#


یو اس بی USB هارا بشناسید

یو اس بی
19 سپتامبر 2017 بدون نظر 2269 بازدید

یو اس بی USB هارا بشناسید

یو اس بی USB هارا بشناسید

یو اس بی در اصل مخفف شده کلمات یونیورسال سریال باس است که به وسیله دسته ای از شرکت هایی که درمورد رایانه و قطعات الکترونیکی کار می کنند طراحی و ساخته شد. شرکت هایی که در زمینه رایانه و نرم افزار ها و سخت افزار های مربوط به آن فعالیت می کنند همچون اپل و اچ پی و آی بی ام و چند کمپانی دیگر هستند که هر کدام به نوبه خود در طراحی و تولید این ابزار الکترونیکی مهم نقش به سزایی داشته اند.

به عنوان مثال می توان از شرکت مایکرو سافت نام برد که بخش نرم افزاری یو اس بی را برای ویندوز طراحی کرد.
یو اس بی ها به گونه ای تا کنون عمل کرده اند که همچون سال های اولیه تولید مورد توجه و تائید تمام کاربران قرار دارند.
این وسیله به ظاهر کوچک نقش بسیار مهم و حیاتی ای در برنامه های نقل و انتقالی بر عهده دارد و کمتر کسی پیدا می شود که از کار کرد آن ابراز ناراحتی کند.

یو اس بی

یو اس بی

آشنایی با گونه های متنوع یو اس بی

۱ـ USB1 این مدل یو اس بی در سال ۹۶ میلادی به بازار جهانی عرضه شد و سرعتی که برای جابجایی اطلاعات درخود داشت بسیار کم و پائین بود.
سرعتی که این یو اس بی ها برای کار داشتند به اندازه ۱/۵ مکابایت برثانیه بود و پس از آن ها بر چشم برهم زدنی نسل جدید این یواس بی ها که سرعت بسیار بالاتری داشتند به بازار صنایع کامپیوتری و الکترونیکی معرفی شدند.

۲ـ USB2 مدل جدیدتر یواس بی ها که تحولی عظیم در دنیای رایانه به شمار می آمد در ماه آپریل سال دوهزار میلادی عرضه شد. این پورت های جدید سرعت بسیار بالتری نسبت به تمام یو اس بی های قبل از خود داشتند و کار آمد تر از پورت های گذشته مورد استفاده قرار می گرفتند.

۳ـ USB3 مدل آخری که از یو اس بی ها وارد بازار شد به اسم یو اس بی ۳ معروف است که در سال دوهزارو هشت میلادی به بازار جهانی معرفی و ارائه گردید.این پورت ها باز از یو اس بی های نسل قبل ترشان سرعت بسیار زیادی برخوردار بودند و در مدت زمان بسیار کمتری هر اطلاعاتی را که می خواستید انتقال می دادند.
امروزه این یو اس بی ها بیشتر مورد استفاده افراد قرار دارند و به دلیل حجم کوچکی که دارند به آسانی قابلیت حمل را نیز دارا می باشند.
این فناوری جدید به قدری مورد توجه است که به عنوان مهمترین و کاربردی ترین فناوری در دنیای اتصالات به شمار می رود.اهمیت این یو اس بی ها به قدری است که شرکت های لوازم دیجیتالی و الکترونیکی را وادار کرد از آن در تولیدات الکترونیکی خود استفاده کنند.

یو اس بی

یو اس بی

انواع پورت های یو اس بی

۱ـ یو اس بی پورت A

این نوع یو اس بی در میان تمامی انواع آن بسیار معروف می باشد و همانگونه که می دانید تمام کامپیوتر ها این پورت را در میان تجهیزات خود دارند.
همه فلش های حافظه ای که وجود دارند قابلیت پشتیبانی و اتنصال با کمک این پورت را نیز دارا می باشند و این پورت یکی از مهمترین انواع یو اس بی به شمار میرود.

یو اس بی

یو اس بی

۲ـ یو اس بی پورت B

یو اس بی پورت های مدل بی در واقع در وسایل جانبی که به کامپیوتر ها وصل می شوند وجود دارند.این لوازم جانبی همچون پرینترها هستند که در بسیاری از مکان ها و موارد از آن استفاده می کنیم مجهز به این یو اس بی پورت هستند.
دراین مدل یو اس بی سرعتی که برای انتقال اطلاعات لازم است با پورتهای دیگری که موجود است هیچ تفاوتی نداردو تنها عاملی که باعث می شود به این پورت ها توجه نشان داد فقط نوع اتصالی است که از سوی این یو اس بی پورت انجام می گیرد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *