#


با میوه های چربی سوز آشنا شوید

11 ژوئن 2019 بدون نظر 1351 بازدید

با میوه های چربی سوز آشنا شوید

چربی سوزی در بدن اصلا کار راحتی نیست و کسانی که درگیر کاهش وزن هستند بیش تر این موضوع را درک می کنند. به صورت کلی بدن چربی زیادی را برای روزهای گرسنگی در خود ذخیره سازی می کند پس بدن در حین غذا خوردن برای روزهای بعدی چربی های زیادی را نیز در خود ذخیره می کند . برای چربی سوزی باید از میزان کالری که می سوزانیم کم تر غذا بخوریم . علاوه بر کم کردن نیزان کالری با استفاده از روش های دیگری برای چربی سوزی نیز می توانیم کاهش وزن بسیار زیادی را با استفاده از روش درست آن به دست آوریم .

میوه های موثر در چربی سوزی

۱-آلبالو : اگر می خواهید کاهش وزن داشته باشید می توانید از آلبالو استفاده کنید این میوه تاثیر بسیار زیادی و عجییب را در چربی سوزی دارد . در این زمینه آزمایشی روی موش ها انجام شده است که شامل یک دوره ۱۲ هفته ای بوده است . نتیجه این آزمایش این بوده است که موش هایی که تنها از آلبالو استفاده کرده بوده اند نسبت به آن دسته دیگر که از رژیم غذایی غربی استفاده کرده بوده اند میزان چربی از دست داده آن ها به میزان ۹ درصد بیش تر بوده است .

آلبالو هم چنین توانسته بوده است که کار ژن های چربی را نیز در بدن این حیوانات به صورت کلی تغییر دهد. آلبالو هم چنین تاثیر بسیار زیادی را روی سلامت قلب و کم شدن التهاب بدن می شود .

۲-گلابی : این میوه به دلیل این که مقدار زیادی آب و فیبر دارد تاثیر بسیار زیادی را در چربی سوزی و کاهش وزن دارد . زیرا فیبر موجود در آن باعث می شود تا برای مدت زیادی سیر باشید . علاوه براین مصرف ۱۰۰ گرم گلابی تنها ۲۶ کالری داردد که مقدار بسیار کمی است . فیبری که در این میوه وجود دارد هم چنین روند هضم را بهبود می بخشد و باعث می شود تا دیگر نفخ نداشته باشید .

چربی سوزی

در این میوه ویتامین سی و ویتامین A وجود دارد که از آسیب های رادیکال های آزاد جلوگیری می کند . برای کاهش التهاب نیز این میوه بسیار موثر خواهد بود. فقط گلابی های کنسرو شده را فراموش کنید و بهتر است تنها از انواع گلابی های تازه و یخ زده استفاده کنید.

۳-توت ها : به صورت کلی همه میوه هایی که در این دسته قرار می گیرند دارای پلی فنول ها هستند که که به کاهش وزن کمک می کند و هم از تشکیل شدن چربی در بدن جلوگیری می کند. در این زمینه آزمایش هایی روی موش ها صورت گرفته است و نشان داده شده است که موش هایی که در هر روز سه عدد توت مصرف کرده اند میزان تشکیل شدن چربی در بدن ها به میزان ۷۳ درصد کم تر شده است .

می توانید توت ها را به سالاد و یا ماست نیز بیافزایید و یا آن ها را خشک کرده و پودر آن ها را استفاده کنید . می توانید برای چربی سوزی این میوه ها را به هر طریقی به غذاها و وعده های روزانه خود اضافه کنید.

۴-هندوانه : بسیاری از افراد بر این عقیده اند که هندوانه تنها تشکیل شده از قند و آب است به همین دلیل این میوه را مصرف نمی کنند . البته باید بدانید این میوه اثر بسیار زیادی را در چربی سوزی دارد و هم چنین می تواند از انباشته شدند چربی ها در بدن نیز جلوگیری کند .

بعد از تمرینات ورزشی خود می توانید از هندوانه استفاده کنید زیرا باعث می شود تا دردهای عضلانی شما به میزان بسیار زیادی کم تر شود . با وجود این همه فایده از مصرف این میوه غافل نشوید

۵-گریپ فروت : این میوه می تواند برای چربی سوزی بسیار مفید باشد و متخصصان آن را برای ا بین بدن چربی های شکمی بسیار توصیه کرده اند . تحقیقی در این باره صورت گرفته بوده است که نشان داده است که کسانی که در هر وعده غذای خود از این میوه استفاده کرده اند و این کار را به مدت شش هفته به صورت مدام انجام داده اند دور کمر آن ها به میزان ۲.۵ سانتی متر کم تر شده است . دلیل تاثیر زیاد این میوه در چربی سوزی نیز به خاطر این است که این ماده سرشار از ویتامین سی بوده است .

می توانید از آب گریپ فروت نیز استفاده کنید و از آب آن می توان به عنوان طعم دهنده به سالادها نیز استفاده کرد .

۶-سیب صورتی : این میوه دارای مقدار بسیار زیادی فیبر به صورت محلول است و می تواند در معده حالت ژله ای بگیرد به این ترتیب در زمان استفاده مدت زمان بسیار زیادی احساس سیری خواهید داشت. با اضافه کردن ۱۰ گرم از فیبرهای محلول به رژیم غذایی چری شکم در پنج سال می تواند به میزان۳.۷ کم تر شود .

سیب های صورتی نوعی سیب پیوندی اند که مقدار بسیار زیادی آنتی اکسیدان فلاونوئید در آن ها قراردارد که همین باعث می شود در راس همه انواع سیب ها برای چربی سوزی قرار بگیرد .

۷-شلیل ، آلو و هلو : این دسته از میوه ها دارای ترکیبات فنلی بسیار زیادی هستند که در رفتار ژن های چربی تاثیر بسیار زیادی دارد. میزان قندی که در این میوه ها وجود دارد بسیار کم است  و همین نیز باعث می شود تا برای کسانی که درگیر رژیم های غذایی اند گزینه بسیار مناسبی به حساب آید .

۸-آناناس : آناناس از جمله میوه های گرمسیری است که دارای منیزیم ، تیامین ، ویتامین c ، مس ، آهن و فولات است . هم چنین علاوه بر این که برای چربی سوزی موثر باشد می تواند برای بیماری های دیگری نظیر آسم ، بیماری های قلبی و دیابت نیز موثر واقع شود . هم چنین این میوه برای بهتر هضم شدن غذا و هم چنین می تواند برای باروری نیز موثر باشد .

۹-موز :موز دارای پتاسیم ، منگنز ، منیزیم ، فولات ، پروتئین و ویتامین c  و B6 است.  این میوه چربی سوزی بسیار زیادی دارد که کالری بسیار کمی دارد و اما فیبر بسیار زیادی است . این میوه علاوه بر خاصیت چربی سوزی برای درمان دردهای عضلانی ، سرگیجه و سردرد نیز بسیار موثر است

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *