#


گلکسی بوک۱۰.۶ تبلت ارزان قیمت سامسونگ

13 ژانویه 2018 يك نظر 2183 بازدید

گلکسی بوک۱۰.۶ تبلت ارزان قیمت سامسونگ

گلکسی بوک۱۰.۶ تبلت ارزان قیمت سامسونگ

سامسونگ که در زمینه تولید گوشی های هوشمند توانسته موفقیت های بسیاری را برای خود به دست بیاورد حالا در زمینه تبلت نیز موفق شده تولیدات خوبی را داشته باشد. در حال حاضر تبلت های اندرویدی وضع خوبی در بازار ندارند و فروش آن ها بسیار پائین آمده است. هم اکنون کمپانی های بسیاری هستند که تبلت هایی با ویندوز را تولید می نمایند و سعی می کنند شانس خود را در این بازار نیز امتحان کنند.

مایکروسافت یکی از برترین کمپانی های فعال در عرصه تولید تبلت های هیبریدی می باشد که توانسته تبلت هایی مبتنی بر ویندوز را طراحی نماید و در این زیمنه حکمرانی می کند؛ در حال حاضر کمپانی های بسیاری وارد شده اند که امکانات مشابهی را عرضه داشته اند که از قیمت بسیار کمی برخوردار هستند و توانسته اند مشتریان بیشتری را به سمت خود جلب کنند. این مساله به عنوان زنگ هشداری برای ردموندی ها بوده و باعث شده این کمپانی احساس خطر نماید.

در کنگره موبایلی که امسال برگزار شد کمپانی کره ای سامسونگ توانست دو تبلت جدید خود را که مبتنی بر ویندوز هستند رونمایی کند. یکی از این دو تبلت قیمت پائینی داشته و مناسب افرادی است که برای انجام کارهای روزمره خود به دنبال دستگاهی مناسب هستند اما مدل دیگر از قدرت و قیمت بالاتری برخوردار بوده و به عنوان یک تبلت بالا رده شناخته می شود. در خصوص تبلت ارزان قیمت سامسونگ باید بگوئیم به نام گلکسی بوک۱۰.۶ شناخته می شود که در طراحی ان از پردازنده Core m3 اینتل استفاده شده است. در مورد این تبلت ارزان قیمت سامسونگ از صفحه نمایشی تمام اچ دی استفاده کرده است که از نوع TFT می باشد.

طراحی گلکسی بوک۱۰.۶ اینچ

زمانی که برای اولین بار به این تبلت نگاه کنید در ظاهر آن چیز متفاوتی را نخواهید دید اما سامسونگ از آلومینیوم در طراحی بدنه این تبلت استفاده کرده است. زمانی که کاربر این تبلت جدید را در دست می گیرد حس یک کالای با کیفیت به او القا می شود و این به دلیل بدنه آلومینیومی آن می باشد. حاشیه های زیادی که در این تبلت وجود دارد موجب شده تا به عنوان یک نقطه ضعف بزرگ در مورد آن به حساب بیاید.

صفحه نمایش این تبلت تنها۷۱ درصد از پنل جلویی را به خود اتصاص داده است در حالی که تبلت های دیگر سامسونگ بزرگ تر از این میزان بوده اند. سامسونگ در طراحی تبلت خود سعی کرده وزن کمتری داشته باشد و این تبلت ارزان قیمت با وزن۶۵۰ گرم وارد بازار می شوند. در خصوص طراحی کناره های آن سامسونگ از روند همیشگی طراحی تبلت های خود استفاده کرده است. در طراحی بدنه این تبلت کلیه قسمت های آن به جز قسمتی که محل قرار گیری دکمه پاور است به صورت یکپارچه می باشد. دکمه پاور موجب شده تا کاربر نتواند حس یکپارچگی خوبی در مورد این دستگاه را داشته باشد.

سامسونگ در پنل پشتی این تبلت از هیچ دوربینی استفاده نکرده است و تنها نام این کمپانی بر روی آن دیده می شود. کلیدهای پاور و دکمه ای که مربوط به کنترل حجم صدا است در قسمت بالایی دستگاه قرار داده شده است و به دلیل استفاده از پردازنده سری ام اینتل در این تبلت دیگر خروجی هوا در آن دیده نمی شود.

اسپیکری که در این تبلت تعبیه شده است در قسمت چپ آن وجود دارد و در لبه سمت راست این تبلت درگاه یو اس بی نوع سی قرار دارد و در کنار ان جک ۳.۵ میلی متری هدفون و درگاه کارت حافظه و محل خروجی صدای اسپیکر قرار داده شده است. در نسخه ال تی ای این دستگاه سیم کارت و کارت حافظه در یک درگاه قرار می گیرند و هیچ نیازی به استفاده از درگاه جدا برای قرار دادن سیم کارت وجود ندارد. در حال حاضر استفاده از درگاه یو اس بی نوع سی چندان متداول نیست و همین امر موجب می شود تا افراد به همراه تبلت خود یک دانگل داشته باشند تا بتوانند به راحتی از تبلت خود استفاده نمایند.

صفحه کلید و قلم اس پن گلکسی بوک۱۰.۶ اینچ

در حال حاضر کمپانی های بسیاری هستند که صفحه کلید و قلم دستگاه های هوشمند خود را به شکلی مجزا در بازار می فروشند اما کمپانی سامسونگ خلاف این مساله رفتار کرده و قلم اس پن و صفحه کلید مربوط به تبلت خود را درون جعبه آن گذاشته است. با وجود اینکه صفحه کلید تبلت گلکسی بوک نور پس زمینه ندارد اما در هنگام کار با آن کاربر تجربه خوبی را خواهد داشت.

کلید های این کیبورد در فاصله مناسبی قرار گرفته اند و اندازه آن ها نیز خوب است و کاربران برای انجام کارهای تایپی هیچ مشکلی نخواهند داشت. ترک پد این دستگاه نیز می تواند به خوبی عمل کند و تاخیر و حساسیتی در مورد ان دیده نمی شود. سامسونگ برای ترک پد گلکسی بوک خود ابعاد۷۷ در۴۳ میلی متر را در نظر گرفته است که با اندازه کلی تبلت بسیار متناسب است و می تواند عملکرد خوبی را داشته باشد.

سامسونگ از قلم اس پن در خصوص گلکسی بوک خود نیز استفاده کرده است که به عنوان یک گزینه بسیار مناسب به شمار می آید. بر روی بدنه تبلت هیچ محلی به صورت پیش فرض برای قرار گیری این قلم وجود ندارد اما سامسونگ در جعبه این تبلت قطعه ای را قرار داده که می تواند به تبلت متصل شده و کاربران می توانند قلم را در آن قرار دهند. قطر این قلم به میزان۹.۴ میلی متر است و زمانی که به عنوان یک کاربر آن را در دست بگیرید احساس قلم واقعی به شما دست خواهد داد.

صفحه نمایش گلکسی بوک

این تبلت جدید دارای صفحه نمایشی به ابعاد۱۰.۶ اینچ می باشد که پنل آن از نوع TFT می باشد و همین پنل موجب شده تا به عنوان تبلتی ارزان قیمت شناخته شود. این صفحه نمایش تمام اچ دی بوده و می تواند رنگ ها را در سطح پائینی نشان دهد. روشنایی این صفحه نمایش نیز کمی پائین است که اگر قیمت پائین این تبلت را در نظر بگیریم میتوان گفت تبلتی رضایت بخش محسوب می شود. دوربین و اسپیکر تبلت گلکسی بوک

سامسونگ هیچ دوربینی را در پنل پشتی گلکسی بوک۱۰.۶ اینچی خود قرار نداده است ولی در پنل جلویی آن یک دوربین۵ مگاپیکسلی قرار  دارد که می تواند ویدئوهایی را با کیفیت تمام اچ دی و با نرخ۶۰ فریم در ثانیه ضبط نماید و به عنوان گزینه ای مناسب برای انجام کارهای روزمره به شمار می رود.

در خصوص اسپیکرهایی که در دو طرف دستگاه قرار دارند باید بگوئیم با کیفیت صدای خوبی عرضه می شوند و می توانند موجب رضایت کاربران باشند. اسپیکر استریویی که در این دستگاه قرار داده شده است در مورد پخش صداهای بم کمی عملکرد ضعیفی دارد ولی می تواند صداهای مختلفی را به صورت شفاف پخش نماید که برای تبلتی با این اندازه گزینه خوبی به شمار می رود.

باتری گلکسی بوک۱۰.۶

یکی از مهمترین مواردی که در خصوص انتخاب گجت های قابل حملی همچون تبلت باید در نظر گرفته شود باتری آن می باشد. باتری بهکار رفته در گلکسی بوک سامسونگ۳۰.۴ وات ساعتی می باشد که موجب می شود در مقابل این ظرفیت باتری توقعی از عملکرد خوب برای این تبلت نداشته باشیم. سامسونگ ادعا کرده این تبلت هیبریدی می تواند تا۹ ساعت شارژ را در خود نگه دارد و به صورت مداوم در این ساعات ویدئو تماشا کرد.

این تبلت هیبریدی قابلیت شارژ سریع را دارا می باشد و همین مساله می تواند در کاربردی بودن آن نقش بسیار موثری را داشته باشد. با توجه به این موارد اگر به دنبال تبلتی ارزان قیمت هستید تا بتوانید کارهای روزمره خود را انجام دهید این تبلت می تواند نظر شما را جلب کرده و برای انجام کارهای ساده گزینه ای خوب به شمار بیاید. البته کاربران باید این نکته را نیز در نظر بگیرند که این تبلت از پورت یو اس بی فول سایز بی بهره است و این نکته را می توان به عنوان یک نقطه ضعف برای آن در نظر گرفت.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *