#


افزایش یافتن میزان مصرف ریتالین در دوران امتحانات

20 می 2019 بدون نظر 1071 بازدید

افزایش یافتن میزان مصرف ریتالین در دوران امتحانات

به فصل امتحانات نزدیک می شویم و برای این که بچه ها کوتاهی هایی را که در طول دوران تحصیل داشته اند جبران کنند راه های بسیار زیادی را امتحان می کنند . در زمان گذشته بیش تر دانش آموزان به تقلب روی می آوردند و اما امروزه از قرص هایی استفاده می شود که اعتیاد اورند که از جمله آن ها می توان به ریتالین اشاره کرد.

در دنیای امروزه به خاطر تبلیغ خای بسیار اشتباهی که درمورد قرص ریتالین شده است بیش تر دانش آموزان از آن برای این که حافظه خود را تقویت کنند و یا شب بیدار بمانند و درس بخوانند استفاده می کنند. بهتر است بدانید مصرف قرص ریتالین اگر  به صورت خودسرانه صورت گیرد باعث می شود تا فرد به آن اعتیاد پیدا کند و مثل هر ماده اعتیاد آور دیگری می تواند خطر ساز شود. این موضوع نیز بارها دیده شده است که دانشجویان براساس این عقیده غلط که این قرص ها می توانند ذهن را باز کنند و باعث زیاد شدن تمرکز شوند از آن ها استفاده کرده اند و به اعتیاد کشیده شده اند.

استفاده زیاد از این قرص ها در بین دانشجوها و هم چنین نسل جوان باعث شده است تا سلامت روانی و جسمی این قشر مورد تهدید قرار گیرد و شاید در سال های آینده پزشکان و مهندسان خماری را ببینیم که در دام اعتیاد گرفتارند.

رنتالین

میزان فروش ریتالین در فصل امتحانات

ریتالین به قرص شب امتحان مشهور است و معاون کل وزیر بهداشت نیز اعلام کرده است که این فروش این قرص ها در شب امتحان ۵۰ درصد بیش تر می شود . هم چنین تحقیقاتی که در این زمینه صورت گرفته است نشان داده است که مصرف کردن ریتالین در بین دانشجویان بعد از الکل ، حشیش ، تریاک و ترامادول رتبه پنجم را به خود اختصاص داده است .

نحوه تهیه این قرص

با شروع شدن فصل امتحانات مصرف این قرص ها نیز بیش تر می شود و البته این قرص همان داروهایی است که بدون سنخه پزشک در دارو خانه ها نیز ارائه نمی شود و نباید مصرف شود . دانشجویانی که این قرص ها را مصرف می کنند آن ها را از بازار ناصر خسرو تهیه می کنند. البته در این میان داروخانه هایی هم وجود دارند که قانون را رعایت نمی کنند و این قرص ها را بدون این که نسخه ای را پزشک ارائه کند در اختیار دانشجویان قرار می دهد.

عوارض این قرص ها بسیار زیاد است و از جمله علائم آن می توان تهوع ، استفراغ ، بی خوابی ، سرگیجه و سردرد ، مشکلاتی در معده ، کاهش وزن ، خارش پوست ، جوش های پوستی و هم چنین مشکلات رفتاری اشاره کرد.

البته اگر این قرص ها از مکان های نامعتبری تهیه شود ممکن است در آن ها مواد مخدری مثل شیشه استفاده شده باشد که خود می تواند باعث خونریزی های مغزی و حتی مرگ برای مصرف کننده شود . این دارو برای درمان افسردگی ، خواب آلودگی و خستگی های مزمن مورد استفاده قرار می گیرد.

 

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *