به سایر نان ها بهتر می باشد.

دکتر هاله تاج الدینی اشاراتی نیز به تفاوت های غذایی در سن های گوناگون کرد و افزود: سفره غذایی که برای یک سالمند است نباید همانند یک کودک باشد، چرا که کودک در حال رشد می باشد و مزاج او گرم و تر است، ولی یک فرد سالمند و سن  بالا دارای مزاجی سرد می باشد و همچنین اگر می خواهیم که همیشه سالم باشیم باید مقدار زمان مناسبی را برای خوردن غذا اختصاص دهیم.

دکتر تاج الدینی در انتها بیان کرد: از نظر طب سنتی اگر بعد از صرف غذا بلافاصله بخوابید باعث ایجاد مشکلات گوارشی می شود.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *