#


بارداری و تغذیه سالم

16 ژانویه 2019 بدون نظر 1645 بازدید

بارداری و تغذیه سالم

بارداری و تغذیه سالم

 از منابع مهم مواد غذایی برای فرزند دلبندتان در زمان بارداری غذاهایی هستند که میخورید پس برای اینکه فرزند سالمی داشته باشید درست تغذیه کنید.

 همه چیز در مورد تغذیه در دوران بارداری

 اگر می خواهید بهترین زمان برای شروع یک رژیم سالم و صحیح در زمان بارداری را داشته باشید باید قبل از بارداری اقدام به آن بکنید .هر چیزی که می خورید باید در مورد مواد مغذی آن اطلاعات کافی نیز داشته باشید .هر دستور غذایی شما باید شامل ویتامین‌ها ،املاحف چربی ،پروتئین و کربوهیدرات ها باشد. یکی از این منابع بسیار مهم اسیدفولیک است زنان باردار نیازمند آهن و اسید فولیک هستند که باید به صورت مکمل و روزانه مصرف نمایند.

 مکمل ها شامل ویتامین و املاح مورد نیاز طی بارداری است مانند ویتامین c ویتامین c ویتامین a ویتامین d اسید فولیک و املاح مثل روی و مس.

 گنجاندن سبزیجات ،میوه جات ، شیر و لبنیات غلات چربی و روغن ، تخم مرغ ،لوبیا و گوشت بسیار اساسی و مهم می باشند.

 میزان مصرف مواد غذایی

 اگر قبل از بارداری دارای تناسب اندام باشید در زمان بارداری فقط به ۳۰۰ کالری اضافه نیاز خواهید داشت .البته در سه ماه اول بارداری از ۳۰۰ کالری مقداری کمتر نیاز است و در سه ماهه سوم کمی بیشتر از ۳۰۰ کالری که معادل یک لیوان شیر یا نصف یک ساندویچ است نیازمند هستید.

 توجه به مصرف مواد دارای آهن

 مادران باردار برای حفظ رشد فرزند و تولید خون بیشتر به آن نیاز دارند. اگر قبل از بارداری و ذخایر کافی آهن نداشته باشند جا به کم‌خونی در آنان می‌شود پس این گروه افراد نیاز به مصرف آهن بیشتری دارند که باید با معده خالی یا همراه ویتامین c موجود در میوه ترش مصرف شود.

 اسید فولیک اصلا فراموش نشود

 کسب میزان لازم اسید فولیک فقط از منابع غذا مشکل است و به همین دلیل مادران در سنین باروری نیاز دارند تا چهار دهم میلی گرم مکمل ویتامین اسید فولیک را  به صورت مکمل و جداگانه مصرف کنند .نقص این ویتامین باعث می شود تا در لوله عصبی جنین مشکلاتی پیش بیاید.

مصرف کافئین محدود شود

 مصرف زیاد کافئین در این دوران سبب تداخل خوابیدن و منجر به حالت تهوع می شود پس یک عقیده خوب این است که مصرف کافئین محدود کنید .علاوه بر این مصرف زیاد کافئین سبب افزایش ادرار و کم آبی بدن می شود اما مصرف مقدار متوسط کافی در حد ۲۰۰ میلی گرم در روز این عوارض را ندارد و منجر به سقط یا زایمان زودرس نمی‌شود.بارداری

 توصیه ای برای گیاهخواران

 اگر قبل از بارداری گیاهخوار بودید می توانید همچنان نیز آن را ادامه بدهید ولی باید مطمئن شوید که پروتئین کافی می خورید و شاید نیاز به مصرف ویتامین دی ویتامین b۱۲ و آهن داشته باشید

 جیوه

 مصرف جیوه در هر هفته ۱۰۰ گرم تجویز می شود ماهی و میگو منابع غذایی خوبی از پروتئین امگا ۳ و جیوه هستند  که باید در مصرف آن مادران باردار زیاده روی نکنید

 نتیجه گیری

 اگر می‌خواهید فرزندی سالم و به مراتب باهوش داشته باشید باید به تغذیه خود در دوران بارداری و حتی قبل از شروع و تصمیم به باردارشدن بیشتر دقت بکنید و با یک پزشک متخصص تغذیه تا پایان بارداری در ارتباط بمانید و نظرات او را مو به مو انجام دهید تا آینده فرزند خود را با رفتار تغذیه سالم خود به بهترین شکل ممکن رقم بزنید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *