#


برای جلوگیری از ابتلا به دیابت نوع 2چه نکاتی باید رعایت کنیم؟

دیابت نوع 2
7 اکتبر 2017 بدون نظر 1123 بازدید

برای جلوگیری از ابتلا به دیابت نوع 2چه نکاتی باید رعایت کنیم؟

دوری از دیابت نوع۲

به گزارش از من بپرس- طبق تحقیقات به دست آمده نشان می دهد که افراد زیادی به دیابت نوع۲ مبتلا شده اند و مهم ترین عاملی که باعث به وجود آمدن این نوع دیابت می شود چاقی است.

چرا ما باید نسبت به دیابت هوشیار باشیم؟

این بیماری در ۲۵ سال گذشته حدود ۳۵درصد رو به افزایش بوده است. در این مطلب می خواهیم شما را با حقایق وحشتناک دیابت آشنا می کنیم.

دیابت نوع 2

دیابت نوع ۲

دیابت یک نوع بیماری خاموش است که یک سوم از انسان های جهان از دیابت خود خبر ندارند. اولین عاملی که باعث نابینا شدن افراد میانسال می شود دیابت است. در طی دهه های دیگر شاهد افزایش مرگ تا ۵۰درصد در بین افرا د دیابتی می باشید. حتی این نوع بیماری در بین کودکان و نوجوانان رو به افزایش است. شما می توانید با کاهش وزن و تغییراتی در سبک زندگی تان از این نوع بیماری جلوگیری کنید.

بیماری هایی که با نوع دوم دیابت در ارتباط هستند به اندازه ی این عواملی که گفته شده است ترسناک می باشند. کسانی که دچار بیماری دیابت هستند احتمال بیشتری در آن ها وجود دارد که به بیماری هایی مانند: قلبی، سکته ی مغزی، نارسایی کلیه، بیماری های عروق محیطی و انواع مختلف سرطان مبتلا شوند. اگر می خواهید به این بیماری ها دچار نشوید باید از ابتلا شدن به دیابت نوع دوم پیشگیری کنید.

طبق مطالعاتی که در این زمینه انجام شده است نشان می دهد که اگر تغییراتی را در سبک زندگی تان انجام دهید از مبتلا شدن به این بیماری جلوگیری می کنید. بر طبق این تحقیقات انجام این کارها در زندگی تان بسیار ساده و آسان می باشند.

وزن کم کنید

از مهم ترین عواملی که باعث می شود که به بیماری دیابت نوع۲ مبتلا شوید چاقی و اضافه وزن است. زمانی که بدن شما چربی زیادی را دارد باعث می شود که حساسیت انسولینی تان پایین بیاید و گلوکزهای موجود در خون تان را نمی تواند به سرع ت پاکسازی کند. به همین دلیل لوزالمعده ی شما مجبور است که انسولین بیشتری را ترشح کند و گلوکزها را به سلول ها برساند. بعد از مدتی که لوزالمعده مجبور به ترشح انسولین بیشتری است کم کم به خاطر فشارهایی که روی آن است از کار می افتد. بسیاری از شما ها می دانید که چاقی و دیابت با هم بروز می دهند.

دیابت نوع 2

دیابت نوع ۲

اگر اضافه وزن دارید فقط کافیست ۵درصد از وزن تان را کم کنید تا شما را از ابتلا به بیماری دیابت نوع دوم در امان نگه دارد. البته به شما پیشنهاد می کنیم که به وزن ایده آل تان برسید تا بدنی سالم تر داشته باشید. برای اینکه چربی بیشتری را از دست بدهید و عضله ی بیشتری بسازید باید تمرینات زیادی را انجام دهید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *