#


آمارهایی در مورد اثرات نور خورشید

26 می 2019 بدون نظر 1747 بازدید

آمارهایی در مورد اثرات نور خورشید

با شروع شدن فصل گرما و هم چنین تابش نور خورشید یکی از دغدغه هایی که برای مردم ایجاد شده است . البته تنها لازم نیست تا در فصل تابستان از پوست در برابر پرتوهای فرابنفش محافظت شود و البته باید به نحوه قرارگیری در برابر نور خورشید نیز توجه کرد .

از جمله پنج سرطانی که در دنیا شایع اند می توان به سرطان پوست اشاره کرد که یکی از دلایل بسیار مهم ابتلا به آن نیز نورخورشید است. البته سرطان پوست از جمله آخرین آسیب هایی است که نور خورشید دارد. از سایر آسیب های پوستی می توان به پیری پوست و یا آفتاب سوختگی اشاره کرد .

نیازی نیست تا حتما برای مراقبت از پوست در برابر اشعه های مضر تنها از مواد  شیمیایی استفاده کنید بلکه لازم است تا تنها راه های مراقبت از پوست را بدانید . البته با نزدیک شدن تابستان و پرتوگیری ها نیز متفاوت خواهند بود پس باید به آن توجه بیش تری کرد .  البته ثاثیرات نورخورشید بر پوست در افراد مختلف نیز متفاوت است و افرادی که پوست روشن تری دارند و یا صورت آن ها کک و مک دارد در برابر نور خورشید حساس ترند.

پرتوهای فرابنفش

اثرات پرتوهای فرابنفش به چشم و پوست

بهتر است مردم از ساعت ده صبح تا ساعت چهار بعدازظهر از خانه بیرون نیایند . زیرا در این زمان نورخورشید نه تنها بر پوست بلکه بر چشم نیز تاثیرات بسیار بدی را می گذارد. در زمینه حفاظت از پرتوها آموزش های بسیار کمی صورت گرفته است و غیر از موارد بیمارستانی ادقدامات بسیار کمی در این زمینه رخ داده است پس نیاز است تا در این زمینه آگاهی مردم افزایش پیدا کند.

هم چنین بایداز این باور غلط در میان مردم جلوگیری کرد که قرار گرفتن در سایه باعث می شود تا پوست به میزان زیادی در برابر پرتوهای فرابنفش نگه داری شود . بلکه قرار گرفتن در محل سایه باعث می شود تا میزان اشعه ها به اندازه ۵۰ درصد کاهش پیدا کند. در زمان بارش برف نیز خطر برخورد با پرتوهای فرابنفش وجود دارد و به میزان ۸۰ درصد از برف ها امواج فرابنفش انعکاس می یابد.

بهتر است در برابر خورشید از وسایل محافظتی مانند عینک آفتابی ، کلاه آفتابی ، کرم ضد آفتاب و .. استفاده شود این موارد می تواند تاثیرات بسیار زیادی را در کم کردن پرتوهای فرابنفش داشته باشد. البته استفاده از هر نوع عینک باید فاکتورهای مناسبی را به همراه داشته باشد تا بتواند به عنوان محافظی در برابر پرتوهای فرابنفش عمل کند. استفاده از کلاه هم تنها به دلیل جنبه زینتی آن نباشد و حداقل باید دارای لبه های هفت سانتی باشد تا بتواند از صورت و گردن نیز محافظت کند.

علت آفتاب سوختگی در ساحل چیست ؟

عده ای از مردم تصور می کنند که پرتوهای فرابنفش نمی توانند از ابرها عبور کنند اما این تصور غلط است و پرتوهای خورشید این قابلیت را هم دارند.در کنار دریا اثربخشی پرتوهای فرابنفش به میزان ۴۰ درصد بیش تر می شود و هم چنین پرتوهای فرابنفش می توانند تا عمق ۴۰ متری نیز عبور کنند همین دلیل هم است که باعث می شود تا افراد در کنار ساحل آفتاب سوخته شوند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *