#


اثرات شنا بر تناسب اندام

اثرات شنا
14 ژانویه 2019 بدون نظر 2199 بازدید

اثرات شنا بر تناسب اندام

بهترین اثرات شنا بر بدن

اگر به دنبال تناسب اندام هستید اثرات شنا را نادیده نگیرید و کلیه ماهیچه های بدن را تقویت کند. اثرات شنا باعث می شود شما اندامی زیبا و متناسب داشته باشید. جهت داشتن این اندام نیازی به حرفه ای بودن در این ورزش نیست.

در یک تحقیق و بررسی شناگرانی که به صورت تفریحی شنا می کردند با افرادی که هیچ تمایلی به شنا نداشتند مورد بررسی قرار گرفتند و محققان به این نتیجه رسیدند که شناگران در همه ی سنین نسبت به دیگر افراد دارای ماهیچه های قوی تر، کمر باریک تر و اندام جذاب تری هستند.

شنا یک روش عالی برای کار کشیدن از بدن و سیستم عروقی می باشد. شما با یک ساعت شنا کردن تقریباً به اندازه ی یک ساعت دویدن کالری می سوزانید آن هم بدون اینکه تأثیر بدی روی استخوان ها و مفاصل شما داشته باشد.

اثرات شنا در کاهش وزن

شنای آرام و معمولی تقریباً ۵۰۰ کالری در ساعت می سوزاند در حالیکه شنای قدرتی حدود ۷۰۰ کالری انرژی مصرف می کند.

اثرات شنا

در حرکات دست و پا از نوعی تمرین مقاومتی برای همه بدن به خصوص بازوها و شانه ها و باسن خواهد بود.پس با شنا کردن هم کالری می سوزانید و هم ماهیچه هایتان را افزایش می دهید این خود باعث زیادی شدن متابولیسم در بدن می شود.

یکی از بزرگترین اثرات شنا کردن این است که کل بدن در حال فعالیت می باشد:

  • عضلات را تقویت می کند
  • ضربان قلب را افزایش می دهد
  • قدرت و استقامت بدن را بالا می برد

اثرات شنا بر قسمت های داخلی بدن

شنا کردن باعث تقویت قلب و ریه ها می شود این ورزش تا حدی برای سلامتی مفید است که محققان معتقدند حتی ریسک مرگ را کاهش می دهد. ورزش شنا به کاهش فشارخون و کنترل قندخون نیز کمک شایانی خواهد کرد.

در یک بررسی به عمل آمده مشخص شده که افرادی که مبتلا به آرتروز هستند بعد از تمرینات شنا کاهش قابل توجهی در میزان درد و سفتی مفاصل خود را تجربه کرده اند.

اثرات شنا

شنا ورزش بسیار مفیدی است برای افرادی که مبتلا به آسم هستند زیرا با تمرینات تنفسی مانند نگه داشتن نفس، باعث می شوند که بتوانند حجم ریه شان را افزایش دهند و برروند تنفس خود اثر گذاشته و آن را کنترل کنند.

اثرات شنا بر افرادی که مبتلا به ام اس می باشند نیز بسیار مفید است آب باعث می شود دست و پاها حالت شناور داشته باشند و نشانه هایی مانند افسردگی خستگی و ناتوانی در این افراد ار بهبود بخشد.

اثرات شنا و کاهش کالری

شنا یکی از مؤثرترین روش ها جهت سوزاندن کالری می باشد. این ورزش سوخت و ساز بدن را بیشتر می کند، بنابراین فرد حتی بعد از انجام آن نیز به کالری سوزی ادامه می دهد.

اثرات شنا

به طور مثال یک فرد حدوداً ۷۵ کیلویی با یک ساعت شنا حدود ۴۲۰ کالری می سوزاند در صورتی که همین فرد با یک ساعت پیاده روی در حدود ۳۱۰ کالری می تواند بسوزاند.

اثرات شنا بر بهبود خواب

در تحقیقات انجام شده بر روی افراد سالخورده ایی که دچار بی خوابی یا کم خوابی هستند شرکت کردن در تمرینات منظم شنا و هوازی می تواند بهبود قابل توجهی را در کیفیت زندگی و خوابشان داشته باشد.

اثرات شنا

همچنین در یک مطالعه و تحقیق از ۱۰۰ نفر که تقریباً ۴۴ نفر دارای افسردگی خفیف و استرس بودند پس از شنا تعداد افرادی که هنوز هم احساس تنش می کردند به هشت نفر کاهش یافته بود.

اثرات شنا در دوران بارداری

شنا علاوه بر مزایای بالقوه ایی که برای کودک دارد فعالیتی است که می تواند در تمام دوران بارداری انجام شود و این ورزش می تواند در برابر نوعی مشکل عصبی در کودکان محافظت کند.

اثرات شنا

زنان بارداری که در اوایل تا اواسط بارداری شنا می کنند کم تر با خطرات زایمان روبرو می شوند.

نکته مهم

اگر در حال فکر کردن به یک برنامه ورزشی هستید به سراغ شنا بروید زیرا شنا دارای مزایای بسیار برای ذهن، بدن و روح و روانتان می باشد و فراموش نکنید که غیر از استفاده از مزایای آن از این ورزش لذت کافی را ببرید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *