#


با این روش های طبیعی اشتهای تان را کنترل کنید

18 ژانویه 2018 بدون نظر 1361 بازدید

با این روش های طبیعی اشتهای تان را کنترل کنید

با این روش های طبیعی اشتهای تان را کنترل کنید

زمانی که فردی احساس گرسنگی می کند زنگ هشداری است که نشان می دهد بدن نیاز به تامین سوخت دارد ولی در بسیاری از افراد حتی با وجود خوردن حجم کافی مواد غذایی باز هم میل به خوردن غذا دارند.

به گزارش ازمن بپرس، اگر فردی اشتهای زیادی برای خوردن غذا و میل به پرخوری دارد می تواند ناشی از نوع مواد غذایی استفاده شده، برنامه های غذایی، طرز خوردن و سایر عوامل دیگر می باشد.

قرص هایی که برای کاهش وزن هستند مدعی از بین بردن اشتها می باشند ولی تاثیر آن ها به طور قطعی نمی باشد و بسیاری از آن ها دارای عوارض خطرناکی می باشند.

در این مطلب بعضی از روش های طبیعی و بی خطری که می تواند میزان اشتها را کاهش دهد را شرح می دهیم. با انجام این کارها می توانید به طور سالم در مقابل احساس گرسنگی بایستید.

خوردن پروتئین یا چربی بیشتر

همه ی غذاها به طور یکسانی نمی توانند که احساس گرسنگی را بر طرف کنند. پروتئین ها و چربی ها در مقایسه با کربوهیدرات ها می توانند در کاهش احساس گرسنگی عملکرد بهتری را از خود نشان دهند.

مصرف خوراکی هایی با فیبر بالا

فیبر مانند سایر مواد غذایی دیگر تجزیه نمی شود و به همین خاطر است که در بدن برای مدت بیشتری باقی می ماند. این خاصیتی که فیبر دارد باعث می شود که سرعت هضم آن را کاهش دهد و شخص مدت زمان بیشتری را در طی روز احساس سیری کند.

بر اساس بررسی های انجام شده نشان می دهد که فیبر قادر است که عامل از بین برنده تاثیر گذاری برای اشتها باشد. علاوه بر این اگر از رژیم های غذایی با فیبر بالا استفاده کنید می توانید میزان چاقی را کاهش دهید.

نوشیدن مایعات بیشتر

اگر قبل از خوردن غذا یک لیوان بزرگ پر از آب بنوشید باعث می شود که در زمان خوردن غذا احساس سیری کنید و بعد از این که غذای تان را میل کردید کمتر احساس گرسنگی خواهید کرد.

همین طور نتایجی که یک آزمایش بر روی اشتهای پنجاه زن مبتلا به چاقی نشان می دهد که کسانی که برای مدت هشت هفته هر روز به مقدار یک و نیم لیتر آب مصرف کنند باعث می شود که کمتر احساس گرسنگی کنند و وزن شان کاهش می یابد.

استفاده از خوراکی های سالم و مناسب با حجم بالا

معنی رژیم گرفتن این نیست که خودتان را گرسنه نگه دارید. بعضی از خوراکی ها هستند که با این که سرشار از مواد مغذی و انرژی هستند ولی میزان کالری آن ها بسیار پایین می باشد. از جمله این خوراکی ها می توان میوه ها، سبزیجات و غلات را نام برد و اگر از آن ها به مقدار زیادی استفاده کنید باعث می شود که احساس سیری تان را افزایش دهد و به همین دلیل میل به خوردن خوراکی های ناسالم را کاهش می دهد.

ورزش کردن

یکی دیگر از راه های موثری که می تواند باعث کاهش اشتها شود ورزش کردن می باشد. طبق ننتایج به دست آمده از یک تحقیق نشان می دهد که هورمون های اشتها بعد از ورزش کردن ترشح کمتری پیدا می کنند.

کاهش استرس

طبق مطالعاتی که انجا شده است نشان می دهد که استرس با بالا رفتن میل به غذا خوردن و خوراکی های ناسالم و غیر مفید مرتبط می باشد.

خوردن آگاهانه

اصلی ترین عامل در انتخاب نوع مواد خوراکی و زمان صرف غذا مغز می باشد. چنانچه فرد در زمان خوردن غذا توجهش را به جای تلویزیون به غذا خوردن جلب کند باعث می شود که مقدار غذایی که میل می کند کاهش یابد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *