#


به ثبت رسیدن اطلاعات 75میلیون نفر در سامانه پرونده الکترونیک سلامت

پرونده الکترونیک سلامت
10 دسامبر 2017 بدون نظر 599 بازدید

به ثبت رسیدن اطلاعات 75میلیون نفر در سامانه پرونده الکترونیک سلامت

به ثبت رسیدن اطلاعات ۷۵میلیون نفر در سامانه پرونده الکترونیک سلامت

طبق گفته معاونت بهداشت وزارت بهداشت ۷۵میلیون نفر یعنی چیزی حدود ۹۴درصد از جمعیت کشور اطلاعات شان در سامانه پرونده الکترونیک سلامت به ثبت رسیده است.

به گزارش ازمن بپرس، اختصاص یافتن ۴۸۷میلیارد از اعتبارات یک درصدی وزارت بهداشت به فعالیت هایی که در حوزه بهداشت انجام می شود خبری بود که معاونت بعداشت این وزارتخانه آن را اعلام کرد. معاوت بهداشت وزارت بهداش، درمان و آموزش پزشکی در خصوص اقداماتی که قرار است در صد روز آینده در زمینه فعالیت های پزشکی انجام شود مواردی را عنوان کرد که به این ترتیب می باشند:

۱-جمع آوری نخستین پیش نویس نقشه روش برنامه پزشک خانواده و نظام واگذار شده در جمهوری اسلامی ایران

۲-توافق نامه کارهایی که در سطح یک روستائیان، عشایر و شهرهایی که زیر بیست هزار نفر جمعیت دارد در بین معاونت بهداشت وزارت بهداشت و اداره بیمه سلامت ایرانیان جمع آوری شود.

۳-نظام انتقال الکترونیک برای جمعیت عشایر، روستاییان و شهرهای زیر بیست هزار نفر جمعیت در استان برگزیده شده (گلستان) باید اجرا می شود.

۴- اختصاص یافتن ۴۸۷میلیارد از اعتبارات یک درصدی وزارت بهداشت به فعالیت هایی که در حوزه بهداشت انجام می شود.

۵-ایجاد هیئت رسیدگی به سلامت عشایر و جمع آوری برنامه مخصوص پیشرفت سطح برخورداری عشایر از خدمت هایی که برای بهداشتی درمانی، خدمت های حمایتی و بیمه های اجتماعی می باشد.

پرونده الکترونیک سلامت

۶-بررسی برنامه ی سلامت کشوری که در سامانه شبکه و نظام یکپارچه بهداشت یکی شده اند که به خاطر انتخاب روش های مناسب جلوگیری از بسیاری از بیماری ها و کسر هزینه های سامانه سلامت می باشد.

۷-۹۴درصد از جمعیت کل کشور که حدود ۷۵میلیون نفر می باشند در سیستم های پرونده الکترونیک سلامت به ثبت رسیده اند و خدمت برای ۴۷درصد از این جمعیت که بالغ بر ۳۵میلیون نفر می باشند حداقل یک بار ارائه و طراحی شده است و پیش نیازهای برنامه سامانه ارجاع و پزشکی خانواده ارزیابی شده است.

۸-سیستم سامانه ارجاع الکترونیک در بیست دانشگاه /دانشکده علوم پزشکی راه اندازی می شود.

۹-جمع آوری چار چوب روش عرضه فعالیت ها به زندانی ها در شکل اعمال تبصره جزء یک بند ج ماده ۳۸قانون حکم های همیشگی برنامه های گسترش کشور.

۱۰-گردآوری طرح عرضه فعالیت هایی به دانشجویان سراسر کشور در خوابگاه ها و مرکزهای دانشجویی در شکل عرضه طرح دگرگونی سامانه سلامت در قسمت بهداشت

۱۱-تصحیح شیوه بستن قرارداد و سامانه پرداخت به شکل سرانه ای برابر شده با خدمت به خاطر زیاد شن عملکرد

۱۲-کامل شدن و پیشرفت پروژه های طرح تحول سلامت

۱۳-گسترده شدن زیر ساخت های عرضه فعالیت های سلامت مانند: مرکزهای خدمات فراگیر سلامت شهری و روستایی، پایگاه سلامت و محل زیست پزشک، تخت بیمارستانی، زایمان، خانه بهداشت، کلینیک ویژه، اورژانس، تشخیص و غربالگری سرطان.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *