#


ارتباطی که بین تنگی نفس و بروز بیماری های قلبی وجود دارد

تنگی نفس
7 دسامبر 2017 ۳ نظر 805 بازدید

ارتباطی که بین تنگی نفس و بروز بیماری های قلبی وجود دارد

ارتباطی که بین تنگی نفس و بروز بیماری های قلبی وجود دارد

به گزارش ازمن بپرس، یکی از متخصصان قلب به نام حمیدرضا رحمان پور در مورد ارتباط بین تنگی نفس و بیماری های قلبی گفته است: زمانی که دچار تنگی نفس می شوید اگر همراه با درد سینه، ضعف، خستگی زودرس و بی حالی شدید باشد ممکن است که علائمی از بیماری های قلبی باشد که دلیل آن بستگی به عوامل گوناگونی مانند تنگی عروق کرونر دارد.

حمیدرضا رحمان پور با اشاره به اینکه تنگی نفس در هر زمانی که است نشانه ی بیماری قلبی و عروقی نمی باشد بیان کرد: تنگی نفسی که ناشی از بیماری های قلبی است می تواند به دلیل بیماری های دیگری مانند فشار خون کنترل نشده، تومور داخل قلب، بیماری های دریچه ای قلب و نارسایی قلب باشد.

وی افزود: تنگی عروق کرونر باعث می شود که فشار خون بالا رود و فرد در این حالت به طور ناگهانی دچار تنگی نفس می شود و ممکن است سکته قلبی رخ دهد. در این حالت احتمال دارد که حتی در سینه ای هم وجود نداشته باشد و ممکن است در موارد بسیار بحرانی باعث خارج شدن کف از دهان شود.

تنگی نفس

تنگی نفس

متخصص قلب و عروق بیان کرد: تنگی نفسی که از تنگی دریچه میترال به وجود می آید عموما در سن میانسالی رخ می دهد ولی با توجه به شیوع فشار خون، در افراد سن پایین هم این بیماری اتفاق می افتد.

دکتر رحمان پور در مورد بیماری های دیگری که منجر به تنگی نفس می شوند گفته است: تنگ شدن نفس می تواند ناشی از آسم، سکته قلبی، مسمومیت ناشی از کربن مونواکسید و نارسایی قلبی باشد.

وی اظهار داشت: تنگی دریچه میترال در نوجوانی اگر همراه با سرماخوردگی باشد برخی مواقع می تواند باعث عفونت شود. یعنی آنتی بادی ها باعث تنگ شدن دریچه میترال می شوند و پزشک می تواند این مسئله را از طریق شنیدن صدای قلب تشخیص دهد.

این متخصص قلب و عروق در پایان افزود: یکی از مهم ترین راه هایی که برای تشخیص تنگی نفس وجود دارد که این تنگی نفس علائمی از بیماری های قلبی هستند این است که شرح حال بیمار را باید گرفت و معاینات دقیق را توسط پزشک انجام دهند و زمانی که فرد مشکوک به بیماری های قلبی باشد باید برای گرفتن اطلاعات بیشتر و دقیق تر از اکو استفاده کند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *