#


چمدان هوشمند: چمدان هایی که خود را کنترل می کنند!

چمدان هوشمند: چمدان هایی که خود را کنترل می کنند!
6 آگوست 2017 بدون نظر 707 بازدید

چمدان هوشمند: چمدان هایی که خود را کنترل می کنند!

چمدان علاوه بر چرخ دار شدن، نوآوری زیادی در دهه های گذشته ندیده است. با این حال این ممکن است در مورد تغییر به عنوان “چیزهای اینترنت ” باعث می شود حضورش در جهان نسبت به قبل فرق کند.

چمدان هوشمند در حال ظهور در سالن ها و پایانه های فرودگاه است – یعنی، چمدان مجهز به تکنولوژی دیجیتال است.

طیف وسیعی از قابلیت ها از ظرفیت شارژ تلفن همراه تا ردیابی GPS را دارا است.

به عنوان مثال، برلین فروش Horizn Studios را شروع کرد که از طریق بلوتوث به گوشی هوشمند شما متصل می شود. اگر فاصله بین چمدان و تلفن شما بیش از ۳۰ متر باشد، یک زنگ صدا اتفاق خواهد افتاد. استیفن هولم، بنیانگذار ان می گوید: “هدف ما این است که مسافرت راحت و راحت تر باشد.”

شرکت های دیگر نیز در تلاش هستند تا اطلاعات دیجیتال را به همان اندازه که ممکن است به چمدان برسانند. شرکت آمریکایی BlueSmart یک چمدان را ارائه می دهد که زمانی که فاصله مشخصی از صاحب آن دارد اتوماتیک قفل می شود. همچنین دارای مقیاس وزن گیری ساخته شده ای است که وزن را بر روی گوشی هوشمند خود نشان می دهد.

یکی دیگر از شرکت های آمریکایی، Planet Traveler، “چمدان شبکه ای” با نام Space Case 1 را ارائه می دهد.  می توان آن را با استفاده از یک اثر انگشت بیومتریک باز و بسته کرد. همچنین دارای بلندگوی بلوتوث داخلی برای پخش موسیقی و یا برقراری تماس تلفنی و برنامه ای است که به عنوان یک سرویس محرمانه کار می کند، مثلا با اعلام دروازه های فرودگاه

چمدان Geotrakr از سامسونیت – بزرگترین برند چمدان جهان – یک تابع ردیابی با سرعت سنج در ان اتصال می کند که این امکان را برای شناسایی زمانی که در پرواز است، به طوری که آن را خاموش می کند تا از تداخل با الکترونیک هواپیما جلوگیری شود.

این مورد برای بازار ایالات متحده است، اما برای مشتریان در جای دیگر، این شرکت یک مورد با عملکرد ردیابی و زنگ هشدار از راه دور که از طریق بلوتوث کار می کند ارائه می دهد.

این پاییز، دلسی – دومین بزرگترین تولید کننده ی چمدان پس از سامسونیت – بارکد هوشمند خود را راه اندازی می کند که از طریق یک برنامه زمانی که چمدان شما به کمربند چمدان می رسد، به شما نشان می دهد.

اما واقعا چه کسی به این همه امکانات نیاز دارد؟ این موضوع جالبی است. علاوه بر محدودیت باتری، سوال نیز درباره چمدان هوشمند این است که چقدر وزن دارد و چقدر برای محتویات مورد نظر جا دارد؟

پروفسور Ulrich Reinhardt از بنیاد BAT برای سوالات آینده در آلمان معتقد است که مردم به دلیل داشتن فاکتور های فانتزی که دارند اینها را از چمدان های هوشمند می خواهند، اما به ندرت از آن استفاده می کنند.

برخی از نوآوری ها ممکن است مزایای عملی بیشتری داشته باشند. سازنده آلمانی Rimowa یک چمدان با یک برچسب الکترونیکی ارائه می دهد که می تواند از طریق یک برنامه هواپیمایی از یک کیف در خانه استفاده کند. به جای اینکه یک نشانگر نشان دهد که آن را چک کرده است از صفحه نمایش دیجیتال استفاده می کند.

چشم انداز از ان کاملا اتوماتیک است که در آن مورد به طور خودکار وزن می شود و سپس در مسیر درست برای پرواز ارسال می شود. در حال حاضر تنها Lufthansa و Eva Air از برچسب های الکترونیکی استفاده می کنند، اما Rimowa می گوید که یونایتد، کاندور و توماس کوک در مرحله آزمایش هستند.

و پس از آن R1 وجود دارد، یک چمدان خودکار برای جابجا شدن است که توسط شرکت چینی Cowarobot توسعه یافته است. با استفاده از یک اتصال گوشی هوشمند، صاحب آن را دنبال می کند و حسگرها برای جلوگیری از موانع به آن کمک خواهند کرد. این پرونده در حال حاضر برنامه ریزی است، اما سخنگوی شرکت اعلام کرد که به زودی وارد بازار خواهد شد.

 

 

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *