#


پلتفرم مدیریت هوشمند شهری فناوری مدرن سیسکو

پلتفرم مدیریت
13 دسامبر 2017 بدون نظر 1295 بازدید

پلتفرم مدیریت هوشمند شهری فناوری مدرن سیسکو

پلتفرم مدیریت هوشمند شهری فناوری مدرن سیسکو

کمپانی سیسکو که در زمینه مدیریت هوشمند شهری فعالیت می کند اخیرا پلتفرم جدیدی در این زمینه طراحی کرده است که در کنگره جهانی که مخصوص مدیریت هوشمند شهری بود و در شهر بارسلونای اسپانیا برگزار شده بود از آن رونمایی کرد. این پلتفرم با نام Cisco Kinetic Cities معرفی شده است و می تواند دیتای اینترنت اشیا و ساختمان ها را به همراه کلیه دوربین های شهری و چراغ های راهنمایی را دریافت نماید.

کمپانی سیسکو در این کنگره از برنامه دیگر خود نیز رونمایی کرده و آن را با نام تجاری سازی شهرهای هوشمند معرفی نمود که به عنوان یک موفقیت بزرگ برای این کمپانی به شمار می رود. این کمپانی توانسته تکنولوژی شبکه ای خود را با پلتفرم اینترنت اشیایی که مخصوص خود او است و با نام Jasper IOT شناخته می شود را با یکدیگر ترکیب کرده و طبق اظهاراتی که مونیش گتراپال داشته به عنوان مدیر شهرهای هوشمند سیسکو آن را در پانصد محلی که از پیش انتخاب شده بودند نصب کرده و به کار بیاندازد تا بتواند کارایی این پلتفرم را به خوبی نشان بدهد.

پلتفرم مدیریت

پلتفرم مدیریت

بر اساس گفته های مونیش گتراپال ایالات متحده آمریکا در مورد شهرهای هوشمند بیشترین توجه خود را بر روی بودجه و درآمدهای اقتصادی که از جانب آن دریافت می کند معطوف کرده است اما در قاره اروپا بیشترین توجه و تمرکزی که وجود دارد بر روی پایداری و بالاتر رفتن کیفیت زندگی افراد است و در واقع به کاربردی بودن این پلتفرم بیش از هر چیز دیگری توجه نشان داده شده است.

در این بین کمپانی هواوی توانسته در مورد شهرهای هوشمند به رهیافت بهتری دست پیدا کند و آن را بسیار متفاوت تر از سیسکو بداند. این کمپانی چینی توانسته IOC را که مرکز عملیات هوشمند است گسترش داده و با استفاده از این مرکز توسعه یافته به عنوان مغز شهر هوشمند فعالیت های خود را به عنوان مدیریت هوشمند شهری ادامه دهد و پیش ببرد.

در پروژه ای که طراحی کرده است سیستم عصبی که در مرکز قرار داده شده است دیتا را از کلیه دوربین و حسگرهایی که در اطراف وجود دارند گرفته و از پهن باند های بی سیم و یا با سیم و همچنین اینترنت اشیا و سیستم عاملی که با نام LiteOS شناخته می شود استفاده می کند و با بهره گیری از کلیه این موارد انجام عملیات های مدیریت هوشمند شهری را فراهم می کند.

بر اساس گزارشاتی که منتشر شده است اینگونه به نظر می رسد که سیسکو و هواوی با پلتفرم های مدیریت هوشمند شهری خود که تفاوت بسیاری نیز با یکدیگر دارند رقابت بسیار نزدیکی را در مورد شهرهای هوشمند شروع کرده اند و هر کدام از این دو کمپانی که بتواند سریعتر مغز شهر هوشمند را مورد پذیرش قرار بدهد می تواند در بازار شهرهای هوشمند حکمرانی کرده و بازار این شهرها را در دست های خود داشته باشد.

تمام این عوامل موجب می شود تا مدیریت شهرهای هوشمند بتواند کیفیت زندگی افراد را ارتقا داده و راحتی و آسایش بیشتری را به ارمغان بیاورد. حال باید منتظر ماند و دید کدام یک از این دو کمپانی می تواند در زمینه مدیریت هوشمند شهری موفق شده و رقیب خود را شکست دهد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *